Google Stadia kommer få exklusiva, egenutvecklade spel varje år

Robot
Google Stadia kommer få exklusiva, egenutvecklade spel varje år

Och enligt Jade Raymond är det upplevelser som inte är möjliga på andra plattformar.

#Google, #Stadia


Medlem

Så länge man håller i en kontroll med två spakar och tittar på en TV är det väl samma upplevelse, eller kommer deras kontroll ha tre spakar?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Så länge man håller i en kontroll med två knappar och tittar på en TV är det väl samma upplevelse, eller kommer deras kontroll ha tre spakar?

De syftar mer till kraften hos det mytomspunna molnet. Alltså att de inte behöver rätta sig efter begränsningarna hos användarnas hårdvara när de programmerar t.ex. fysiksystem och AI, utan uteslutande kan använda sig av beräkningskraften hos sin egen hårdvara.

Backloggens befriare

De kan väl börja med att lansera tjänsten och visa att det fungerar innan de börjar snacka en massa?
Är ju inte direkt första gången Google annonserar en ny tjänst, och inte direkt alla har ju varit suceeer direkt...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

@keffkebab: Ska bli intressant att se det in action ändå.
Tror att dom måste gå ut och snacka för att få en viss hype

Backloggens befriare
Skrivet av walextheone:

@keffkebab: Ska bli intressant att se det in action ändå.
Tror att dom måste gå ut och snacka för att få en viss hype

Upp som en sol, ner som en pannkaka?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Vet inte hur det är för andra men jag har inget större intresse för spel som tror sig veta vad jag tänker göra för det är tydligen på det här sättet de planerar att minska latenser. Genom att låta spelaren ha så lite inflytande över spelet och låta "AI´n" styra merparten av allting annat. I mina ögon blir det isf mer en interaktiv film likt Dragon´s Lair och Space Ace vilket är många steg tillbaks, fast å andra sidan spel blir mer och mer likt arkadspelen från förr där man fick betala för varje gång man ville spela det (eller fick credits för att spela längre).

Anledningen till att jag fortfarande spelar spel beror på raka motsatsen, det är JAG som beslutar vad som ska ske, Tex Murphy och Uncharted lyckades kombinera film med spel bättre än många andra gjort. Nej för att jag ska bli övertygad om hur bra Stadia är krävs det spel som kräver ytterst liten latens, som fighting spel. Den dagen jag kan spela ett fightingspel utan någon form av lagg mot AI´n är samma dag som jag ändrar min åsikt om streaming av spel.

Vad folk borde göra är att tänka ett steg längre, vad tror ni kommer ske om detta blir populärt? Är detta en framtid ni vill ha, en framtid där det kanske inte alls är möjligt att längre spela spelen lokalt från ens egna hårdvara. En framtid där kanske företag som Google får stora summor pengar för att ha spelen på sina hårdvaror för att sedan ta igen detta på spelaren (och då kan ni räkna med att det inte kommer kosta som idag, det kommer med stor sannolikhet vara rejält mycket dyrare).

Medlem

Fast skulle inte deras hårdvara vara runt 10tf eller tar de kraft om det behövs från någon annanstans? Blir det väntetider när man ska spela som på Playstation now om det är fullt på servrar? Men låter spännande i vilket fall så ska bli intressant att se vad folk tycker. 😊

Medlem

Vore det inte en fördel att ha ett sånt här spel färdigt vid lanseringen för att sälja stadia till folk? Vad jag vet har vi inte ens fått se ett smakprov på dessa "bara möjligt på stadia" spel.

Medlem

har svårt se hur dom ska ändå locka folk den större massan från konsoller till stadia... luktar flopp lång väg...

