The Outer Worlds - Stora diskussionstråden

Medlem

Någon som bokat det till PS4 via Webhallen?
De har inte skickat min kopia än... lär väl få vänta på det tills måndag nästa vecka. Förhoppningsvis kommer MW imorrn så man iallafall har något att göra

Medlem

Har spelat 1 timme på datorn snyggt och intressant men ska byta över till Xbox one då spelet typ stuttrar till o från på min skit dator.
Där av spela jag en timme för att slippa göra om en massa.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Har spelat 1 timme på datorn snyggt och intressant men ska byta över till Xbox one då spelet typ stuttrar till o från på min skit dator.
Där av spela jag en timme för att slippa göra om en massa.

https://i.imgur.com/lZurxH5.jpg

https://i.imgur.com/hX057qi.jpg

Vad har du för dator som gör att det stuttrar?
Stutter beror inte på låg prestanda utan det är nå annat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad har du för dator som gör att det stuttrar?
Stutter beror inte på låg prestanda utan det är nå annat.

Eller jag stutter är kanske fel ord men det är ofta mer some snabba korta fps drop när den laddar det mäst noterbara var ljudet låg före cut scenen så det ät nog pga min dator. Spela nyss på xbox one och flöt på hur bra som helst så min dator är problemet, 90% säker på att cpun är boven. Det är en amd a10-5700k 4 kärnig. Men det funkar fin fint på xboxen men det var bara två saker jag störde mig på vissa findet jag skulle till o lota hadde lot men råka jag titta bort lite och försökte loota dom igen så vips var dom ej lootbara den andra lilla saken är varenda jävla gång jag ska öppna en dör ellet prata så drar jag mitt vapen fast jag stoppa undan ddt just pga prata, öppna dör och dra vapen är på samma knapp ska kolls senare om jag kan ändra det på xboxen. Spelat 2 och halv timme och det har varit en bra upplevelse får se senare om det kommer hamna på lin top 10 lista av spel jag spelat i år. Men än så länge är det lovande.

Medlem

Det börjar bra iallafall

Backloggens befriare

Startade upp spelet igår efter jobbet, tittade på menyerna. Hypen är här. I eftermiddag får jag nog börja, om jag finner tid!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av InfiniteTias:

Någon som bokat det till PS4 via Webhallen?
De har inte skickat min kopia än... lär väl få vänta på det tills måndag nästa vecka. Förhoppningsvis kommer MW imorrn så man iallafall har något att göra

Inet hade leveransproblem. Berodde tydligen på leverantören. Jag skulle ha fått min PS4-kopia igår kväll, men blev utan. Kanske något liknande för Webhallen? Ska åka till Elgiganten och hämta min kopia nu.

Medlem

3 minuter kvar av nedladdningen. Hoppar nog över lunchen idag. Tyvärr måste jag till jobbet vid 15-tiden.

Medlem
Skrivet av Thomas:

Inet hade leveransproblem. Berodde tydligen på leverantören. Jag skulle ha fått min PS4-kopia igår kväll, men blev utan. Kanske något liknande för Webhallen? Ska åka till Elgiganten och hämta min kopia nu.

Ja de verkar fortfarande inte ha skickat det, så de har nog samma problem. Så får bli CoD hela helgen och The Outer Worlds nästa vecka. Lite surt men man överlever.

Medlem

Blir att köra ikväll, greedfall får vänta ikväll


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Ambassadör
Xbox

Bara spelat ett par timmar än, varav 1,5 i karaktärsgeneratorn som sig bör med sådana här spel! Fantastiskt roligt, blev en intelligent snubbe vid namn Mortimer Fogg som är bra på att snacka, smyga och hacka saker. Löser våld på avstånd då han tar 10kg i bänkpress...

Det fanns många sätt att skräddarsy sin karaktär på! Det är trevligt med ett spel där skillsen verkligen spelar roll i gameplay. Bara på den lilla stunden jag spelade har det varit massor av skillchecks!

Mitt första intryck är att det här är en fantastisk blandning av Fallout New Vegas, Mass Effect och Firefly.
Stilen är störtskön och humorn funkar! Har inte riktigt koll på alla system än, men det verkar finnas allt det där jag vill ha. Föll direkt in i Fallout-grejen med att plocka upp allt jag ser haha. Vilket naturligtvis innebär lite problem då min karaktär inte har den mäktigaste carrying capacityn i galaxen direkt... Såg att det fanns lite perks som kunde offsetta det lite dock, balansera!

Dialogerna är riktigt bra, VA är riktigt bra, och det är väldigt välskrivet med både humor och djup. Finns alltid alternativ att styra dialogen dit man vill, och rollspela som man vill. Jag spelar ju en "god" och trevlig snubbe i den här genomspelningen men ser definitivt potentialen i att spela hans onda syster som kan vara ett riktigt praktarsle! Det blir definitivt en genomspelning till, inte bara pga dialogval utan än mer pga alla valmöjligheter i hur man angriper quests och liknande. Grymt att man redan är sugen på det!

