Isles of Adalar är ett RPG som påminner starkt om The Elder Scrolls

Robot
Isles of Adalar är ett RPG som påminner starkt om The Elder Scrolls

Spana in gameplay-trailern från Peakway Softwares debutspel.

#Isles-of-adalar, #Peakway-software


Medlem

Om Bethesda kan stämma något även ett ord som "Scrolls", då kan jag nästan garantera att dom kommer gå efter dom här pojkarna, "Idé stöld!"

Haha


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Väääldigt likt Morrowind... och det är en bra sak! Håller tummar och tår för att det blir en färdig produkt av det!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Vi får väl se när det lämnar pre-alpha stadiet. I videon såg det oerhört torrt och karaktärslöst ut.

Medlem

Vem är man? Vad driver en att springa runt bland gigantiska svampar och dräpa monster? Vad är det för en plats och vilka regerar där, och vad har de för historia?

Man måste ha svar på sånt här, annars blir det magplask direkt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Rollspel, första persons vy, co-op.
Det är man inte bortskämd med och sådana löften räcker för att jag skall kasta pengar omkring mig som om det inte fanns någon morgondag.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Avstängd

Å ena sidan gillar jag Morrowind men jag gillar TES för att det har bra lore (har även läst böckerna, vilket hjälper för inlevelse osv). Att bara göra något som liknar det väldigt mycket tror jag kan kännas lite väl B och inte speciellt inlevelsefullt..

Medlem

Imponerande av tre pers, men som andra påpekat krävs det nog lite story för att det ska locka ordentligt. Risken finns att det bara blir ett tillägg skapat i Morrowind Construction Set annars.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Detta såg förbannat intressant ut! <3


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar