Kvällssnack – Vad vill du helst se i strax (!?) avtäckta Overwatch 2?

Robot
Kvällssnack – Vad vill du helst se i strax (!?) avtäckta Overwatch 2?
Medlem

OW2 kombinerat med Diablo 4 lär räcka för att folk ska glömma det som skett och njuta av det som komma skall.

Hade personligen velat ha mer.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

va fan e jävulen då? alltså diablo 4

Medlem

Jag med vill gärna ha en tuff singelplayer-kampanj, men det absolut viktigaste för mig är ett nytt roligt game mode som kan ersätta assualt.

Medlem

Jag tror det blir ett nytt....mobilspel!

Medlem

Förstår mig inte riktigt på varför de gör 2,3,4,5,6,78 av spel som Overwatch, Call of duty etc. Vad hindrar dem från att fortsätta släppa hjältar och nya kartor till 1an? Gameplay mässigt brukar de väl inte direkt utvecklas så mycket? Antar att det kan vara för att få ny reklam eller nåt men. Egentligen är det ju samma med de flesta av Ubisofts spel (tex ghost recon wildlands och breakpoint), de borde kunna bygga på de spel de har med expansioner, dlcer osv.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Gameplay mässigt brukar de väl inte direkt utvecklas så mycket?

Det är ju väldigt, väldigt olika. Jag tror det kommer vara stor skillnad från Overwatch... Antagligen lite MMO/Destiny vibbar. Blizzard har ju inte direkt för vana att släppa årliga iterationer av spel.

För övrigt är min önsknin's feature att kunna göra egna heroes... Typ då kombinera genji's movement med Roadhogs grippling hook och Lucio's push och hoppa runt och pulla in folk och skicka iväg dom utför stup osv... That kinda thing.

Åsså att man kan göra värsta 'costume' och personan till den å då så klart.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tyckte Overwatch var ett OK casual-lir, men tröttnade.

Vad jag tycker Overwatch 2 ska ha vet jag inte riktigt, mer skillbaserat?
En PvE-del känns ganska meh, om dom inte lyckas göra något riktigt bra utav det, men tvivlar.

Förövrigt av det man vet så känns detta som en expansion med tillagd PvE-del snarare än en renodlad uppföljare. Men kanske blir större än så när det väl visas.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Förstår mig inte riktigt på varför de gör 2,3,4,5,6,78 av spel som Overwatch, Call of duty etc. Vad hindrar dem från att fortsätta släppa hjältar och nya kartor till 1an? Gameplay mässigt brukar de väl inte direkt utvecklas så mycket? Antar att det kan vara för att få ny reklam eller nåt men. Egentligen är det ju samma med de flesta av Ubisofts spel (tex ghost recon wildlands och breakpoint), de borde kunna bygga på de spel de har med expansioner, dlcer osv.

$


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Testpilot

Mer story och PvE är väl det som skulle få spelet att kännas nytt igen. Har gått lite på tomgång ett tag, t.ex. samma Halloween event igen för fjärde året i rad typ. Grundspelet är ändå fortsatt kul och jag gillade att man delade upp competitive i tre klasser, men krävs nytt för att få spelet hett igen.

Medlem

Nu kommer det ju sannolikt inte att bli en renodlad uppföljare, utan snarare ett "Chapter 2" eller "2.0" i likhet Fortnite och Heroes of the Storm. En massiv pvp-uppdatering med en mängd balanseringar, kanske 1-3 hjältar och någon ny bana. Läckor har ju även talat om ett nytt spelläge (Push) vilket jag personligen ser fram emot om det nu stämmer.

Det har ju även snackats om att multiplayerdelen ska bli F2P, men det känns inte så sannolikt med tanke på att det nyss släpptes till Switch?

Till sist ett rejält PVE-tillägg, möjligen som standalone. Det är väl här jag antar att man hoppas dra in pengar om pvp-delen stannar som P2P.

Personligen ser jag väldigt mycket fram emot vad det nu är de har planerat. Har spelat spelet sen launch och tycker fortfarande det är väldigt kul.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Förstår mig inte riktigt på varför de gör 2,3,4,5,6,78 av spel som Overwatch, Call of duty etc. Vad hindrar dem från att fortsätta släppa hjältar och nya kartor till 1an? Gameplay mässigt brukar de väl inte direkt utvecklas så mycket? Antar att det kan vara för att få ny reklam eller nåt men. Egentligen är det ju samma med de flesta av Ubisofts spel (tex ghost recon wildlands och breakpoint), de borde kunna bygga på de spel de har med expansioner, dlcer osv.