Combat funkar finfint, "VATS" aka Time Dilation fungerar bra, speciellt viktigt för en klen karaktär som min Combat har också mer djup än jag trodde, det är helt klart möjligt att bygga upp personlig skicklighet och styra strider dit man vill med dodge, TD etc. snarare än att förlita sig på stats. Lär vara viktigt på Supernova-svårighetsgraden.

Prestandamässigt så flyter det som smör på Xbox, det är snyggt att se på och hittills helt buggfritt! Det är snyggt som attans i 4K, med skitlång draw distance och krisp, inga pop-ins eller dylikt heller. Mjukt och följsamt, inte märkt av några fps-drops.

Det här är det roligaste jag spelat på väldigt länge, det kittlar RPG-nerven på rätt sätt och hela paketet är bara...rätt.


signatur

Jump in.

Medlem

kan säga efter 8 timmar nu spelet är underbart, men vad det känns för mig är inget jag kommer spela om igen. Ut av vad jag sätt nu i början så får du välja att försöka få giriga äckliga företag och gilla dig eller få folket o gilla dig hoppas det branscha ut i mer vall än att vara företags slav eller hjälte åt folket.

Men underbart kul är det gillar det skarpt men som det känns 1 spel genomgång är vad jag behöver vill inte vara någon företags slav.

Det jag saknar lite i hur i början dom påpeka att vapnen alla fått från företaget är opålitliga men i dinna händer funkar dom fel fritt hade varigt roligt om vapen miss fire eller låser sig som NPC påstår att dom gör.

Dödgrävaren

Skoj spel, kör på deras "survival"-mode och stör mig lite på att min NPC-kompanjon typ lägger sig ner och dör vartannan sekund så jag måste ladda om från den senaste dörren som fått det autosaveat åt mig. Men annars är det underhållande.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av JackG100:

Skoj spel, kör på deras "survival"-mode och stör mig lite på att min NPC-kompanjon typ lägger sig ner och dör vartannan sekund så jag måste ladda om från den senaste dörren som fått det autosaveat åt mig. Men annars är det underhållande.

Ooh, du dök rakt in i Supernova alltså? Tufft! Det planerar jag att göra i nästa genomspelning. Jag ville se och använda companions utan att behöva oroa mig för att de permadör den här första gången. Såg att det fanns bra perks för att köra solo, så de tänker jag använda mig av då tänkte jag.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag älskar svåra spel men något jag aldrig gör i värken fallout eller elder scrolls är spela Survival för jag vill njuta av spelet inte behöva ladda om var 10-15 minut så det är inte för att jag tycker det är för svårt utan för jag spenderar fan mer tid I loading än att spela och vad är det som är kul med det?

Fast det är en saker jag stör mig som fan med Outer worlds ingen deal breaker men jag stör mig på det ingen 3e perssons vy vilket jag älskar med fallout och elder scrolls för jag vill ta screenshots med fina vyer och med min gubbe med i bilden om hon/han har cool armor på sig.

Medlem

än så länge asbra.

Ambassadör
Xbox

Vad kör ni för builds?


signatur

Jump in.

Dödgrävaren
Skrivet av Mortaigne:

Ooh, du dök rakt in i Supernova alltså? Tufft! Det planerar jag att göra i nästa genomspelning. Jag ville se och använda companions utan att behöva oroa mig för att de permadör den här första gången. Såg att det fanns bra perks för att köra solo, så de tänker jag använda mig av då tänkte jag.

Heh, jag tyckte Fallout 4 var rätt meh vid release, men survival mode var riktigt skoj för mig så tänkte köra in direkt på det i Outer Worlds, tycker dock genomförandet av det är rätt meh. Än så länge utforskar man inte riktigt på ett sätt som gör det underhållande eller utmanande att köra på Supernova, utan det är mest smått irriterande utan någon direkt utmaning. Satt alla NPCer på passive så att de inte engagerar fienden och då verkar fienden ignorera dom nästan helt, och de överlever. Överväger att gå ner på ett normalt läge.

Annars gillar jag spelet skarpt, verkligen min sorts miljö och atmosfär och gunplayet är helt ok. Kan störa mig lite på fiende-AIn där de kan komma springandes rakt mot dig på ett öppet fält, men eftersom man står utanför deras "roaming"-zon eller så så bara vänder de hem och är odödliga tills de återgått till sina startpositioner. Sen har det lite samma problem som Fallout 4 har, att man kan få reda på information från bi-källor, men ändå så har man ingen möjlighet att konfrontera NPCerna med denna infon. En karaktär rätt tidigt som har skrivit en journal om varför hon lämnat en koloni, men när man pratar med henne så frågar man ändå hur hon kom till där man hittade henne, tycker sådant är lite B.

Så mitt betyg efter 8-10 timmars spelande, kul spel men når inte samma höjd som New Vegas än så länge.

Inaktiv

Värt att testa enbart för att det kostar 10 spänn att testa pretty much!

