Snart får vi kanske "oväntade nyheter" om ett Playstation-spel

Robot
Snart får vi kanske "oväntade nyheter" om ett Playstation-spel
Releasehästryttare

"The last of us 2 is canceled"

Medlem
Medlem

God of War 5 blir launch title till PS5?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Gen
Medlem
Skrivet av twilek:

Bloodborne 2

Det skulle vara fantastiskt!

Medlem

Svårt att se hur det skulle kunna var Bloodborne 2 med tanke på att From Software håller på att göra Elden Ring. Isf tror jag mycket mer på en remake eller remaster av Demon Souls då det inte kräver att From Software gör den.

Medlem

Hoppas på ett Lemmings 4

Medlem
Skrivet av Gen:

Det skulle vara fantastiskt!

Oh ja snälla, Bloodborne 2 åt folket!!!

Medlem

Skulle inte förvåna mig om Ghost of Tsushima blev nedlagt eller flyttat till nästa generation.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Skulle inte förvåna mig om Ghost of Tsushima blev nedlagt eller flyttat till nästa generation.

Men FY vad är det du säger??? Hade iofs klarat mig med att det släpps till ps5 bara men satan vad trist om de lägger ner spelet...

Medlem

Gissar på Ghost of Tsushima eller något med Bluepoint Games kommande spel.

Eller något helt annat.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Men FY vad är det du säger??? Hade iofs klarat mig med att det släpps till ps5 bara men satan vad trist om de lägger ner spelet...

Eller hur, don't even put it in the universe...

Medlem

God of War 5 skulle vara en riktig "System seller", vore ett riktigt bra drag av dem.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Crash Bash Remake?

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Svårt att se hur det skulle kunna var Bloodborne 2 med tanke på att From Software håller på att göra Elden Ring. Isf tror jag mycket mer på en remake eller remaster av Demon Souls då det inte kräver att From Software gör den.

Stod ju just "unexpected news", och just av den anledning du nämner skulle ju Bloodborne 2 vara ganska unexpected. En remaster av Demon's Souls känns som en lågodsare och ganska expected i mina öron (har väl gått rykten i nått år nu att det är på g?)...

Medlem

Hoppas i vanlig ordning på ett nytt Ratchet & Clank. Helst en uppföljare till A crack in time!

Medlem
Skrivet av Belfry:

God of War 5 skulle vara en riktig "System seller", vore ett riktigt bra drag av dem.

Lite onödigt att vara "system seller" i slutet av en konsolgeneration.
Men det hade ju varit helt klart en överraskning GoW 5 kom redan med tanke på att 4:an tog 5 år att knåpa ihop

Men det kanske kommer någon fet DLC till GoW4 med i expansionspropotion?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

@T.Mani: Inte alls onödigt, PS4 hade rent skräp vid lansering. Det vore väldigt bra om PS5 hade en rejäl titel att börja nya generationen med för att cementera sitt grepp om marknaden, annars öppnar de upp för nya xbox. När det gäller utvecklingstiden för God of War, gjordes det första spelet på fem år eftersom det var helt nytt, där de till och med byggde en helt ny studio i nya lokaler. En uppföljare har redan allt det där på plats, ingen jakt efter röstskådespelare, utvecklare, eller finslipning av handlingen etc. De lär även återanvända en del assets och mekaniker från första. Det blir ju faktiskt mer än 2,5 år utvecklingstid, vilket känns väldigt rimligt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Knack får en remaster till PS5 släppet?

Nä men ett Horizon Zero dawn titel tack

Medlem
Skrivet av Belfry:

@T.Mani: Inte alls onödigt, PS4 hade rent skräp vid lansering. Det vore väldigt bra om PS5 hade en rejäl titel att börja nya generationen med för att cementera sitt grepp om marknaden, annars öppnar de upp för nya xbox. När det gäller utvecklingstiden för God of War, gjordes det första spelet på fem år eftersom det var helt nytt, där de till och med byggde en helt ny studio i nya lokaler. En uppföljare har redan allt det där på plats, ingen jakt efter röstskådespelare, utvecklare, eller finslipning av handlingen etc. De lär även återanvända en del assets och mekaniker från första. Det blir ju faktiskt mer än 2,5 år utvecklingstid, vilket känns väldigt rimligt.

