MS Flight Simulator fixar galet detaljerade miljöer med hjälp av Bing

Robot
MS Flight Simulator fixar galet detaljerade miljöer med hjälp av Bing
Medlem

Imponerande, undrar hur det ser ut om man är nära marken, kommer det vara helt platt med bara höga hus som 3d modeller eller kommer allting vara "där"? (Uppenbarligen så frågade jag för hastigt, ser väldigt imponerande ut nära marken)

Relik 📜

Det är så jävla snyggt. Mums!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Helvete vad snyggt!!

Medlem

Det kan man litterärt kalla fotorealism. Sjukt imponerande väder/tid-system med.

Redaktör

Det pratades om att detaljer ner till 3 cm återges. Lär väl bli i de största städerna, som New York, men det ser ju ändå snuskigt bra ut. En preview nämde att piloten flugit förbi sitt hus, och både det och grannhusen stod faktiskt där. Det, och hyfsat korrekta berg, kullar mm, har jag saknat i FSX.


signatur
Medlem

Otroligt imponerande! Det blir en ny milstolpe!

Ibland önskar jag att Google Maps kunde göras i VR, eller något open source projekt google maps i VR, så man kunde uppleva världen med hög realism och kanske implementera kartorna i spel i framtiden.

Medlem

Blir köp även fast jag inte är mycket för flygsims. Men så coolt bara att flyga runt och titta på städer. Undra hur mycket av planeten de får in där.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Otroligt imponerande! Det blir en ny milstolpe!

Ibland önskar jag att Google Maps kunde göras i VR, eller något open source projekt google maps i VR, så man kunde uppleva världen med hög realism och kanske implementera kartorna i spel i framtiden.

Google Earth finns i VR. FZ har testat det på din Youtubekanal.

Medlem

Ser otroligt bra ut


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vilken häftig teknik, riktigt smart! Ser ju magiskt ut! Blir ett givet köp. Angående VR stöd så ser det ju ut att komma lite senare

Avstängd

Fast det kommer inte se så där snyggt ut överallt i världen...

FM-guru
F.d. Sisyr

Man blev ju inte lite sugen på att flyga runt i regnväder.

Ambassadör
Xbox

Ser helt fantastiskt episkt ut! Har dreglat över videos och bilder hela kvällen. Se, molnet kanske inte är så dumt ändå


signatur

Jump in.

Medlem

Spelar inte sånt här i normala fall men detta blir ett köp.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Avstängd

Väldigt väldigt imponerande. Synd bara att tekniken används till något så tråkigt som en flightsimulator.

Och dessutom utan VR stöd?!


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Väldigt väldigt imponerande. Synd bara att tekniken används till något så tråkigt som en flightsimulator.

Och dessutom utan VR stöd?!

Tråkigt för dig - kul för oss andra som gillar flygsimulatorer

VR stödet kommer längre fram verkar det som.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent

Molnen och skuggorna de kastar på marken ser riktigt mysiga ut.

Medlem

D: Snyggt så inni helvete!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd
Skrivet av Ankh:

Tråkigt för dig - kul för oss andra som gillar flygsimulatorer

VR stödet kommer längre fram verkar det som.

Jepp. Tråkigt för mig. Skriver vanligtvis inte vad andra tycker. Mina inlägg är helt baserade på mina egna åsikter. Trodde det var en självklarhet för alla här

Skulle det vara en flight-combat simulator så skulle jag haka på direkt.

Hoppas på VR stöd. Då kanske det blir att testa iaf.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

jbx
Medlem

Smarrigt!! Har inte spelat flygsimulator sen -90 talet så detta blir till att testa.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Kommer bara ihåg ”Pull up!” ”Pull up!” ”Pull up!”


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jäklar så taggad jag blev 😁

Medlem

Kommer man kunna ratta stridsflygplan också eller blir man förpassad till ett tråkigt charterflyg, alternativt ett propellerplan med låg toppfart?


signatur

Kunskapsförmedlare.

Redaktör
Skrivet av lampis:

Kommer man kunna ratta stridsflygplan också eller blir man förpassad till ett tråkigt charterflyg, alternativt ett propellerplan med låg toppfart?

Lär inte bli några militärflyg, det är en civilflygs-sim (jetplan och propellerplan). I och för sig tryckte utvecklarna in en Horneti Fligth Sim X-expansionen, men det var väl ett undantag.


signatur
ELF
Medlem

Gissar att en uppkoppling krävs. Det är väl den typen av texture streaming de menar?
Även om jag inte gillar att det kanske är ett krav på uppkoppling så är det ändå en intressant teknik.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Fragtjuv

Tycker det ser helt fantastiskt ut och jag längtar till 2020 då man förhoppningsvis får sätta tänderna i det här. Har hundratals timmar i FSX men det känns som att det är dags för en ny flygsimulator från MS nu.

Ska bli intressant att se hur exempelvis hemstaden Karlstad ser ut i det här. Hoppas att det kommer att vara någorlunda korrekt där också.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

@Bennii:
Nåt som är jäkligt coolt i google earth är att det redan finns ett inbyggt flygsim i det. Jag upptäckte det av en slump i mitt arbete när jag jobbar en del i earth. Kanske inte det snyggaste flygsim jag sett, men att ens google lägger energi på det ^_^


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Redaktör
Skrivet av ELF:

Gissar att en uppkoppling krävs. Det är väl den typen av texture streaming de menar?
Även om jag inte gillar att det kanske är ett krav på uppkoppling så är det ändå en intressant teknik.

Det finns tre lägen för det. Det streamade kräver förstås konstant uppkoppling, sen fanns ett cache-läge (osäker vad det betyder - mindre laddning under spelande kanske?) och ett rent offline-läge.


signatur
Medlem

Blir köp när stöd för VR finns.

12
Skriv svar