Hands-on – Surviving the Aftermath

Robot
Hands-on – Surviving the Aftermath

Mannen som ser hämtpizza som lösning på världssvälten försöker få folk att överleva efter undergången.

#surviving-the-aftermath


Medlem

Ser trevligt ut! Blir att titta närmare på när det lämnat Early Access.

Releasehästryttare

I spel är atombomber kul, not so much i verkligheten.

@Devan: Äsch, dissa inget du inte testat.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Ambassadör
Xbox

Ser intressant ut faktiskt.


signatur

Jump in.

Gnällkuk

Ser intressant ut, fett skönt att det är långt till release. För mkt spel nu...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Releasehästryttare

@hannes.theorell: I'm good thank you very much!

Medlem

Åh ett reskinat Surviving Mars... Nej Tack!

Medlem

Detta är mer likt Frostpunk än det är Surviving Mars.
Har spelat ganska mycket och det är rejält buggigt just nu. Rekommenderar att man väntar tills dom värsta buggarna blivit fixade.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Kämpat mig igenom 100% achievements i Banished, älskade Caeser 3 när det begav sig och har 20+ timmar i Surviving Mars de senaste dagarna.

Hur kan det gå fel?

Testpilot

Spelat ett par timmar och det verkar mycket lovande.
Håller också med om att utforskningen på världskartan är lite yxig just nu.

Kommer hålla ett getöga på utvecklingen och spela mer sen då de börjat bli mer klara.

Älskar surviving mars och har lagt ner många timmar på det.

Medlem

Jag har spelat det en hel del i dagarna, runt 10-12 timmar kanske.
Av det jag sett hittills så det är mycket som lovar gott dock, det känns som att det är ett fint fundament till ett riktigt bra spel i en genre som är ganska fattig på välgjorda spel.
Jag gillar speciellt den turbaserade utforskningen på världskartan som kontrast till realtidssimulationen i byn, jag hoppas dom behåller och putsar på den!

Just nu är det dock Väldigt buggigt. Jag har fått två buggar som softlockat spelet. Flera som förstör saker i spelet så pass mycket att man inte vill fortsätta. Samt många småbuggar som t.ex. gör att överlevarna inte klarar av att ta hand om sig själv och självdör. Men jag antar att allt sådant lär bli uthamrat innan release, men är man känslig för allvarliga buggar så skall man låta bli detta ett tag!

Så efter apokalypsen är man fortfarande fast i rutnät när man bygger? Lame...


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Påminner väldigt mycket om Dawn of man minus regionerna. Gillade det, så det kan nog bli ett inköp vart det lider.

1
Skriv svar