PS5 ja... men nu var det ju en överraskningsannonsering för ett kommande PS4 spel jag pratade om

Men GoW 5 som lanseringstitel till PS5 kan jag hålla med om att det skulle vara rimligt. Det är lite längre fram i tiden. Och jag begriper också att det inte kommer behöva ta 5 år för 5:an att komma ut, men tror inte att det kommer räcka med så lite som 2 år heller...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av twilek:

Stod ju just "unexpected news", och just av den anledning du nämner skulle ju Bloodborne 2 vara ganska unexpected. En remaster av Demon's Souls känns som en lågodsare och ganska expected i mina öron (har väl gått rykten i nått år nu att det är på g?)...

Så länge det inte påverkar Elden Ring eller Bloodborne 2 (om så är fallet) så är jag helt klart för en uppföljare och ja det hade ju helt klart varit något som folk inte väntat sig. Men jag har svårt att se det, tror From Software lägger all kraft på just Elden Ring.

Medlem

Ett Star Wars rymd-sim?!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Medlem

Seriöst, det här låter som random spåtant som kläcker ur sig: "i see an earthquake in the future" och sen hyllas för sin förmåga att förutspå framtiden.

Ps5 är ca 1 år fram i tiden, KLART SOM FAN DET KOMMER KOMMA "oväntade nyheter". Vissa av spelen blir crossgen osv, inte höga odds på hans gissning direkt och vad än Sony säger den närmaste tiden kan han vinkla till det han menade.

Medlem

Kastar min gissning på Horizon Zero Dawn 2 till ps5. Känns lägligt.

Skribent
Skrivet av anon_326725:

Men FY vad är det du säger??? Hade iofs klarat mig med att det släpps till ps5 bara men satan vad trist om de lägger ner spelet...

Känns som det är något fuffens med det spelet som får mig att gissa att det är problem med utvecklingen. Kanske har de svårt att få spelet att flyta på ps4 och då skjuter på det till ps5. Eller så har de andra problem som gör att spelet läggs ned, eller kommer se ut som något helt annat än vad vi inledningsvis sett,


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Johlor:

Känns som det är något fuffens med det spelet som får mig att gissa att det är problem med utvecklingen. Kanske har de svårt att få spelet att flyta på ps4 och då skjuter på det till ps5. Eller så har de andra problem som gör att spelet läggs ned, eller kommer se ut som något helt annat än vad vi inledningsvis sett,

Fy vad du svär!

Medlem
Skrivet av twilek:

Bloodborne 2

Skrivet av PcGamer:

Svårt att se hur det skulle kunna var Bloodborne 2 med tanke på att From Software håller på att göra Elden Ring. Isf tror jag mycket mer på en remake eller remaster av Demon Souls då det inte kräver att From Software gör den.

Skrivet av BoxUne:

Oh ja snälla, Bloodborne 2 åt folket!!!

Tweeten som citeras i nyheten lyder "Sony first party title". Bloodborne må vara PS4-exklusivt, men det är ju inte en first party title, eftersom den inte utvecklas av Sonys egna studios. Ledsen att skjuta ner era drömmar.

Medlem

Nej fan, jag gissar på att det är Deep Down som äntligen släpps!

Medlem
Skrivet av Bennii:

Tweeten som citeras i nyheten lyder "Sony first party title". Bloodborne må vara PS4-exklusivt, men det är ju inte en first party title, eftersom den inte utvecklas av Sonys egna studios. Ledsen att skjuta ner era drömmar.

Mig veterligen betyder first party title spel som Sony äger. Så om God of War skulle utvecklas av en utomstående studio är det fortfarande ett sådant spel. Ratchet & Clank är ett annat exempel på ett sådant spel (när Insomniac inte ägdes av Sony). Hade det däremot stått first part developer så hade jag hållit med dig men som sagt så tror jag inte det är Bloodborne 2 av andra orsaker.

12
Skriv svar