Häftiga grafik- och fysikdemos

Sida 1 av 1
2019-10-20 12:41
Häftiga grafik- och fysikdemos

Titt som tätt släpps det smått otroliga demonstrationer av simulerad fysik och häftig grafik. Även om det lär dröja innan vi ser dylik kvalitet i spel, är det ändå riktigt häftigt vad som kan produceras.

Jag tyckte därför det kunde vara roligt om vi delade med oss av lite häftiga demon vi stött på on da interwebs.

2019-10-20 14:22

Utmärkt idé till tråd!

2019-10-20 14:34
Skrivet av Devan:

Utmärkt idé till tråd!

Den blöta sanden i början asså. Så sjukt tillfredsställande.

2019-10-20 14:46
2019-10-20 15:24
2019-10-20 15:31
2019-10-20 16:00

Tror den här motorn är gjord av en svensk. 🤔

2019-10-20 16:03
Skrivet av MadMartigaN:

https://youtu.be/aAgVSTrqNOc

Tror den här motorn är gjord av en svensk. 🤔

Helt rätt. Han kommer släppa spelet Teardown, som använder denna motor.

2019-10-20 16:16
2019-10-20 16:45
2019-10-20 16:51
Skrivet av MadMartigaN:

Tror den här motorn är gjord av en svensk. 🤔

Stämmer. Är ett spel påväg likt talare ovan beskriver.

Grymt imponerande och har potential att bli riktigt stort.

2019-10-20 17:26
2019-10-20 18:24
Skrivet av Freakon:

Ganska coolt i sig men ingenting såg ut att vara i närheten av vad de simulerade så blev rätt uselt i slutändan ändå tyvärr.

Edit: Förutom brödet såg hyfsat verkligt ut. Men kul det går framåt med fysiksimulering även om det är trist att det sällan används så mycket som man kunde önska i spel.

2019-10-20 18:24

Testade fluids / dynamic paint i blender.

2019-10-20 18:30
Skrivet av grollo_92:

Ganska coolt i sig men ingenting såg ut att vara i närheten av vad de simulerade så blev rätt uselt i slutändan ändå tyvärr.

Edit: Förutom brödet såg hyfsat verkligt ut. Men kul det går framåt med fysiksimulering även om det är trist att det sällan används så mycket som man kunde önska i spel.

Håller med, just brödet och dess fibrer och stuns är imponerande.

Jag hoppas på mer fysik framför grafisk flärd i nästa generation.

2019-10-20 19:04
Skrivet av Freakon:

Håller med, just brödet och dess fibrer och stuns är imponerande.

Jag hoppas på mer fysik framför grafisk flärd i nästa generation.

Det är lite tråkigt att fysik-gameplay inte har blivit mer populärt än vad det är. Vi får hoppas att Red Faction: Evolution blir verklighet.

2019-10-20 19:13

Kanske vi får se den här nivån nu nästa generation...

lol 2010...

eld
2019-10-21 07:05
Skrivet av Sapiens:

Kanske vi får se den här nivån nu nästa generation...

lol 2010...

Det har mer med budget att göra än teknologi, rent tekniskt har vi passerat det där för länge sen.

eld
2019-10-21 07:28

Lite sidorelaterat men för att öppna tankarna lite för vad som är möjligt med en shader. Shadertoy, ett verktyg för att skriva shaders direkt i browsern:

https://www.shadertoy.com

Unreal intro gjort i en shader:

https://www.shadertoy.com/view/ls2SDD

Fractal lava:

https://www.shadertoy.com/view/ldB3Rz

Terräng:

https://www.shadertoy.com/view/4l23Rh

2019-10-24 11:50

Death Stranding kommer ju inom kort, vilket fick mig att tänka på detta grafikdemo. Miljöerna påminner lite om varandra.

2019-10-27 16:27
2019-11-07 06:43
Skelett & muskelsimulering

Har inte lusläst tråden men såg att den fanns och tänkte att det här klippet kanske kan va intressant för någon:

2019-11-14 15:34
2019-11-14 18:11
Skrivet av Devan:

fan va häftigt. önska jag kunde dom programmen. eller orka lära mig

Sida 1 av 1