FZ:s första intryck av Disco Elysium – 30 minuter rent, kommenterat gameplay

Robot
FZ:s första intryck av Disco Elysium – 30 minuter rent, kommenterat gameplay

Jocke har grottat ner sig i vad som kan komma att bli årets största rpg-överraskning. Urban fantasy, som startar med en rejäl baksmälla...

#disco-elysium, #förhandstitt, #gameplay, #intryck, #rollspel


Releasehästryttare

Detta, encased och Rain of reflections på så kort tid. Är bra att vara RPG älskare just nu.

Testpilot

Kollade videon med Jocke o nu måste jag ju skaffa det. Verkar superbra!

[Edit] Finns på GOG vilket är perfekt.

Medlem
Medlem

Ser ju jättetrevligt ut!

Backloggens befriare

Åkte ner i min önskelista på GOG!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Nästan så man fick lite julfeeling där.
Wote Joakim for julvärd 2019. 🎅

FM-guru
F.d. Sisyr

Niiiiiiiiice! Sällan har jag klickat på en video så snabbt. Första gameplayet jag ser från spelet utöver trailers. Sjukt taggad, hoppas det är så bra som man vill.

Gnällkuk

Ser kanon ut! Vad hände med ljudet dock? När Jocke fipplade med upplösningen så var allt ljud sedan typ 10s före :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tack för förhandstitten. Känns som det kan bli en riktig liten indie-hit.

Frilansare
Skrivet av trickeh2k:

Ser kanon ut! Vad hände med ljudet dock? När Jocke fipplade med upplösningen så var allt ljud sedan typ 10s före :/

Blev ett litet missöde i klippningen, hoppas det funkar ändå!

Verkar som att det trots allt blir ett premiärdagsköp av ett spel i år, trots allt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

ljudspåret är inte så påträngande. 10 sec later. bombastiska blås trumpeter skrålar som fiskmåsar en måndags morgon


signatur

New life, New hope

Ambassadör
League of Legends

Lite off-topic men vill hylla videon. Väldigt trevligt med en presentation först och sen kommenterat gameplay. Ibland blir jag lite sur på er när min "Prenumerations"-flik på Youtube fylls med klipp från spel ni recenserat utan kontext. Men streams, Fragzone fredag och klipp som denna är värt besväret. Bra gjort @Joakim Bennet.

Frilansare
Skrivet av dali:

Lite off-topic men vill hylla videon. Väldigt trevligt med en presentation först och sen kommenterat gameplay. Ibland blir jag lite sur på er när min "Prenumerations"-flik på Youtube fylls med klipp från spel ni recenserat utan kontext. Men streams, Fragzone fredag och klipp som denna är värt besväret. Bra gjort @Joakim Bennet.

Tack!

Förstår om det kan skava när random gameplay dyker upp okommenterat, men samtidigt är det många som kollar på dessa. Vet inte om det går att sortera, tagga på något sätt?

Frilansare
Skrivet av kalle.lindestrom:

ljudspåret är inte så påträngande. 10 sec later. bombastiska blås trumpeter skrålar som fiskmåsar en måndags morgon

Haha ja eller hur. Men sammantaget tycker jag att det höll ihop bra. Stämningssättande. Låten på slutet är Red Rock Riviera av British Sea Power (som verkar göra hela sountracket).
https://open.spotify.com/track/46Ag9pL3QIusp2BvrIo6We?si=aryp...

Medlem

Sånna här videos tillsammans med Fragzone Fredag är riktigt mysiga! Mer sånt här från redaktionen när de brinner/hype:ar för ett spel!

Medlem

Ser fantastiskt ut. Givet köp när det släpps!

MEG
Medlem

Ser underbart ut, blir till att titta närmare på detta


signatur

Death is only the beginning

Gnällkuk
Skrivet av Joakim Bennet:

Blev ett litet missöde i klippningen, hoppas det funkar ändå!

Fick stänga av efter det, blev för konstigt. Fram tills dess hade jag ändå sett tillräckligt för att tycka att det verkade riktigt lovande


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Trevlig video och spelet ser intressant ut. Det kanske inte är mitt typ av spel, men man vet aldrig.

Och Jocke är ju väldigt trevlig att lyssna på, förjäkla mysig röst.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Himla sugen på det här, men vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag brukade i stort sett spela uteslutande på PC men dom senaste åren så har det blivit mer och mer Playstation, även för spel som är multiplatform. Så ska man köpa nu eller vänta lite och hoppas det också släpps till PS4 nästa år?

Medlem
Skrivet av YawN:

Sånna här videos tillsammans med Fragzone Fredag är riktigt mysiga! Mer sånt här från redaktionen när de brinner/hype:ar för ett spel!

Håller med och speciellt när det är spel man inte vetat om tidigare.
Detta spel har helt gått under radarn för mig, extra kul att det snart släpps


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

när släpps det?

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

när släpps det?

15 oktober

Medlem
Skrivet av Bennii:

15 oktober

tackar

Medlem

Läckert! Spelet ligger redan i önskelistan. Gillar också greppet här med lite Arne Weise-feeling före och efter. Mer sånt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar