Medlem
Fortnite gifts

Kan man på något sätt se i sitt spel vem man har giftat i efterhand på fortnite,sonen har blivit av med v-bucks misstänker att nån köpt på hans spel å sen giftat till sig själv,är nyfiken på vem det är. Mvh

Medlem

Det låter på dig som att det är någon av hans kompisar som gjort det när din son varit inloggad.
Alla historier jag hört om hur barnen blivit 'hackade' har slutat med att de avslöjat att de berättat att de 'lånat' ut sitt lösenord till en klasskompis...
Det handlar om att lära barnen normal vett och säkerhet och att man aldrig berättar ett lösenord.

(har du ett kredikort kopplat till kontot kan du banka pannan i väggen nu)

Medlem

"It's worth noting that you can't give gifts to just anyone. Epic Games has set up a system of requirements designed to keep people from hijacking an account, buying a bunch of items and sending them to their other account. First up, you'll have to have multi-factor authentication enabled on your account to send gifts. You'll also only be able to send gifts to people you have been friends with for at least 48 hours. Finally, you can only give three gifts within a 24 hour period."

Tycker det som är extra intressant är "multi-factor authentication enabled", inte helt lätt att gå runt en sådan sak även om personen är inloggad när någon annan får tag på kontot.

Källa:
https://www.epicgames.com/fortnite/en-US/news/gifting-coming-...
https://www.engadget.com/2018/11/27/you-can-finally-gift-item...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av pacc:

Det låter på dig som att det är någon av hans kompisar som gjort det när din son varit inloggad.
Alla historier jag hört om hur barnen blivit 'hackade' har slutat med att de avslöjat att de berättat att de 'lånat' ut sitt lösenord till en klasskompis...
Det handlar om att lära barnen normal vett och säkerhet och att man aldrig berättar ett lösenord.

(har du ett kredikort kopplat till kontot kan du banka pannan i väggen nu)

Ha ha ha nja,för de första så var de ju inte direkt svar på frågan,å nö de finns inga kredikort eller konton kopplade,å inga lösen heller för att starta upp ett spel,så de är inte tal om nåt lösenord på drift,å ja jag kan uppfostra barn,de är inte det som är problemet,jag tänker mig att om någon har varit här ock spelat på konsollen,fort är de gjort att köpa något å gifta det till sitt konto, frågan var ju om de gick på npgot sätt att spåra genomförda gifter för aty se vart å till vem?

1
Skriv svar