Assassin's Creed-skaparen ber om ursäkt för "Ubisoft-tornen"

Sida 1 av 1
2019-10-21 16:08
Assassin's Creed-skaparen ber om ursäkt för "Ubisoft-tornen"

Patrice Désilets skapade ett (högt) monster.

#assassins-creed, #patrice-decilets, #ubisoft


2019-10-21 16:17

Avskyr det lika mycket i alla spel som haft inslag av det.

2019-10-21 16:24

Kan inte påstå att jag är ett stort fan av tornen jag heller. Något enstaka torn hit och dit gör mig inget men flera stycken blir drygt.

2019-10-21 16:29

Måste...låsa...upp...alla...

2019-10-21 16:30

Äckliga torn, jag hatar dem. Men jag kan inte låta bli att klättra upp i varenda ett.

2019-10-21 16:56

Beror på varför man måste klättra tornet i fråga, om det makes sense i spelet så
why not?

2019-10-21 17:03

Första gången jag prövade ett Assassin creed spel, Black Flag, så tyckte jag det var jätte kul att leta omkring och hitta hemligheter - tills jag stötte på torn mekaniken och det tog bort hela poängen med att utforska.

Dom insisterar tyvärr på att ha mekaniken i alla deras open world spel, och för att kompensera för all tid man sparar lägger dom in skit tråkig grind för gear istället. Helt bakvänd speldesign. Jävligt tråkigt när dom skapar så fina världar.

2019-10-21 17:12

Det jag gillade mest med just det där klättrandet till vantage points (som sen blev torn) är ju att de flesta i början representerades av riktiga byggnader, vilket gav lite historiskt värde och coolhetskänsla. Senare i serien blev det mest torn bara för att ja...torn...

2019-10-21 17:26

Jag har ju inte spelat AC jättemycket, men gillar ändå tornen i far cry-spelen. Känns ändå som ett ganska logiskt sätt att utöka kartan på.

2019-10-21 17:44

Jag gillar ju att klättra i tornen. Tycker det är en härlig känsla att kika ut över landskapet från ovan.

2019-10-21 17:54

Jag gillade tornen i Far Cry, men de bästa "tornen" var de i Horizon: Zero Dawn.

2019-10-21 18:01
Skrivet av Hale2000:

Jag gillar ju att klättra i tornen. Tycker det är en härlig känsla att kika ut över landskapet från ovan.

Visst är det! I många av spelen är det ju inte vilka torn som helst heller. Fantastiska grejer.

2019-10-21 18:08

Personligen gillar jag torn. Man får tillfälle att betrakta världen, bland annat.

2019-10-21 18:23

Det brast väl för mig lite grann med Far Cry 3 och Far Cry 4, där tornen inte bara skulle klättras, utan det var även ett pussel att ta sig upp, vilket geni kom på det?

2019-10-21 18:32

Storm i ett vattenglas för min del. Jag tycker det var en ganska trevlig spelmekanik som kändes ganska logiskt och naturligt. Det var en ganska mysig känsla också, speciellt när det var en historisk byggnad och musiken byggdes upp under tiden man klättrade bit för bit.
Men i Odyssesy blev det lite väl överdrivet.

2019-10-21 18:36

Funkade finfint i Botw. De flesta tornen var unika också. Ett vaktades av flygande guardians, ett annat var mitt i en stor sjö Omgiven av fiender. Sen fungerade tornen utmärkt tillsamman med teleporteringsfumktionen och glidflygandet.

In Far cry? Lite segt. FPS plattformande liksom.

Skrivet av nils45:

Det brast väl för mig lite grann med Far Cry 3 och Far Cry 4, där tornen inte bara skulle klättras, utan det var även ett pussel att ta sig upp, vilket geni kom på det?

Tyckte det peakade i 3:an och kändes fräsht, rätt logiskt att ta över radio torn. sen dess har det blivit ett hatobjekt

2019-10-21 20:22

Är ju dock inte riktigt likadant i senaste två AC. Där finns det höjder du kan klättra upp på och "ta" men det är ju bara för att få en teleport dit, vilket är väldigt bra!

2019-10-21 21:29
Helt ok
Skrivet av Nyhet:

Betyder att man inte kan strunta i vissa steg som spelar odesy nu på level 80 å har inte ens fortsatt till aten

2019-10-22 00:48

Det var trevligt i några av spelen när det var historiska landmärken, MEN HERRE MIN SKAPARE om man spelar till exempel AC: Syndicate. Det var en sån fruktansvärd grind att man inte ens kunde uppskatta spelet.
Jag tycker de gör det bättre i Origins och Odyssey. Men det är fortfarande för många "torn".
Sätt dom på några få landmärken istället.

2019-10-22 07:23

Jag gillar torn för att låsa upp kartan. Jag gillar även när det blir ett litet pussel runt dem. Gillade inte hur Watchdogs hanterade "tornen" dock.

2019-10-22 08:53

Det var möjligen lite småkul i AC och AC2, sen blev jag bara matt (Far Cry 3 blev nog droppen). Försöker numer undvika alla open world-spel med den här sortens mekanik.

2019-10-22 09:03

Tycker att tornen fungerade ypperligt i Breath of the Wild. Dels var flera av dem som små pussel, samt att klättringsmekaniken är så jäkla bra och stimulerande att det var kul att bestiga.. allt egentligen. Även tornen.

2019-10-22 10:48

Skall nog läsa igenom artikeln innan den publiceras. Finns meningar som är rent av fel i artikeln.

2019-10-22 11:16
Skrivet av StrongBad:

Storm i ett vattenglas för min del. Jag tycker det var en ganska trevlig spelmekanik som kändes ganska logiskt och naturligt. Det var en ganska mysig känsla också, speciellt när det var en historisk byggnad och musiken byggdes upp under tiden man klättrade bit för bit.
Men i Odyssesy blev det lite väl överdrivet.

Det blev lite mycket, men samtidigt oerhört smidigt iaf när man skulle ta sig från ö till ö och man slapp använda sig av Adrestia hela tiden, så det har ju ofta en snabbrese funktion. Kommer inte ihåg om dom första spelen hade snabbresor men med så stora kartor så ska man vara glad för att dom finns

2019-10-22 15:37
Skrivet av Leffe76:

Jag har ju inte spelat AC jättemycket, men gillar ändå tornen i far cry-spelen. Känns ändå som ett ganska logiskt sätt att utöka kartan på.

Faktiskt, sen kan det tyckas att det är lite väl många "radiomaster", men de passar faktiskt in i världen på ett vis.

2019-10-24 10:37

Jag har inte problem med att klättra i tornen, mitt problem ligger i att man ska göra det 65536 ggr per Ubisoft-spel

Edit: Hade inte alls samma problem i BoTW då det inte alls var i samma skala hur många torn man måste besöka.

Sida 1 av 1