Svala betyg för Ghost Recon Breakpoint så här långt

Robot
Svala betyg för Ghost Recon Breakpoint så här långt

Kritikerna är inte nöjda med Ubisofts senaste.

#ghost-recon-breakpoint, #ubisoft


Medlem

Hade goda förhoppningar, men magkänslan sa ifrån efter betorna.
Får vänta ett tag känner jag.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Från den stängda betan luktade det flopp, eller iaf dåligt spel.

Kommer skaffa det på någon rea framöver, men aldrig i livet jag betalar fullt pris för den produkten. Wildlands var MYCKET bättre.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag är så fruktansvärt trött på Ubisofts sandlådespel. Det blir så själlöst och utan udd när hela spelet bygger på att åka runt till liknande baser och göra samma sak om och om igen.

Jag saknar tiden när spelen byggdes kring uppdrag som man kan välja att köra om igen i huvudmenyn. Fördelarna är att du då kan ha olika miljöer samt göra mer fokuserade mål i uppdragen.

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Från den stängda betan luktade det flopp, eller iaf dåligt spel.

Kommer skaffa det på någon rea framöver, men aldrig i livet jag betalar fullt pris för den produkten. Wildlands var MYCKET bättre.

På vilket vis var Wildlands bättre?

Medlem

Känns som ännu ett tomt, fint skal av spel som de sedan "fixar till" under kommande år.

Geeks Gaming

Att se en av mina favorit serier sjunka och sjunka. Trodde inte de kunde bli värre än windlands. How wrong I was.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mirage:

Från den stängda betan luktade det flopp, eller iaf dåligt spel.

Kommer skaffa det på någon rea framöver, men aldrig i livet jag betalar fullt pris för den produkten. Wildlands var MYCKET bättre.

Det är en liten skillnad betygsmässigt, men känns som att båda spelen var rätt så mediokra.

Wildlands
(PC) 69/100
(PS4) 70/100
(XONE) 76/100

Breakpoint
(PC) 66/100
(PS4) 56/100
(XONE) 66/100


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fokuset numera ligger på att göra en plattform att sälja mikrotransaktioner än ett färdigt spel.

Medlem

Jag och min polare har kul när vi spelar Coop..men det känns som något fattas.
Dock är det verkligen en fröjd för ögat och öronen att lira.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

På vilket vis var Wildlands bättre?

Jag har iofs. bara spelat betan av Breakpoint (från den stängda till den senaste), och rakt av så är utrustningssystemet ganska jobbigt, man måste gå in och kolla hela tiden på vad man fått medan i Wildlands så fick man lite nya grejer då och då. Känns bara omständligt när Wildlands skötte det så bra.
Sen är bilarna mycket sämre i Breakpoint, samt att det inte finns någon civiltrafik alls, världen känns helt död, gentemot Wildlands Bolivia.
Rörelser är också långsamma och onödigt tunga, känns dåligt och man gör oftast fel.

Vapen är densamma, fiender dör snabbt och enkelt (inte drönarna utan tyngre vapen), så det är ett plus. Stealth är också densamma.

I stora drag är det en naturlig uppföljare till Wildlands, men det de lagt till (och lite av det de tagit bort) drar ner det något enormt.

Medlem

Det känns mer roligt än wildlands då fighterna inte är 10 km avstånd snipa fiender.
Gear pch loot management är lite oskönt dp menyerna tar en stund o ladda.
Gillar att man kan skräddarsy mat och dryck som man buffa olika stats innan man tar sig an en svårare boss eller ska bestiga ett berg.

Ljud o animationer är grymt bra gjort, känns som dem försökt få animationera lika realistiska som i arma 3 vilket skapar mer tyngd i spelet.
Lite segt att man nästan alltid börjar ramla ned och glida o tappa kontrollen när man är i bergiga områden. Ibland är den öppna spelvärlden rätt cool och ibland utforskar man runt o snubblar på några skitsvåra boss fiender som tar en asenkelt. Känns nästan som att ubi håller på mer o mer att bygga ett ghost recon mmo.

Spelet är rätt kul i coop men kör man endast solo kommer man tröttna.

Medlem

Rätt åt dem.
Jävla copy&paste med microtransaktioner i vart enda urmjölkade spelserie under ubisofts flagg.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Tyckte själv av GRAW spelen av Grin var hyfsade, men det stuket har man väl frångått sedan länge.

Skrivet av Jozo:

Jag är så fruktansvärt trött på Ubisofts sandlådespel. Det blir så själlöst och utan udd när hela spelet bygger på att åka runt till liknande baser och göra samma sak om och om igen.

Jag saknar tiden när spelen byggdes kring uppdrag som man kan välja att köra om igen i huvudmenyn. Fördelarna är att du då kan ha olika miljöer samt göra mer fokuserade mål i uppdragen.

Har inte köpt ett Ubisoft spel på gud vet hur länge. Tyckte att de hade bra spel på 00-talet allt som oftast. Som du säger verkar de följa en viss mall som inte de frångår, känns inte så intressant. Finns så mycket bättre där ute.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Har rejält skoj med breakpoint, trots att det har många brister.

