Bungie släpper minst ett nytt spel innan 2025

Robot
Bungie släpper minst ett nytt spel innan 2025

Men det är ju först om flera år!

#bungie, #destiny-2


Medlem

Vad händer med de tidigare expansionerna till Destiny 2 som kom efter huvudspelet...?. Kommer man kunna köpa de på Steam eller?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vad händer med de tidigare expansionerna till Destiny 2 som kom efter huvudspelet...?. Kommer man kunna köpa de på Steam eller?

Tror du får det med f2p versionen, inte helt hundra men är nog bara shadowkeep du måste köpa.

Medlem

Majoriteten av min respekt för Bungie försvann med Destiny 2, ingen teknisk support till PC hade dom utan man blev tvungen att göra en tråd på forumet om det, jag gjorde en tråd som jag uppdaterade för varje krash jag fick i spelet genom huvudstoryn som blev till slut runt 20 krasher från början till slut. Fick inget svar om det,

De första expansionerna, Osiris och Warmind var under all kritik, korta, innehållslösa. Jag köpte Digital Deluxe för typ 700-800kr och det kändes som de mest bortkastade pengarna det året.

Jag har lurkat lite på forum och reddit angående att återvända för att folk säger att Forsaken är som en messiah för Destiny 2, men om jag ska komma ikapp kontent vis i spelet så behöver jag då först köpa Forsaken och sen köpa Shadowkeep åtminstone, vet inte hur billigt jag kan få dom för men i nuläget efter att ha kollat igenom hur extremt toxic alla destiny fanbois är på Steam forumet så är jag villig att betala 100kr för Forsaken och inte mer än 300kr för Shadowkeep, räcker att någon säger något ont om Destiny 2 så hotar någon ens familj.

Men jag tror jag kommer hålla mig ifrån alla spel från Bungie i framtiden, att man kan göra en uppföljare och tappa ALLT konstruktivt som de lärde sig från första spelet är en skandal.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vad händer med de tidigare expansionerna till Destiny 2 som kom efter huvudspelet...?. Kommer man kunna köpa de på Steam eller?

Destiny 2: New Light (f2p versionen) kommer att inkludera huvudspelet och all "year one content" vilket är Curse of Osiris och Warmind expansionerna.

Det som man måste köpa för att få tillgång till är Forsaken och då självklart den nya expansionen Shadowkeep.
Måste nämnas att man måste inte köpa Forsaken för att kunna köpa Shadowkeep. Bungie har valt att gå en mer "standalone" väg när det kommer till DLC och expansioner.

Just nu går det bara att köpa Shadowkeep på Steam men antar att när de har officiellt släppts så kommer Forsaken att finnas tillgänglig att köpas på Steam Store.

Medlem

Oni Remake?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Arahor:

Majoriteten av min respekt för Bungie försvann med Destiny 2, ingen teknisk support till PC hade dom utan man blev tvungen att göra en tråd på forumet om det, jag gjorde en tråd som jag uppdaterade för varje krash jag fick i spelet genom huvudstoryn som blev till slut runt 20 krasher från början till slut. Fick inget svar om det,

De första expansionerna, Osiris och Warmind var under all kritik, korta, innehållslösa. Jag köpte Digital Deluxe för typ 700-800kr och det kändes som de mest bortkastade pengarna det året.

Jag har lurkat lite på forum och reddit angående att återvända för att folk säger att Forsaken är som en messiah för Destiny 2, men om jag ska komma ikapp kontent vis i spelet så behöver jag då först köpa Forsaken och sen köpa Shadowkeep åtminstone, vet inte hur billigt jag kan få dom för men i nuläget efter att ha kollat igenom hur extremt toxic alla destiny fanbois är på Steam forumet så är jag villig att betala 100kr för Forsaken och inte mer än 300kr för Shadowkeep, räcker att någon säger något ont om Destiny 2 så hotar någon ens familj.

Men jag tror jag kommer hålla mig ifrån alla spel från Bungie i framtiden, att man kan göra en uppföljare och tappa ALLT konstruktivt som de lärde sig från första spelet är en skandal.

Jo, dom gjorde mycket fel med Destiny 2's första expansioner, och även grundspelet till viss del, men väldigt mycket av det hade också med Activision att göra.
Nu är dom ju dock fria från deras tyglar och styrande så dom kan ta spelet åt det hållet dom själv vill (vilket förhoppningsvis blir ännu bättre än det som redan gjordes i Forsaken).
Själv skulle jag säga att Forsaken motsvarar det The Taken King-expansionen var för Destiny 1.
Bara synd att Activision skulle styra dom mot mer casual-modell som gjorde att vi fick Destiny 2 som det var.
Bungies egna planer för hur dom ska ta 2:an framåt är ju mer åt hur 1:an var till viss det iaf, måste köra raids för att få tillgång till dom bästa/högst levlade grejerna osv.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

1
Skriv svar