Sea of Thieves får privata servrar i framtiden

Robot
Sea of Thieves får privata servrar i framtiden

Men framförallt en funktion för att byta färg på våra underkläder.

#Rare, #Sea-of-thieves


Ambassadör
Xbox

Mycket trevligt! Säkert ett första steg för att kanske underlätta för folk som vill spela på lite andra villkor också längre fram.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag kan se potentialen med egna servrar med diverse moddar. Tänk om nån skulle kunna modda sea of thieves så det blir mer likt amigas gamla klassiker "pirates" med handel och pirateri. Senast nåt vettigt spel i den genren kom ut var väl 2006 med onlinespelet world of pirates (Wop) som var ett riktigt bra spel. Det ända som saknades var en bredare spelarbas så den stora frågan måste väl vara varför spelet inte blev större då det enbart kostade 200 kr utan månadsavgift. Antingen så blev inte spelet upptäckt av tillräckligt många, eller så e det bara jag som e nostalgisk och tycker om såna här spel. Troligen är det väl det sistnämnda som gäller 😁

Hur som haver, ge mej pirates i fps form likt sea of thieves så kommer iaf jag lira det som en tok 👍


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Skribent
Skrivet av vbgbasse:

Jag kan se potentialen med egna servrar med diverse moddar. Tänk om nån skulle kunna modda sea of thieves så det blir mer likt amigas gamla klassiker "pirates" med handel och pirateri. Senast nåt vettigt spel i den genren kom ut var väl 2006 med onlinespelet world of pirates (Wop) som var ett riktigt bra spel. Det ända som saknades var en bredare spelarbas så den stora frågan måste väl vara varför spelet inte blev större då det enbart kostade 200 kr utan månadsavgift. Antingen så blev inte spelet upptäckt av tillräckligt många, eller så e det bara jag som e nostalgisk och tycker om såna här spel. Troligen är det väl det sistnämnda som gäller 😁

Hur som haver, ge mej pirates i fps form likt sea of thieves så kommer iaf jag lira det som en tok 👍

Ja vi får hoppas att spelarna får relativt fria tyglar att skapa egna upplevelser. Ett pirat-MMO i samman anda som Pirates vore helt klart välkommet.

1
Skriv svar