Cube World har släppts på Steam, men många är missnöjda

Robot
Cube World har släppts på Steam, men många är missnöjda

Efter fem års tystnad verkar man inte ha lyckats leverera vad fansen ville ha.

#Cube-world, #Picroma


Medlem

Det var betydligt roligare innan faktiskt...det känns inte alls som samma spel mer.

synd, för jag gillade det tidigare.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Det var betydligt roligare innan faktiskt...det känns inte alls som samma spel mer.

synd, för jag gillade det tidigare.

Hörde någon twitch-streamer säga samma sak men han kom fram till att han tyckte det var kul DÅ för att det var aktuellt DÅ och det kändes fräscht DÅ och i dagens spelutbud så kändes det inte alls lika betydelsefullt.

Något du kan relatera till eller det är bara ett helt annat spel nu?

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Hörde någon twitch-streamer säga samma sak men han kom fram till att han tyckte det var kul DÅ för att det var aktuellt DÅ och det kändes fräscht DÅ och i dagens spelutbud så kändes det inte alls lika betydelsefullt.

Något du kan relatera till eller det är bara ett helt annat spel nu?

Jag tycker definitivt det känns som ett annat spel nu.
Så jag håller inte med vad streamern sa - men alla har vi väl olika uppfattningar antar jag.

Edit:
De sakerna som nämns i artikeln gjorde sjukt stor skillnad


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

@Ankh: Ah okej.. tråkigt att de ändrat på det så pass mycket då så folk känner så.
Var väl samma som folk sa om Hunt när det släpptes till slut. För stor skillnad jämfört med early access...

Medlem

Då drar han sig tillbaka igen då?

Medlem

Jag är chockad över vad som gjort med spelet, köpte in mig på alpha 2013 och gillade det skarpt, sen kunde det dröja år mellan det att dom släppte något nytt gällande utvecklingen, hade helt glömt bort det tills internet exploderade om att det skulle släppas på Steam, allt dom visat mellan 2013-2018 har helt skrotats och spelet är nu sämre än första alphan, dom har arbetat senaste året med att slita ut features ur spelet så att dom kunde tjäna en hacka på hype från steam-release, som jag sa så hade jag glömt bort spelet och bryr mig inte i dagsläget, men tråkigt på förlorad potential, det här spelet hade kunnat bli någonting stort.

Medlem

Fast då vill jag säga hur jävla ofta är folk nöjd med spelen idag ? tycker det mästadels är gnäll på varenda spel som kommer ut idag om det inte är något spel från rockstar eller project CD red dom värkar alldrig göra fel.

Inaktiv
Skrivet av Duke_Gamer:

Fast då vill jag säga hur jävla ofta är folk nöjd med spelen idag ? tycker det mästadels är gnäll på varenda spel som kommer ut idag om det inte är något spel från rockstar eller project CD red dom värkar alldrig göra fel.

Håller med! Har sagt detsammt flera gånger tidigare men bara fått massa uppkäftiga kommentarer tillbaka tyvärr.
Tycker personligen att folk är lite för bortskämda nuförtiden men vad vet jag?

Medlem

Spelade spelet när det kom u i Alpha första gången,, spelet var kul men saknade väldigt mycket content då patcharna kom väldigt sällan, man levlade upp blev hur stark som helst och sen var inte spelet kul längre.

När spelet nu kom ut (fick en alpha/beta kod av en polare) så spelat runt 50h 1-2 veckor innan steamreleasen och jag förstår var kritiken kommer från.
Jag har trots det haft väldigt kul! att man får börja om från scratch varje gång man går in i nya områden kan kännas lite småsurt men har man lite +gear så går det väldigt mycket snabbare att cleara fler zoner det är grymt beroendeframkallande att behöva leta upp alla hjälpmedel igen för att ta sig runt i zonerna enklare och även hitta nya events/dungeons/arenas etc

Finns mycket som skulle kunna göras bättre men att bara spy galla över att spelet ändrats från lvl/xp baserat grind till det grind som finns nu med +gear etc

Risken finns nu när alla omogna idioter ger spelet dåliga reviews på steam när många av dem inte ens gett det nya systemet en chans är att deven går under jorden igen och det vinner ju ingen på för då blir det inga fler uppdateringar igen..

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Fast då vill jag säga hur jävla ofta är folk nöjd med spelen idag ? tycker det mästadels är gnäll på varenda spel som kommer ut idag om det inte är något spel från rockstar eller project CD red dom värkar alldrig göra fel.

Grejen ä ju dock att spelet är riktigt uselt just nu så folk får nog va lite missnöjda.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Fast då vill jag säga hur jävla ofta är folk nöjd med spelen idag ? tycker det mästadels är gnäll på varenda spel som kommer ut idag om det inte är något spel från rockstar eller project CD red dom värkar alldrig göra fel.

Inte hört så mycket gnäll om nyaste Zelda, The Surge 2, Gears 5, Blasphemous, eller Ion Fury heller. Tycker du överdriver. Det var bara några exempel då det är spel som jag själv spelat på senaste tiden.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Fast då vill jag säga hur jävla ofta är folk nöjd med spelen idag ? tycker det mästadels är gnäll på varenda spel som kommer ut idag om det inte är något spel från rockstar eller project CD red dom värkar alldrig göra fel.

