Fanskapat Alien-spel ser lovande ut men kommer förmodligen aldrig bli klart

Robot
Fanskapat Alien-spel ser lovande ut men kommer förmodligen aldrig bli klart

Man kan ju alltid drömma.

#alien


Medlem

vad är vitsen jobba på något så länge när man vet att man gör fel med varuintrång osv ?? hur många har inte försökte något liknande o sen fått feta skadestånds brev hem ?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SWEBarb:

vad är vitsen jobba på något så länge när man vet att man gör fel med varuintrång osv ?? hur många har inte försökte något liknande o sen fått feta skadestånds brev hem ?

Förmodligen för att bygga sin egen portfolio.


signatur
Medlem

Hade det varit för sin egen portfolio borde de istället kanske ha gjort en kort sekvens och lagt mer tid på hur det faktiskt ser ut, låter och spelbart då om de söker jobb med denna.

Medlem

Då var det dags igen då. Jag fattar inte hur folk kan lägga ner så mycket jobb på något utan att säkra rättigheterna först. Uppenbarligen är spelet skapat av en grupp någorlunda kompetenta människor så varför inte göra något eget istället? Det hade varit mer värt för portfolion att skapa ett eget spel och släppa det på Steam eller vadsomhelst än ett upphovsrättsintrång som ser uppenbart fan-skapat ut.

Medlem

De fanns ju en riktigt snygg demo av ett fanskapat AVP i cryengine för ett par år sedan. Det togs bort och man hörde aldrig av det igen. (Remake på avp 1999)

Detta ser ganska B ut men för att vara så få människor förstår man ändå att de är mkt tid nedlagt.

Gen
Medlem
Skrivet av heady89:

De fanns ju en riktigt snygg demo av ett fanskapat AVP i cryengine för ett par år sedan. Det togs bort och man hörde aldrig av det igen. (Remake på avp 1999)

Detta ser ganska B ut men för att vara så få människor förstår man ändå att de är mkt tid nedlagt.

Få som i en person.

Om så är fallet är iaf jag sjukt imponerad! Skapa ett helt spel själv, fan inte illa alltså.

Medlem

Det hade jag lätt velat spela om det fick en chans på marknaden! Framförallt på konsol

eld
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Förmodligen för att bygga sin egen portfolio.

Och patreon, ett slags loophole i att få inkomst genom andra varumärken, man hänvisar till att folk donerar till ens arbete, som "inte är olagligt" då personen inte säljer det dom arbetat på.

har själv inget emot patreon och sådana grejjer, men det är vad det är.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av eld:

Och patreon, ett slags loophole i att få inkomst genom andra varumärken, man hänvisar till att folk donerar till ens arbete, som "inte är olagligt" då personen inte säljer det dom arbetat på.

har själv inget emot patreon och sådana grejjer, men det är vad det är.

Intressant!


signatur
KoP
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Förmodligen för att bygga sin egen portfolio.

Borde ju vara till en större fördel att skapa något originellt/eget om man vill bygga sin egna portfolio? 🤔 Och andra sidan, tar man ett existerande varumärke och gör något med det lär det skapa mera uppmärksamhet. 😄

Backloggens befriare

Nyvaken läste jag "Fanskapet till Alien-spel..."


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Ser helt klart väldigt lovande ut i mina ögon, om detta projekt får släppas eller bli klart som planerat.

Medlem

Står fel på sida står att fox äger det. Men det är Disney som äger alien numera för dem har köpt upp fox koncernen. Men har lagt ner fox games. Och detta spel såg ut som half-life 1 grafikmässigt ut men bra pga upplägget den var gjord på..

1
Skriv svar