Förbokade dock inte och har inte köpt spelet heller utan påbörjade en prenumeration av Uplay+ vilket ger mig tillgång till Ultimate edition för en tiondel av priset som Ultimate edition kostar.

Medlem

Då jag älskar allt som har med Open world att göra passar Ubisofts spel mig som handen i Nintendos Power Glove.
Det enda jag stör mig på är avsaknaden av första persons vy i flera av deras spel annars är dom supertrevliga.

Detta blir ett köp när jag är klar med... Jättemånga andra spel jag måste bli klar med först.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag har bara 6 timmars speltid, men jag gillar det. Intressant story, bra grafik och ljud och jag gillar de olika miljöerna.

Dock tycker jag det är alldeles för lätt även på den svåraste svårighetsgraden. Hade gärna velat att de gör det svårare samt ett överlevnadsläge där man måste dricka, äta och där skador och sjukdom är en faktor.

Medlem

Jag tror inte ens jag vill köpa det på en rea; verkar vara en ovanligt trött release, men så blir det kanske om man måste spotta ur sig spel på ett löpande band.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

FM-guru
F.d. Sisyr

Tycker Ubisofts spel har blivit bättre på senare tid, men Breakpoint var ett steg tillbaka. Sämre på typ alla plan än föregångaren Wildlands (och då var jag ändå inte ett stort fan av Wildlands heller). En lång rad bisarra designbeslut, usel prestanda, extremt mycket buggar, ofattbart korkad AI, parodiskt usel story med mera.

Det enda positiva är typ utseendet - det är ett snyggt spel - samt styrningen av ens karaktär till fots som känns "tyngre" och lite mer realistisk än föregångaren.

Medlem

Det finns buggar men absolut inga som jag stött på som hindrar mig spela. Det är rejält snyggt, flyter riktigt bra på mitt 1070 med "nästan" ultra-inställningar rakt igenom.

Jag kör på svåraste och tycker det är rejält utmanande, gillar att nöta sidouppdrag mycket mellan story-missions.

Om man gillade Wildlands, framför allt på en svårare nivå och tilltalas av lite taktiskt tänkande och köra lugnt istället för guns blazing så bör man absolut prova detta.

Om man har tålamod att vänta en månad eller tre tills dom finputsat och patchat lite så kommer det bli ett prisvärt köp!

Medlem

Blir en Stadia-version för min del.
Ska bli spännande att se om det är någon skillanad 🙂

Medlem
Skrivet av ace84:

animationer är grymt bra gjort, känns som dem försökt få animationera lika realistiska som i arma 3 vilket skapar mer tyngd

Jag antar att smaken är som baken, för på denna videon ser det ut som gubben har bajsat på sig.

Kan verkligen inte förstå folk som gillar Wildlands eller Breakpoint, de är nog två utav de mest buggigaste spelen som finns, och så är gameplayet totalt ytligt, repetitivt och hjärndött. Jag äter hellre bajs.

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag antar att smaken är som baken, för på denna videon ser det ut som gubben har bajsat på sig.

https://youtu.be/bxTix-sOPTU?t=102

Kan verkligen inte förstå folk som gillar Wildlands eller Breakpoint, de är nog två utav de mest buggigaste spelen som finns, och så är gameplayet totalt ytligt, repetitivt och hjärndött. Jag äter hellre bajs.

Wildlands hade jag väldigt kul med. Älskade kartan och vapendelen, men håller med om att det saknar något som helst djup. Men ibland är en amerikansk aktionfilm precis det man vill ha, hur ytlig den än må vara.

International
Man of Mystery

Jag ville så gärna att Breakpoint skulle bli bra, gillade verkligen willdlands (trots allt) och hoppades på ett wildlands++.. men redan i Betan kände jag att nåt var fel.

Först och främst saknar jag ju den taktiska känslan av att ha 3 kompisar som kan koordinera attacker och peka ut fiender, oftast på ett så avkopplat sätt att de nästan känns som riktiga personer. Visst var AI'n dum i wildlands också så mina kompisar vanligtvis kunde sitta precis framför skurkarna utan att upptäckas men i Wildlands betraktade jag snarare varje baserövring som ett pussel än en actionsekvens. I breakpoint finns visserligen drönavarianten på syncshot men eftersom det är en förbrukningsresurs använder man den så sällan man kan och bara nöter ner hela basen från håll.. lätt och väldigt snabbt tråkigt eftersom utmaningen i princip är noll

Erewhon, den larviga sociala catwalken som bara tycks existera för att kunna visa upp sina snygga hattar, förstör HELT känslan av att vara ensam ghost mot överväldigande odds. Logiken säger ju att alla soldater där i grottan skulle kunna ta och gå ihop som ett gäng och bara jämna hela fiendearmen med marken, jag menar.. om bara EN av oss lätt kan ta ut en hel bas själv..