En otroligt trångsynt och ogenomtänkt kommentar. Det var ett spel som folk VAR nöjda med som nu har försämrats, vad är det du inte förstår?

Medlem

Svaret på det dåliga mottagandet blev för utvecklarens del att stänga sin blog och ta ner spelets Facebook-sida. Känns seriöst.
https://www.blogger.com/blogin.g?blogspotURL=https://wollay.b...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

En otroligt trångsynt och ogenomtänkt kommentar. Det var ett spel som folk VAR nöjda med som nu har försämrats, vad är det du inte förstår?

Klart jag förstår men som sagt folk är alldrig nöjd. Plys spel skaparna skapr ju något som vill göra inte tusan gör dom det för andras Skull. Sedan så fins det nog del aledningar till ändring. Kanske varm dumt av dom att lova saker dom ej kan hålla men. Som sagt tycker folk ofta klagar när ett spel inte är som dom vill nä men sp är det.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Inte hört så mycket gnäll om nyaste Zelda, The Surge 2, Gears 5, Blasphemous, eller Ion Fury heller. Tycker du överdriver. Det var bara några exempel då det är spel som jag själv spelat på senaste tiden.

Nog lika mycket gnäll som det är lov ord. Jag sert det helatiden i steam reviews. Det var massa gnäll på subnauticas uppföljare att spelet ej var som ettan, massa gnäll på F76 att det ej var som vanliga fallout spel fast Bethesda flera gånger sagt att det skulle vara ett Survival onlinr spel sedan att dat var buggigt är annan sak. Men jag set lika mö med gnäll som lov ord. Men man kan alldrig göra alla nöjd men jag har märkt gamers gnäller ofta och på små saker.

Skrivet av Duke_Gamer:

Plys spel skaparna skapr ju något som vill göra inte tusan gör dom det för andras Skull.

Nej spel utvecklas först och främst för att generera pengar. Som allt annat skulle de inte existera om det inte gick att tjäna pengar på dem. Ytterst få har lyxen att kunna göra spel utan atr i första hand bry sig om pengarna


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av lealgeir:

Spelade spelet när det kom u i Alpha första gången,, spelet var kul men saknade väldigt mycket content då patcharna kom väldigt sällan, man levlade upp blev hur stark som helst och sen var inte spelet kul längre.

När spelet nu kom ut (fick en alpha/beta kod av en polare) så spelat runt 50h 1-2 veckor innan steamreleasen och jag förstår var kritiken kommer från.
Jag har trots det haft väldigt kul! att man får börja om från scratch varje gång man går in i nya områden kan kännas lite småsurt men har man lite +gear så går det väldigt mycket snabbare att cleara fler zoner det är grymt beroendeframkallande att behöva leta upp alla hjälpmedel igen för att ta sig runt i zonerna enklare och även hitta nya events/dungeons/arenas etc

Finns mycket som skulle kunna göras bättre men att bara spy galla över att spelet ändrats från lvl/xp baserat grind till det grind som finns nu med +gear etc

Risken finns nu när alla omogna idioter ger spelet dåliga reviews på steam när många av dem inte ens gett det nya systemet en chans är att deven går under jorden igen och det vinner ju ingen på för då blir det inga fler uppdateringar igen..

Jag håller med dig. Det är en annorlunda form av progression som jag faktiskt tycker är kul.
Jag har spelet 20h och har intd tröttnat än iaf.

Sen tycker jag lite av kritiken är befogad. Fine att XP och de är borta. Men ett skilltree som i alphan hade varit kul och gjort de roligare att kanske köra samma klass igen fast med lite olika builds osv, det fanns ju faktiskt i alphan, om än inte så utvevklat men ändå.

Sen kan jag hålla med om att artifacts kanake borde kunna höja din base dmg eller hp eller nåt för att kanske ge en annan känsla av att man bygger en karaktär ju längre du kommer.

Men utöver det tycker jag spelet är kul. Tycker det får mer skit än vad det förtjänar....

Medlem

Procedurell, inte processuell. 😊


signatur

When the going gets tough, the tough hide under the table!
- Blackadder

Medlem

För mig är spelet helt förstört. Så oerhört korkade designval. Han hade ju en utmärkt plattform att bygga vidare på för 6 år sedan, men det enda som lanserats är en sämre version. Så tragiskt. Så korkat.

För mig så var det roliga att grinda exp, levla, sätta ut skillpoints, bli starkare, hitta bättre utrustning. Allt detta i en oändlig värld.

Nu har vi istället en begränsad värld. Ingen exp. Levlandet är ersatt med att leta artifakter. Inga skillträd. Utrustning som är begränsade till vissa regioner. Blä.

Eftersom han tog det så personligt för 6 år sedan när han blev DDOS:ad att han slutade jobba med spelet i flera års tid så är ju frågan hur han kommer reagera nu när så många är lack på den riktning han tagit spelet i.

Inaktiv
Skrivet av Ravenknight:

Svaret på det dåliga mottagandet blev för utvecklarens del att stänga sin blog och ta ner spelets Facebook-sida. Känns seriöst.
https://www.blogger.com/blogin.g?blogspotURL=https://wollay.b...

Med tanke på att han dragit sig tillbaka innan kanske han inte borde pyssla med något offentligt där ens arbete kan kritiseras både från troll och mer konstruktiva kritiker.

1
Skriv svar