Tror det blir mer som en stor expension. Så kostar singelplayer-kampanjerna pengar istället, som i Hearthstone.
Med det sagt så borde det bli en stor uppdatering, för att de ska våga kalla det overwatch 2, annars blir jag lite besviken

Medlem

Hade velat se så lite som möjligt så att det fanns mer över till Diablo

Avstängd
Medlem

Blizzard får gärna överraska skiten ur mig men...en tanke som spontant slår mig är: Tänk om man fick levla upp sin egen Overwatch-hjälte med lätta RPG vibbar, men kanske med ett slumpbaserat skill-system där du aldrig kommer veta exakt hur din hjälte kommer se ut färdighetsmässigt sett förrän den är maxad, varpå den såklart blir multiplayer-redo.
Något annat skulle bara resultera i samma typ av karaktärsbyggnad som man ser i de flesta spel idag, där den stora massan glider in på Icy veins för att kolla de bästa buildsen, BiS etc.

Medlem

Ny bild som "läckt" - där även Echo, den nya hjälten, syns.

Och även denna bild är "läckt" på Bolvar Fordragon(Lich King) från förmodade kommande WoW-expansionen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skägg.
10 Chambers

Vettekatten. Nya spelsätt och banor är det nog det som skulle få tillbaka mig.


signatur
Medlem

Overwatch 2 hoppas jag blir ett FPS MMO kanske som WoW, destiny, med fokus på PvE

Gällande Overwatch 1:
Ta bort Doom Fist, Sigma, Hammond och 2CP banor.
Gör Resterande hjältar som är support till riktiga support och tanks till riktiga tanks istället för att alla ska vara dps. Vi har redan dubbelt så många dps som tank och support tillsammans! Varför ska de andra vara dps:er också?

För att counter:a dagens shield meta så gör Blizzar Roadhog till en starkare dps än innan, ofattbart dumt, istället för att minska mängden sköldar som Orisa och Sigma spottar ur sig.

Medlem

Mer story, PvE eller nya gamemodes vore nice.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av Freakon:

OW2 kombinerat med Diablo 4 lär räcka för att folk ska glömma det som skett och njuta av det som komma skall.

Hade personligen velat ha mer.

Inte direkt kan jag säga, allt hänger på vad för typ av spel mekanik D4 kommer få. Blir det samma stuk som D3 då kan vi glömma hypen

Medlem

Warcraft 4 men chansen att see Warcraft 4 är lika stor som Half-life 3. Overwatch 2 Förstår jag fortfarande inte mig på varför en 2a ska det va samma spel samma gubbar men nya mapps och mer nya gubbar ?? Det kallar jag för lathet och girighet här samma spel men nya gubbar och nya maps för 59.99 i stället för släppa nya gubbar och maps som DLC´s eller ja gratis som dom gjort med andra gubbar.

Medlem

Overwatch måste ju vara deras tråkigare IP


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Största problemet är att det endast är kul om man är ett fullt lag med vänner, för ens individuella skicklighet spelar inte så stor roll.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Votekick.

Inte precis de fyller upp med mer spelare i Ladder. Är det inte bättre att ha en "dålig" spelare än en mindre?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Overwatch måste ju vara deras tråkigare IP

Håller helt med. Så generic shooter som alla andra. Meh meh. Fokus på warcraft (inte wow!), starcraft och diablo. Eventuellt nytt massivt IP. Men å andra sidan har man inte så mycket till övers för Blizzard längre.

Avstängd
Skrivet av storm72:

Inte precis de fyller upp med mer spelare i Ladder. Är det inte bättre att ha en "dålig" spelare än en mindre?

Dåliga spelare kan jag inte bry mig mindre om. Troll och teamblamers däremot....

Medlem

Förstår inte varför denna hype för något som förmodligen inte kommer ske, sätter bara upp folk för besvikelse. För att inte tala om att en 2 som utannonseras nu fortfarande har flera år kvar av utveckling mest troligt.

Sen så är det Blizzard, man kan förvänta sig några självklara saker ifrån Blizzard spel nu för tiden. Ur usel matchmaking, micro transactions som är "bara kosmetiska" men överprisade i lootboxes mest fyllda med skräp och "Blizzard polish" (spelet ser bra ut men har inget djup)!

Medlem

Nalle Puh och mindre kommunism

Medlem

Bamse och mer kommunism

Medlem

Vet faktiskt inte vad som hade behövts för att jag skulle fastna för Overwatch. Körde det några dagar när det var nytt men det skapade bara mer frustration än glädje för min del, diggar det personligen inte alls (och med det sagt säger jag inte att det är ett dåligt spel).

Skrivet av xdrive:

Förstår mig inte riktigt på varför de gör 2,3,4,5,6,78 av spel som Overwatch, Call of duty etc. Vad hindrar dem från att fortsätta släppa hjältar och nya kartor till 1an? Gameplay mässigt brukar de väl inte direkt utvecklas så mycket? Antar att det kan vara för att få ny reklam eller nåt men. Egentligen är det ju samma med de flesta av Ubisofts spel (tex ghost recon wildlands och breakpoint), de borde kunna bygga på de spel de har med expansioner, dlcer osv.

Detta kommer ju troligtvis fortfarande vara ettan om jag förstått det rätt, men "Update 2.0" liksom. Verkar vara många som har missuppfattat detta.

1
Skriv svar