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Vet inte hur det är för andra men jag har inget större intresse för spel som tror sig veta vad jag tänker göra för det är tydligen på det här sättet de planerar att minska latenser. Genom att låta spelaren ha så lite inflytande över spelet och låta "AI´n" styra merparten av allting annat. I mina ögon blir det isf mer en interaktiv film likt Dragon´s Lair och Space Ace vilket är många steg tillbaks, fast å andra sidan spel blir mer och mer likt arkadspelen från förr där man fick betala för varje gång man ville spela det (eller fick credits för att spela längre).

Du har missförstått helt vad de kommer göra. AI kommer inte styra åt dig. AI kommer bara räkna ut vad du troligtvis kommer göra och förbereda detta nån mikrosekund i förväg, gör du detta så får du fram det resultatet med mindre fördröjning, men vill du göra annat så gör du annat.

I de flesta lägen i ett spel så gör 90% av spelarna samma sak. Smyger du fram till en fiende i Assassin's Creed så är det för att sneak attacka, siktar du mot nån är det för att skjuta osv. Bara AI har tillräckligt med statistik så kan den i många lägen förutse och förbereda sig, men du har alltid kontrollen.

AI kommer inte styra åt dig.

Skrivet av SWEBarb:

har svårt se hur dom ska ändå locka folk den större massan från konsoller till stadia... luktar flopp lång väg...

Kan tänka mig att det kommer passa många med en sämre dator, mac-användare som vill spela eller folk som har laptop utan dedikerat grafikkort. Tänker helt klart testa gratisversionen av Stadia iaf

ELF
Medlem

Max två år, sen läggs Stadia ned och ersätts av en annan liknande tjänst från Google ;p

Teknikmässigt ska det bli intressant att se om de faktiskt lyckas. Men är emot det då det möjligtvis förstör lokalt spelande i framtiden. Skulle det användas för multiplayer och ge något extra ögongodis den vägen så skulle det vara en utmärkt teknik, men inte för lokalt spelande. Jag vill äga min spel.

Klappar Munin med alla GOG spel lagrade och säger att ingen kommer få ta honom från mig


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Ni som inte tror att streaming är framtiden, jag tror ni ska tänka om. Finns inte en chans att majoriteten spelar från en fysisk konsol generationen efter PS5 och Xbox Next. Om Stadia är tjänsten som får streaming att explodera är jag inte lika säker på, men någon måste satsa fullt ut på ”ny” teknik innan den blir en ny standard.

eld
Medlem
Skrivet av Vamp:

Ni som inte tror att streaming är framtiden, jag tror ni ska tänka om. Finns inte en chans att majoriteten spelar från en fysisk konsol generationen efter PS5 och Xbox Next. Om Stadia är tjänsten som får streaming att explodera är jag inte lika säker på, men någon måste satsa fullt ut på ”ny” teknik innan den blir en ny standard.

När upplevelsen blir densamma som lokalt, vilket i detta fall har sina hinder.

Medlem
Skrivet av eld:

När upplevelsen blir densamma som lokalt, vilket i detta fall har sina hinder.

Nu gör du samma fel som alla andra, du tror att det är personer med teknikintresse och de som ligger i framkant som står för den stora massan. Tror inte ens majoriteten spelar på en full hd-tv än idag och om du kollar på prestandarapporterna som Steam/Valve delar med sig av årligen så spelar 80 % på en potatis.

Det finns en anledning att få utvecklare prioriterar prestanda (fps) framför effekter. Majoriteten bryr sig inte. De märker inte ens om ett spel dippar till 20-ish frames. Latens och input lag vet de inte ens vad det är.

Du, jag och många andra kanske fortfarande sitter på egen hårdvara, men den stora massan gör det inte.

Medlem

Om det är endast grafik så får dom anstränga sig mer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Är ju inte direkt första gången Google annonserar en ny tjänst, och inte direkt alla har ju varit suceeer direkt...

något av en underdrift https://killedbygoogle.com/

Medlem

Ska bli spännande att läsa lite reviews snart. Är 90%säker på att jag ska skaffa. Varför? För att jag har en PC som med nöd och näppe kan spela på medium settings i nuläget. Hade jag känt att jag jag kunde motivera ett 2080 grafikkort och matchande processor och RAM så hade jag köpt det... Men det är mycket man ska lägga pengar på. Då känns Stadia ändå ok. Hade dock hoppats att det var mer som Origin och att du inte behövt köpa spel.

