Homeworld 3-kampanjen drog in 1,5 miljoner gånger mer pengar än målet

Robot
Homeworld 3-kampanjen drog in 1,5 miljoner gånger mer pengar än målet
Medlem

Nån som Investera via Fig, alltså in en pledge då men en invest ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Inte alltid man ser en clickbait från er grabbar, nästan achievement på den

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Nån som Investera via Fig, alltså in en pledge då men en invest ?

Än så länge tar de inte emot icke-ackrediterade investerare, vilket gör att du måste tjäna ~2 miljoner SEK om året eller ha en förmögenhet på över ~10 miljoner för att kunna investera i projektet i dagsläget.

Har registrerat en liten investering, men då jag inte är ackrediterad står jag på väntelista och får en notis om det ändras.

Den är dock helt separat från en pledge - du får alltså absolut ingenting utöver eventuell % om du gör en investering. Inte spelet, inga bonusar, ingenting.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Än så länge tar de inte emot icke-ackrediterade investerare, vilket gör att du måste tjäna ~2 miljoner SEK om året eller ha en förmögenhet på över ~10 miljoner för att kunna investera i projektet i dagsläget.

Har registrerat en liten investering, men då jag inte är ackrediterad står jag på väntelista och får en notis om det ändras.

Den är dock helt separat från en pledge - du får alltså absolut ingenting utöver eventuell % om du gör en investering. Inte spelet, inga bonusar, ingenting.

jo jag läste att man skulle ha 200 000$/år. Ville mest höra om någon provat ändå trots detta.
man kan ju gå in och köra vidare nu men jag visste inte vad som händer om dem får reda på man inte har dem pengarna/år.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

jo jag läste att man skulle ha 200 000$/år. Ville mest höra om någon provat ändå trots detta.
man kan ju gå in och köra vidare nu men jag visste inte vad som händer om dem får reda på man inte har dem pengarna/år.

Ja, du kan ju gå vidare något steg och felaktigt ange att du är ackrediterad - men med tanke på hur det finansiella systemet ser ut så väl i USA som här lär det ta stopp någonstans längs vägen. I investeringsformuläret väljer du ju hur stor inkomst och förmögenhet du har, och redan där säger systemet åt dig att du inte kan investera just nu - sedan ska du dessutom bekräfta huruvida du är ackrediterad eller inte (finns ju ett fåtal undantag från kraven på din personliga inkomst/förmögenhet).

Om du fyller i felaktiga värden och medvetet bryter mot så många regler och klausuler (och sannolikt någon lag eller två) lär det, som sagt, ta stopp hyfsat fort.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Redaktör
Skrivet av Dralle:

Inte alltid man ser en clickbait från er grabbar, nästan achievement på den


signatur
1
Skriv svar