Både vanliga WoW och Classic får nytt innehåll inom kort

Robot
Både vanliga WoW och Classic får nytt innehåll inom kort

Ny dungeon till Classic, nya raser till Azeroth.

#world-of-warcraft, #world-of-warcraft-classic, #wow


Releasehästryttare

"du kan skippa fiender i dungeons, men de kan komma när du slåss mot bossen"

What?!

Låter som en dålig ide att skippa trashmobs då ...

Gen
Medlem
Skrivet av Devan:

"du kan skippa fiender i dungeons, men de kan komma när du slåss mot bossen"

What?!

Låter som en dålig ide att skippa trashmobs då ...

Så var det väl alltid förr i tiden?

Releasehästryttare

@Gen: Precis .. men såg du videon så nu kan man skippa trash med portaler.

Medlem

Är riktigt taggad på 8.3!
Märks att de ökat content-takten rejält.
Ska bli så nice att få komma tillbaks till Uldum och Valley of the Four Winds 🤩

Medlem

Classic all the way. Retail känns faktiskt totalt ointressant.

Medlem

Hur mycket "nytt" ska de släppa till Classic för det istället ska klassas som retail? När första gamla expansionen kommer och blir ny, blir det inverterat versionsnummer? Om classic och tiden är inne för att släppa Visions of N´zoth, vilken version kommer vara den riktiga då, den som släpps nu eller den som släpps sen (läs: då)?
"Wibbly wobbly, timey wimey - Benjamin button - Scobby doo end"

Medlem
Skrivet av Olidion:

Hur mycket "nytt" ska de släppa till Classic för det istället ska klassas som retail? När första gamla expansionen kommer och blir ny, blir det inverterat versionsnummer? Om classic och tiden är inne för att släppa Visions of N´zoth, vilken version kommer vara den riktiga då, den som släpps nu eller den som släpps sen (läs: då)?
"Wibbly wobbly, timey wimey - Benjamin button - Scobby doo end"


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Olidion:

Hur mycket "nytt" ska de släppa till Classic för det istället ska klassas som retail? När första gamla expansionen kommer och blir ny, blir det inverterat versionsnummer? Om classic och tiden är inne för att släppa Visions of N´zoth, vilken version kommer vara den riktiga då, den som släpps nu eller den som släpps sen (läs: då)?
"Wibbly wobbly, timey wimey - Benjamin button - Scobby doo end"

De borde släppa TBC och sen göra helt andra expansioner.
Så kan de stänga ner "retail"


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

@Olidion: Det är lugnt, till slut så släpper de WoW Classic Classic som de kan sälja igen till korkade spelare, och så börjar allt om igen ;).

Medlem
Skrivet av Json_81:

De borde släppa TBC och sen göra helt andra expansioner.
Så kan de stänga ner "retail"

Ha ha ja tänk om de bara " Tja! Vi kommer släppa expansionen Rise of the Mrglbrgl till classic" och sedan utvecklar det i en helt annan riktning än retail

Det enda jag egentligen vill ha till classic är de nya texturerna och modellerna. Världen får gärna vara som den är med de dungeons och bossar som kom till vanilla typ.


signatur

K9
:.:

Skribent
Skrivet av Json_81:

De borde släppa TBC och sen göra helt andra expansioner.
Så kan de stänga ner "retail"

Sen släppa WoW Classic 2 efter några år och börja om från Vanilla XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Json_81:

De borde släppa TBC och sen göra helt andra expansioner.
Så kan de stänga ner "retail"

Nej det vore synd för en sådan stackare som jag som vill att det ska hända lite i ett spel, att stå och trampa på samma level i flera dagar klarar inte min ADHD hjärna av😅

Gen
Medlem

@Devan: Måste erkänna att jag inte gjorde det.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

@Olidion: Det är lugnt, till slut så släpper de WoW Classic Classic som de kan sälja igen till korkade spelare, och så börjar allt om igen ;).