Och minimalt lagg är troligen inget större problem för mig som sällan kör så twitchiga spel.

Medlem
Skrivet av quadratis:

Om du tycker att det där är en lång lista ska du se listan på saker som aldrig ens lanseras. Det där är inte misslyckanden, det där är en del av deras strategi.

Google är tillräckligt stora för att bokstavligen vaska guld både bland tjänster och produkter. Tjänar de inte tillräckligt med pengar så lägger de ner även om produkten/tjänsten är uppskattad.

Medlem

@PcGamer:
Du har en ny bästis för du pratade om Tex Murphy


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Backloggens befriare
Skrivet av quadratis:

Nä, men ville inte vara allt för negativ ;p


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Du har missförstått helt vad de kommer göra. AI kommer inte styra åt dig. AI kommer bara räkna ut vad du troligtvis kommer göra och förbereda detta nån mikrosekund i förväg, gör du detta så får du fram det resultatet med mindre fördröjning, men vill du göra annat så gör du annat.

I de flesta lägen i ett spel så gör 90% av spelarna samma sak. Smyger du fram till en fiende i Assassin's Creed så är det för att sneak attacka, siktar du mot nån är det för att skjuta osv. Bara AI har tillräckligt med statistik så kan den i många lägen förutse och förbereda sig, men du har alltid kontrollen.

AI kommer inte styra åt dig.

Undrar om det skulle funka i spel som c.o.d och Battlefield? Där är det ju mer oförutsägbart vilket håll någon springer åt, antar att om man gör tvärtom mot vad ai'n tror så blir det dubbel latens, eller?

Medlem

Mmm lukten av flopp är stark i detta.

Medlem

"Och enligt Jade Raymond är det upplevelser som inte är möjliga på andra plattformar."

Menar dom laggig rubberbanding då eller?


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Vamp:

Ni som inte tror att streaming är framtiden, jag tror ni ska tänka om. Finns inte en chans att majoriteten spelar från en fysisk konsol generationen efter PS5 och Xbox Next. Om Stadia är tjänsten som får streaming att explodera är jag inte lika säker på, men någon måste satsa fullt ut på ”ny” teknik innan den blir en ny standard.

Kan i alla fall till 99% vara säker på att det inte är Stadia som är framtiden. En tjänst där du både köper spelet och betalar månadsvis för tjänsten i sig. De är som om du hade betalat som vanligt för Netflix och sedan också behövde köpa/hyra varje serie eller film gör sig.

eld
Medlem
Skrivet av Vamp:

Nu gör du samma fel som alla andra, du tror att det är personer med teknikintresse och de som ligger i framkant som står för den stora massan. Tror inte ens majoriteten spelar på en full hd-tv än idag och om du kollar på prestandarapporterna som Steam/Valve delar med sig av årligen så spelar 80 % på en potatis.

Det finns en anledning att få utvecklare prioriterar prestanda (fps) framför effekter. Majoriteten bryr sig inte. De märker inte ens om ett spel dippar till 20-ish frames. Latens och input lag vet de inte ens vad det är.

Majoriteten har redan sina spel, de spelar på mobilen.

De som vill spela spel kommer känna att det känns annorlunda från när de provade att spela senast, nånting kommer kännas off. Och det är om dessa "icke-gamers" är redo att punga ut 700kr för spel när de kan få spel för 0kr på mobilen.

Skrivet av vbgbasse:

"Och enligt Jade Raymond är det upplevelser som inte är möjliga på andra plattformar."

Menar dom laggig rubberbanding då eller?

Aldrig spelat BF?

1
Skriv svar