Kvällssnack – Var borde Assassin's Creed styra kosan härnäst?

Robot
Kvällssnack – Var borde Assassin's Creed styra kosan härnäst?

Romerska republiken, den kalla norden eller kanske rakt ned i soptunnan?

#assassins-creed, #kvällssnack


Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Min röst går utan tvekan på Rom!

Och med de orden påbörjar jag min femtioelfte genomlyssning av Hardcore History-podden om republikens fall.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Vill gärna ha Vikingarna...

Sen hade jag gärna haft en spinoff som inte handlar om assassin's creed universumet och det skulle vara Assassin's creed i Westeros, vara typ en Facelessmen.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Nutid. Parkour i New York.


signatur

"High life on low budget"

Testpilot

Mig veterligen har det väl sagts ganska säkert eller så var det starka rykten om Vikingar.

Känns som det är det rätta.

Medlem

Tycker att serien borde ta en pause.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Japan.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kina hade varit spännande 😁

Medlem

Rom lockar absolut mest för mig. Skulle sannolikt kunna spendera ett halvsekel i ett sådant spel 🙂

En vikingavariant har jag svårt att se hur den ska fungera. Mjöd, berserka-vrål och smygande? Nej, vikingar ser jag hellre i renodlad action 😁


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Ambassadör
Xbox

Vikingatiden! Skulle bli precis hur fränt som helst.

Med det sagt så skulle jag inte tacka nej till Romarriket heller, som ju är tillräckligt brett för att ge fler spel tbh. En romersk trilogi a la Ezio? Smaka på den...


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Gustav Höglund:

Min röst går utan tvekan på Rom!

Och med de orden påbörjar jag min femtioelfte genomlyssning av Hardcore History-podden om republikens fall.

+1!

Medlem

Finns det om japan, samurai ninja tjohejs? Om inte så vill jag ha det


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

30-40-tal Shanghai

Medlem

Håller med om att rom borde det bli dags för. Lite härlig poliktiskt assassins creed. Men det gör ännu ont i hjärtat att dom förstörde en sådan bra spelserie med att ta bort en viss karaktär...

Medlem

London, sent 1800-tal. Jack the ripper-style.

Medlem

VIKINGAR WOOOHOOO

Medlem

Rakt ner i soptunnan i några år tror jag hade varit bra. Den succén ubisoft har med Assassins creed år efter år skadar ju alla deras andra varumärken eftersom de implementerar varenda assassins creed funktion i deras andra spel.

Medlem

Rom 44 BC

Varför detta inte hänt än är underligt.

Medlem
Skrivet av Vamp:

London, sent 1800-tal. Jack the ripper-style.

Om dem gör ett sånt spel men kallar det för Assassin's Creed Syndicate, tänker du spela det då?

Medlem

Börja från ruta 1, jag vill se upproret och kriget mot the Precursors.

Medlem

Kanske låter dumt men andra världskriget, tror det skulle vara sjukt intressant då AC-serien varit bra på historiska referenser och omgivningar. Hitler skulle ta på sig rollen som bad guy (duh!) och har givetvis kopplingar till The Templar Order och sen spelar man någon stackare som råkat ut för ett av hans dåd och är ute efter hämnd.

Är annars väldigt förtjust i pirater så en uppföljare till Black Flag hade jag inte tackat nej till.

Medlem

jag personligen har bara klarat av AC 2 och brotherhood. Men jag är nyfiken på spela Black flag som jag äger och assassin's creed odyssey ska jag spela när jag kan förnya uplay plus.

jag äger 3an och unity också som jag fick gratis när dom gav bort det men jag säger samma sak om Assassin creed som jag säger med legend of heroes spelen att det är FÖR många spel att man orkar inte med det speciellt inte när alla spel hör ihop att man bör spela igenom dom i rätt ordning vilket jag inte har ork eller lusten till då jag har många andra spel.

Final fantasy har gjort det bra att alla spel är stort sätt stand alone jag kan spela 15 utan att behöva spela 1 till 13. Visst jag tycker dom ska ta dö på final fantasy serien också tanke på spelen har varigt MEH ända sedan 13.

samma sak med Tales of spelen hur många spel finns det nu? Tales of vispera, zisteria,ameria, tails of more money tails of who give a damn.

en av värsta serierna är nog Atelier serierna visst bra roliga spel mitt första var Atelier Annie: Alchemists of Sera Island på DS skit kul spel köpte dom där 3 på som kom på ps3 men sedan börja det komma så jävla många tro det eller ej det gav mig ångest det gav mig rejäl ångest att det kom så många liksom ska jag ha råd med alla och kommer jag hinna spela ut dom och så vidare seriöst vissa spel serier får för många spel.

medans spel som förtjänar en uppföljare dog efter första spelet så ser man massa andra spel serier som får så många uppföljare att man inte orkar bry sig längre.

Om Ac Spelen kunde vara stand alone helt så jag bara kunde spela dom jag vela utan att behöva kolla på story summery videos på youtube så kunde dom få göra 40 spel till om dom ville.

Medlem

Japan under Edo-perioden!
Tokugawashogunatet ftw!

Medlem

utan tveka VIKING eller SEN-GOKU ERA! kanske lite gran kina men, är rätt trött medelhavets områden. Vilket assasin härstammar i Iran å Syrien trakterna. Hashshashin. Men vet inte om ubisoft tänker på det. Men är rätt trött på Italien Grekland. Om viking så skulle jag vilja ha mer djup båt färder så som räd å plundra. Vikingar var barbariska. så man bör få de natur mer. Om sen-goku era så skulle det vara coolt å få välja temple eller assasins för jag antar att temple är samurajs och assasins ninjas. å kriga för en historiska händelse med utan kryddning å massa annat. dock detta båda måste vara spinoff för det går inte ihop med main story. Men om man ska fokusera på main story så kan man faktiskt lägga in kina å mongolerna kanske marco-polo hur det ska vet ej. annars i sketna medelhavets länder igen eller öken


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Vikingar vore grymt men jag har alltid tyckt att 16-1700 talets norden med ett stort Sverige och karoliner vore väldigt passande och spännande. Kanske var det av någon anledning en tempelriddare som sänkte Vasa och som svensk lönnmördare ger man sig ut efter att komma på varför och hämnas. Utspelar sig både i lugnare städer men även vid olika fronterna.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av janssonn:

Om dem gör ett sånt spel men kallar det för Assassin's Creed Syndicate, tänker du spela det då?

Tänk om det dessutom hade ett specifikt Jack the Ripper-DLC!


signatur

Jump in.

Medlem

ww2 tysk lönnmördare.
eller japan. ninja då förståss.

Skrivet av Vamp:

London, sent 1800-tal. Jack the ripper-style.

Det finns redan


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av janssonn:

Om dem gör ett sånt spel men kallar det för Assassin's Creed Syndicate, tänker du spela det då?

LOOOL

Medlem
Skrivet av dTexN:

Finns det om japan, samurai ninja tjohejs? Om inte så vill jag ha det

Precis vad jag tänkte på, skulle kunna vara i Osaka eller liknande under Shogun-tiden, skulle kunna vara coolt!

12
Skriv svar