Star Citizen Alpha Patch 3.7 - Välkommen till underjorden

Sida 7 av 7
2019-11-04 00:54

Så, nu har man testat på det här spektaklet sedan det var en hangar och betyget är:
Vilket jävla skräp alltså, efter alla år.
Om man börjar med det jag klagat på tidigare här så är det det minst bekymmersamma med detta projekt.
Även om det är allt annat än någon SIM med denna förjävliga utsikt i rymden ger det ingenting för inlevelsen annat än att det påminner om No Mans Sky:
På väg till ArcCorp, till slut efter alla om och men, men vad händer där...

Det här ovan föreställer alltså rymden när det går fort
Jag har ingen aning om hur man landar. Landningssystemet i Star Citizen är ren jävla skit(designmässigt),

Man ska alltså sitta och scrolla upp och ner för att zooma in på en liten symbol(lyckades zooma in på en skyskrapa på ArcCorp istället för mina egna instrument...) som i sin tur är en knapp för att fråga om tillstånd...?
Det verkar som Chris vägrar inse hur otroligt dålig hans ide är för att göra det lätt för sig det är ju tråkigt. Och det ska ju vara på olika ställen i alla skepp också, typ en wifi symbol(om den inte buggar bort förstås). Brorsan däremot lyckas få fram det och vi landar 50 meter ifrån där spelet säger sig att det är okej...

Någon röst säger något som jag inte lyssnar på och sedan är skeppet borta och jag har fått böter, parking violation.
Vi tar oss inte härifrån sedan, inte en jävla npc eller en enda spelare så långt ögat kunde nå och grafiken såg ut som Doom 3, psykadeliska väggar, men det viktigaste av allt är att spelet tar ifrån oss skeppet för att vi parkerat fel(viktigt), bugg eller inte, jag fick navigera efter brorsans avstånds information han fick och det verkar som att det ska gå att landa där i närheten verkar det som.
Här gav vi upp efter 4 timmars frustration, ingen aning om var vi är, om det ens finns någon civilisation i närheten och vi var fast i en placeholder så det fanns inget att göra här.

Sen alla dessa buggiga skepp eller feldesignade, att man inte kommer in dem(när man idag kan öppna bilar trådlöst), Att Cutlass inte ens går att flyga iväg med, att man dör av ingenting(jag dog av att brorsan åkte ner i Co-pilot stolen när jag var på väg till pilotstolen i Cutlass), det ska vara enkelt att sitta i ett kanontorn men brorsan kom inte fram till något vettigt i den striden vi lyckades råka ut för(Vanguard), att man inte vet vad det är för fel på skeppen(det flyger konstigt men att det saknas en vinge eller att det bara inte vill fungera, det är kul), STAR MAP är så jävla trasig och urusel design att de borde göra om den helt och hållet(lite som att leta efter Cosmic Anomalies i Eve online fast drygare, för planeter försvinner och kartan gör som den själv vill), jag ger upp, och hoppas det blir bättre om några år...

Just ja, andra försöket då vi kom fram till ArcCorp(före det jag visar ovan), med en Valkyrie som jag inte vet varför jag har så kraschade skeppet flera hundra meter från marken bara sådär utan vidare, det roliga var ju att det såg ut som skeppet backade frammåt för det kom jetstrålar ut ur båda främre luftintagen...

Det är bara så sorgligt för det här kunde vara så kul men det är sån urusel design på så många ställen och det enda positiva är ju att det inte är så krävande. Iofs så såg vi max 3 spelare totalt på samma gång.

2019-11-04 03:48
Skrivet av filbunke:

Edit: Sen kan man tänka på antalet utlovade solsystem och planeter, och antal spelare då både vad som är möjligt på en server och hur många som faktiskt kommer att spela och förstå att en spelare som vill vara pirat kommer att dö av skjörbugg innan denne fångar några skepp. Arrgh!

Fast Star Citizen är ju inte enbart ett PvP-spel, det är ju en simulerad värld där de flesta invånarna inte är spelare själva. Så pirater får visst att göra, men kanske inte alltid möjligheten att hoppa på just andra spelare när de känner för det. Tanken är ju att det ska vara en levande ekonomi med allt var det innebär.

Sen tycker jag bara det är bra att det tar tid att transportera sig och saker, det ger universumet en storlek. Inte hör folk klaga på att det tar tid att ta sig runt i EVE Online eller Elite Dangerous, sen visst, det är ju inte så jäkla kul att sitta i skeppet medans man flyger, men det är den investeringen som ger saker ett reellt värde för mig som spelare. Och har man problem med att det tar tid att flyga långa sträckor, så kommer det ju finnas väldigt mycket annat man kan göra i SC på betydligt mindre avstånd, mining, rymdkrig etc.

@hajfena
Det är med andra ord fortfarande en Alpha.

2019-11-07 17:24

@Hajfena:
Om du närmar dig en landningsplats så kan du trycka F11 för att sedan begära landings tillstånd vilket är ett mycket lättare sätt. För övrigt om du kommer in i landningsboxen så kan du långtrycka N så landar du automatiskt om du har fällt ner landningsstället.

Om du exploderade på väg ner till Arc corp så kan det varit att du flög in i No fly Zone (gult/oranged nät som dyker upp), dom ska göra om No fly zone till nästa patch har jag för mig att jag har läst.

Ett annat bra tips som underlättar när man ska lyfta eller landa är att man trycker 1 gång på höger Shift, då låser man skeppets position så att man kan åka upp eller ner utan att tilta. Underlättar när man ska lämna atmosfären, upp med nosen 90grader sedan trycker man höger shift och trycker höger shift igen när man har lämnat atmosfären.

2019-11-07 18:11

@Hajfena: Dom borde lägga till en tutorial för dom som inte vet hur man spelar. Dom hade en innan, men den togs bort.

CIG har lagt upp egna tutorial videor på youtube.

Edit:
Spelet är fortfarande i alpha, men jag skulle tro att det blir lite bättre sen när dom fixar till servrarna så fler kan joina. Det är rätt roligt nu, men om man kör med multicrew så bör man ha ganska många polare som kan joina samma server. Har försökt göra bounty missions med min hammerhead, men det är så svårt att hitta spelare som vill hänga på, när någon vill joina så tar det kanske en halvtimme innan dom kommer fram. Oftast får man inget svar alls.

Sida 7 av 7