Troy Baker om sin frånvaro i Borderlands 3: "Gearbox ville inte samarbeta med facket"

Robot
Troy Baker om sin frånvaro i Borderlands 3: "Gearbox ville inte samarbeta med facket"

Rösten till Rhys om varför han inte längre är just det.

#borderlands, #gearbox, #troy-baker


Medlem

Ganska lätt val om det står mellan att lita på vad Troy eller Randy säger i min mening. Stor respekt för Troy Baker både för de roller han gör men också för hur han verkar vara att jobba med och hur han för sig i intervjuer osv.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Ganska lätt val om det står mellan att lita på vad Troy eller Randy säger i min mening. Stor respekt för Troy Baker både för de roller han gör men också för hur han verkar vara att jobba med och hur han för sig i intervjuer osv.

Samt att både han och Nolan North har kämpat för att få ett fack för röstskådespelare med tanke på att de kunde få jobb som krävde en hel dags skrikande vilket gjorde att de riskerade att skada rösten. Nu har de regler för hur länge och hur mycket de får spela in under en dag. Något som med all säkerhet Randy Pitchford inte gillar.

Medlem
eld
Medlem
Skrivet av joonsson:

Ganska lätt val om det står mellan att lita på vad Troy eller Randy säger i min mening. Stor respekt för Troy Baker både för de roller han gör men också för hur han verkar vara att jobba med och hur han för sig i intervjuer osv.

Det är ett "tekniskt sett" då tekniskt sett så var Troy Baker tvungen att tacka nej till jobbet då han inte får ta på sig jobb åt företag som inte samarbetar med SAG eller under strejker eller liknande.

Men att välja att inte arbeta med facket är väldigt lågt så med all rätt.

Medlem

Randy pitchford är industrins kanske största f***a så han kommer säker slänga ur sig något extremt korkat snart.

Medlem

Go Troy! Bra att stå på sig och inte acceptera skiten!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Ok, den här nyheten gör mig glad att jag köpte Rage 2 på rea istället för Borderlands 3.
Vill inte puckona stötta facket så kommer jag inte stötta de innan det går köpa för under 200kr.

Medlem

Randy Pitchford är ett rövhål som ljuger som fort han öppnar munnen.

Medlem

Flera på reddit som sa att flera av röstskådespelarna som är med i Borderlands 3 är med i facket. Varför är det då ett problem Troy? Någon som har nån ide?

Medlem
Skrivet av noyart:

Flera på reddit som sa att flera av röstskådespelarna som är med i Borderlands 3 är med i facket. Varför är det då ett problem Troy? Någon som har nån ide?

Anställda kan vara med i facket utan att företaget tecknat avtal.


signatur

Ultrazine

Medlem

@noyart: Lyssnade på podden 'Kinda Funny' idag, där pratade de om just detta. Det verkar vara så att vissa kan få "undantag" ibland och jobba med företag som inte har avtal med relevant fack. Dock var tankarna att Troy Baker förmodligen har så mycket annat att göra att det inte var värt att göra en sådan komplicerad process. Det hela är dock inte ett officiellt uttalande från relevanta parter, så ta det hela med en nypa salt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

1
Skriv svar