Är det rimligt pris ?

Medlem
Är det rimligt pris ?

För att jag rösta på golden joystick award som belöning fick jag välja 1 nummer av 4 digitala spel relaterade tidningar helt gratis. Så tänkte jag jag kollar up på hemsidan vad det kostar om jag vill ha fler nummer och för fan mellan 16.99 till 22.99 euro per nummer.

Då är min fråga hur tusan i mig kan digital utgåva vara dyrare än printad utgåva?

Om jag minns rätt fans några intressanta spel tidningar på pressbyrån i min stad där dom kosta allt från 99kr till 160kr. Men digitalt kostar samma tidningar upp till 216kr. Jag menar borde det ej vara billigare med digital än papper ? Och vad tycker ni är det rimligt att en digital tidning kostar 216kr i månaden ? Klart som tusan är det ej billigt att skriva tidningar och så men tanke på nästan all information idag hittas lätt via Google som reviews på spel eller guider så är ju till och med tidningar idag nästan onödiga. kanske därför dom är så dyr ingen behöver dom längre.

Medlem

Det beror väl på, en del digitala tidningar (t ex Illustrerad Vetenskap) har ju digitalt innehåll som av tekniska skäl inte går att ha på papper. Som interaktiva kartor, 3D-videos, time laps, videos och pods rent generellt med mera. Så dels det och dels hur mycket exklusivt material som ges ut. (Sådant som inte går att googla fram.) 216 kr / mån, hur många nummer är det? Kommer det extramaterial osv med tätare mellanrum eller är det samma innehåll som papperstidningen?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Det beror väl på, en del digitala tidningar (t ex Illustrerad Vetenskap) har ju digitalt innehåll som av tekniska skäl inte går att ha på papper. Som interaktiva kartor, 3D-videos, time laps, videos och pods rent generellt med mera. Så dels det och dels hur mycket exklusivt material som ges ut. (Sådant som inte går att googla fram.) 216 kr / mån, hur många nummer är det? Kommer det extramaterial osv med tätare mellanrum eller är det samma innehåll som papperstidningen?

Ja just nu såg det ut och vara 25 nummer uppe av en del av tidningarna och nu vet jag inte hur stor skillnad det är på PC gamer digitalt vs papper men vad jag vet har dom inget så complex som 3d-cartor eller videos.

Den grattis kopia jag valde var ultimate guide to minecraft och ja allt som finns i den finns nog o googla det var ju tips på modar man känner till och bygg tips som man lätt kan se videos på. Men den kostar nog 19.99 euro per nr pga att det är minecraft.

1
Skriv svar