Är de som spelar ett spel de tycker om korkade?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Olidion:

Hur mycket "nytt" ska de släppa till Classic för det istället ska klassas som retail? När första gamla expansionen kommer och blir ny, blir det inverterat versionsnummer? Om classic och tiden är inne för att släppa Visions of N´zoth, vilken version kommer vara den riktiga då, den som släpps nu eller den som släpps sen (läs: då)?
"Wibbly wobbly, timey wimey - Benjamin button - Scobby doo end"

Det är ju två olika produkter, så versionsnumren kommer väl vara likadan. Wow - 2.12 / Wow classic - 2.12


signatur

IDKFA

Medlem

@mrFluffy: Nej, bara de som åter igen betalar pengar för ett spel de redan betalat för en gång i tiden och tycker det är OK så länge företaget bakom det döpt om spelet lite. Speciellt när skaparna bakom spelet dragit in miljarder av dollar år ut och in och inte ens kan drista sig till att ge tillbaka lite till communityt genom att ge nåt tillbaka till sina fans för alla de år och högvis med pengar deras fans betalat. Och innan du säger att Blizzard lyssnade på sina fans med Classic så tänk på att Blizzard såg bara en ny affärsmöjlighet, ett nytt sätt att dra in ännu mer pengar på ett spel som de redan sålt en gång förut, inget annat. Cash is king and you know it.

Medlem

@mrpijey: Det var bättre förr när saker inte var produkter, då var detta ledord för arbetare och företag:

To create - not to produce
Value - not price
Quality - not quantity
Craft - not business

Medlem
Skrivet av absimilard:

Ha ha ja tänk om de bara " Tja! Vi kommer släppa expansionen Rise of the Mrglbrgl till classic" och sedan utvecklar det i en helt annan riktning än retail

Ja, precis

Murloc expansion vore fantastiskt!


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Olidion:

Hur mycket "nytt" ska de släppa till Classic för det istället ska klassas som retail? När första gamla expansionen kommer och blir ny, blir det inverterat versionsnummer? Om classic och tiden är inne för att släppa Visions of N´zoth, vilken version kommer vara den riktiga då, den som släpps nu eller den som släpps sen (läs: då)?
"Wibbly wobbly, timey wimey - Benjamin button - Scobby doo end"

Det "nya" är ju inte nytt, utan sådant som fanns i vanilla men ännu inte släppts till classic. I det här fallet rör det sig om Dire Maul, en instans som fanns i vanilla (dock inte från början, den kom i en patch) men inte släppts till classic än.

Blizzard har ju varit, i mitt tycke, ganska tydliga i att det som kommer att släppas till classic inte är "nytt" utan content som fanns i vanilla till slut, men som ny pytsas ut till classic i form av "waves" (ja, jag vet att de kallar det något annat, men kom inte ihåg det nu).

Jag har personligen svårt att se att de skulle göra TBC classic, Wotlk classic osv. Visst, talentsystem osv har gjorts om, men zonerna är ju desamma som när expansionen ifråga släpptes. Affärsmodellen håller liksom inte hela vägen. Dessutom tror jag det finns risk att om de börjar re-releasa gamla expansioner till classic-grenen, träder de in på en farlig väg som riskerar att förstöra den grenen på sikt, men kanske också få negativa konsekvenser för retail, bland annat i form av minskat förtroende. Farhågan att classic på något sätt skulle "hinna ifatt" retail tror jag inte vi behöver bekymra os om nämnvärt. Classic skapades, som jag förstått det, för att det uttryckligen fanns en stor efterfrågan på vanilla-servrar, och jag är säker på att detta också är ett försök att ta död på privata servrar.


signatur

Information wants to be free!

Inaktiv
Skrivet av ZerotheCat:

Classic all the way. Retail känns faktiskt totalt ointressant.

Nostalgin tog slut häromhelgen och classic är inte intressant längre. Lika dåligt optimerat/designat som vanilla och lika omotiverat långsamt och omständigt att levla. (Vilket förvisso folk verkar gilla såklart men det är inget jag har tid/lust med...)

Aja... det var mysigt att lyssna på musiken i de gamla zonerna iaf. Nu blir det wow-fritt till nästa expansion alternativt 8.3 om det kommer något spännande

1
Skriv svar