Medlem

Hann bara med en snabb vända igår men jag gillar det skarpt! Det känns bekant men ändå nytt, en ny värld och nytt univers att utforska. Fallout NV hade man ju då mycket fakta/lore med sig till innan från x antal fallout spel man spelat tidigare.

Ska kort och gott bli väldigt intressant att se vad detta erbjuder! Och personligen tycker jag nog att en kampanj och värld som man inte behöver dunka in 200+ timmar i kan vara skönt. I Fallout är det så lätt att tappa bort sig i Side Quest och aldrig hitta tillbaka... även om man njöt av den resan också.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Vad kör ni för builds?

Min attributes är Very high på Intelligence för extra Crit damage, High på Perception för extra weakspot damage, och Good på Charm för att få lite extra reputation.

Skill points investerar jag mest i Ranged (Long guns framförallt), Dialog (Persuade och Lie). Några poäng i Stealth.

Perks väljer jag först och främst de som ger fördelar och bonusar i TTD.

Spelar för tillfället med ett sniper och ett assault rifle. Funkar bra, hinner ofta ta kål på ett par med snipern innan helvetet brakar lös och mitt assault rifle tar hand om resterna. Spelar på Hard.

Min karaktär heter Fillion, efter Nathan Fillion i Firefly.

Han är inte rädd för att ljuga och är lite av en wise cracker.

Skribent

Att investera 20 poäng i Hack är varmt rekommenderat för att få möjlighet att sälja allt skräp man plockar på sig i automaterna. Annars blir det lätt att man får hålla på och kasta en massa saker när man är ute i fält.

Samma sak gäller Engineering, där 20 poäng låter en reparera sin utrustning varsomhelst.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bennii:

Min attributes är Very high på Intelligence för extra Crit damage, High på Perception för extra weakspot damage, och Good på Charm för att få lite extra reputation.

Skill points investerar jag mest i Ranged (Long guns framförallt), Dialog (Persuade och Lie). Några poäng i Stealth.

Perks väljer jag först och främst de som ger fördelar och bonusar i TTD.

Spelar för tillfället med ett sniper och ett assault rifle. Funkar bra, hinner ofta ta kål på ett par med snipern innan helvetet brakar lös och mitt assault rifle tar hand om resterna. Spelar på Hard.

Min karaktär heter Fillion, efter Nathan Fillion i Firefly.

Han är inte rädd för att ljuga och är lite av en wise cracker.

Låter som en bra build! Man vill ju gärna åt dialogvalen

Jag fokuserar också på long guns, måste hålla mig på avstånd. Måste bumpa upp Leadership en del, för companions abilities inser jag.

Lockpick/hack har ju varit en bra investering hittills i alla fall, hittar massor av grejer. Stealth också, hittade någon ljuddämpare igår så hoppas att jag kan börja stealth-snipa folk...


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jonny Myrén:

Att investera 20 poäng i Hack är varmt rekommenderat för att få möjlighet att sälja allt skräp man plockar på sig i automaterna. Annars blir det lätt att man får hålla på och kasta en massa saker när man är ute i fält.

Samma sak gäller Engineering, där 20 poäng låter en reparera sin utrustning varsomhelst.

Ja! Tog ju Hack för att kunna ta mig in o läsa saker, gillar ju sådant, och det var en trevlig sidoeffekt!

Engineering låter ju skitbra, det måsta jag ha.


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr

Testat via game pass x antal timmar (spelat genom Edgewater och en bit in på "andra världen", rymdstationen). Tyvärr faller det mig inte alls i smaken. Det överlägset minst intressanta jag spelat av Obsidian. Kul (för Obsidian) att majoriteten inte alls verkar tycka som mig dock. Avinstallerade precis spelet.

Medlem

Hur är pangandet? är det kul? Det är det viktigaste.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Hur är pangandet? är det kul? Det är det viktigaste.

Ja, det tycker jag. Men om du förväntar dig iD Software-nivå på känslan kommer du bli besviken. Mer Fallout 3 än Doom.

Medlem

Jag lyckas inte installera det genom Game Pass, får bara felet "Ett fel uppstod på vår server". Någon som lyckats lösa det?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Dödgrävaren
Skrivet av Bennii:

Ja, det tycker jag. Men om du förväntar dig iD Software-nivå på känslan kommer du bli besviken. Mer Fallout 3 än Doom.

Fallout 3 tycker jag är en rätt låg jämförelse, det är milslängder bättre än Fallout 3 när det kommer till pangandet IMO. Men självklart inte lika bra som en dedikerad shooter. För mig så är det en jäkligt skoj mix mellan att smyga runt och snipea på håll och sen dra in time dilation och shotgunna sakerna som kommer rusandes till en.

Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Jag lyckas inte installera det genom Game Pass, får bara felet "Ett fel uppstod på vår server". Någon som lyckats lösa det?

Hade samma problem igår!
Jag drog hem xbox-appen från microsoft store och fixade det den vägen.

Skriv svar