Sen har man de flygande drönarna som helt meningslöst bara dyker upp och tvingar en att gömma sig platt på marken eller i ett hus, känns inte som det fyller nån annan funktion än att bromsa upp för själva sakens skull.

Länge har jag också struntat i den växande mikrotransaktionstrenden bland spelen, med motivationen att jag köper ju ändå aldrig nånting så det spelar ingen roll.. men nu börjar det bli så blatant tydligt att spelet i sig mer är en motor för att man ska köpa låtsassaker i spelet. Det senaste oopset var väl när de kom på att de råkat släppa xp-boost-prylarna lite för tidigt, precis som om man kastat ut all skam genom fönstret och cynsikt skrattande sagt att vi gamers är ju ändå bara otåliga får som man kan göra glada genom att låta oss inte spela spelet och bara betala för att det ska spela sig själv, men vi kan vänta lite tills ni glömt att vi just sa det.

Bara grejen att när ett spel kommer ut som skryter med att "vi ska inte tvinga dig att köpa en massa battlepacks och lootboxes" så ska vi känna oss tacksamma och glada ?! Det är ju som att vara tacksam varje morgon för att man inte får en örfil och blir avkastad från bussen på motorvägen..

Om det inte var så att spelet kostade en massa pengar *kanske* jag skulle spelat det, ironiskt.. och skratta åt eländet, men att köpa det nu och ge Ubi pengar för det är snarare att skratta ihåligt åt sig själv. Jag hoppas verkligen att WatchDogs Legion inte går samma väg men det känns onekligen som om det hoppet står på skakiga ben.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Inaktiv

Det é röva. Synd att kameran och allmänna styrningen var så dålig så orkade inte ens ge betan någon längre chans. Kan tillägga att jag spelade Wildlands beta mest hela helgen när den var aktuell och tyckte det var kul. Sen att detta saknar civila fordon gör världen rätt död.

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag antar att smaken är som baken, för på denna videon ser det ut som gubben har bajsat på sig.

https://youtu.be/bxTix-sOPTU?t=102

Kan verkligen inte förstå folk som gillar Wildlands eller Breakpoint, de är nog två utav de mest buggigaste spelen som finns, och så är gameplayet totalt ytligt, repetitivt och hjärndött. Jag äter hellre bajs.

Om du tycker detta verkar vara två av de mest buggiga spelen som finns så har du inte spelat många spel.
Jag och min polare har bara mött på två buggar sen vi började spela (breakpoint) det (har väl iofs bara 10h i spelet ännu).
Det var ett tak jag hoppade ner på men jag sjönk igenom (tur i oturen passade det mig utmärkt då jag faktiskt skulle ner) och att mitt vapen inte syntes i typ 30sec).
Men det finns fler buggar (dock inte som jag mött på) - men spelet har inte krashat för oss eller givit oss buggar som hindrat oss att komma vidare.
I wildlands har jag inte mött på en enda bugg faktiskt (102h).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det ser ut som samma spel i ny kostym fast med ännu mer microids och lootbox svindleri.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Tyckte själv av GRAW spelen av Grin var hyfsade, men det stuket har man väl frångått sedan länge.

Har inte köpt ett Ubisoft spel på gud vet hur länge. Tyckte att de hade bra spel på 00-talet allt som oftast. Som du säger verkar de följa en viss mall som inte de frångår, känns inte så intressant. Finns så mycket bättre där ute.

Spelade Wildlands men hoppar nog över Breakpoint Jag.
Det var roligt att du nämnde GRAW spelen, som jag diggade som fan med!
Ubisofts Ghost recon är ju like Ghost Recon som Genital Jousting är Ghost Recon typ.

Medlem

Det verkar som om många är ute efter känslan av ett bra coop där man koordinerar attacker osv. Ja det är skön känsla när man får till ”jag tar han till vänster, tre två ett PJUTT PJUTT” båda döda samtidigt
För dom som orkar med lite mer realism så tycker jag man dka pröva Arma3, känslan av koordination är mycket större å belönande när det faktiskt är svårt å få till. Har bara spelat betan till det här Ghost Recon men det kräver väldigt lite att meja ner ett gäng vakter. Jag tror man glömmer hur otroligt lätt det är å att man får det mesta serverat på silverfat om man inte spelat svårare spel. Det viktigaste är så klart att man har kul å man kanske inte har tid å ork med spel som Arma3 men för en del är det kanske värt det.

Den ultimata samarbetskänslan har jag haft i DayZ. Att man följer en grupp spelare en stund å väntar på det rätta läget sen tar ut hela deras grupp med en koordinerad attack, då är det nästa hallelujah 🥳 men då ska man ha en bra grupp att spela med samt att det kan ta många speltimmar innan man får de där perfekta förutsättningarna.

Jag å en till prövade betan till det här GR å det gav ju iofs en påminnelse av känslan så i viss grad lyckades de ju med det. Men när det blir så mycket av samma förlorar det ändå lite av upplevelsen.

12
Skriv svar