Ghost Recon: Breakpoint, öppen beta 26/9-29/9,

Medlem
Ghost Recon: Breakpoint, öppen beta 26/9-29/9,
Skrivet av conthox:

Öppen BETA-period för Ghost Recon: Breakpoint
Play for free during the Open Beta from September 26th 12:00 PM CEST to September 29th 4:00 PM CEST.

Såg det ovan i nyhetstråden så Kudoz conthox.

Har inte sett eller har missat att någon nappat eller skrivit om betan annat än posten av conthox.

Sicke fall,
Satt igår natt och körde med en kompis, och visst känner man igen sig men en del nytt och fin känsla.
Ordentligt med krediter för att kunna prova vapen m.m. något som säkerligen inte blir fallet då det släpps.

Var såpass kul att det för tillfället känns som ett köp, trots att jag helst spelar mer PvP orienterade spel även om det har det elementet också.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

26/9-29/9


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem
Skrivet av Kruxarn:

26/9-29/9

^
Tack för det, ändrat.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Inaktiv

Testade lite innan. Känns lite som Division 2 änsålänge (vilket inte är så konstigt) fast utan lootershooter-delen. Har dock inte spelat så mycket än men det kan säkert vara kul i längden

Medlem

Lirade 1.5 timme igår kväll på Uplay. Spelet ser bra ut och är skoj likt Ghost Recon: WildLands. Dock så gillar jag inte hur spelet har närmat sig The Division med level i gear o vapen. Så de för in rollspels element i denna anrika serie. Vad i "perkele" ska det göra i Ghost Recon serien. Nej det gillar jag icke. Vad UBI ska space'a till det med sina serier mer o mer så de går ihop varandra. Varför kan de inte få vara lite olika varandra. Suck...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag avskyr det, de har bara klippt och klistrat in spelmekanik från deras andra spel (Far Cry, The Division och Assassins Creed) och hoppas att alla ska köpa det.

Ghost Recon har helt och hållet tappat sin identitet som taktiskt shooter där planering och samarbete ska spela stor del i att klara av uppdragen. Medans Wildlands var svårt på högre nivå med AI kamrater för de var dumma i huvudet så är Breakpoint alldeles för lätt för den ensamma spelaren som kan planera fem minuter framåt.

P.S. Att hamna i en social hub 10 minuter efter man kraschat på ön och sett döda soldater bland vrak samt sett de bli avrättade av Wolves dödade all inlevelse för mig.

Jag tycker Upper Echelon Gamers summerar det väldigt bra i sin video.
https://www.youtube.com/watch?v=Izrj2ckc4yU


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

International
Man of Mystery

Saknar mina kompisar! Det är inte lika kul utan deras putslustiga kommentarer och känsla av att vara ett litet gäng. Det här med en social hub fullsmockad med ANDRA ensamma ghosts på samma ö kraschar helt storyn

Och att kunna synkshotta med 3 drones som man måste bygga/köpa för varje gång suger ganska hårt..

Men visst, det är snyggt och verkar finnas en massa att göra. Dock känner jag nog hellre att jag spelar ett sånt här spel i Division2 redan och kanske fortsätter lattja vidare i wildlands hellre än att köpa Breakpoint vid launch


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

FM-guru
F.d. Sisyr

Testade den stängda betan och var inte imponerad. Väldigt många av nyheterna och förändringarna i tvåan är lyfta från The Division, ett annat spel som inte intresserar mig...

Skrivet av anon_326725:

Testade lite innan. Känns lite som Division 2 änsålänge (vilket inte är så konstigt) fast utan lootershooter-delen. Har dock inte spelat så mycket än men det kan säkert vara kul i längden

Lootershooter-delen är väl med i Breakpoint också? Ploppar ju upp ny meningslös loot (nya handskar, skor, glajjor osv) som ger ointressanta uppgraderingar (grattis, +2 armor/gear leve/vad de nu kallar det) var och varannan gång man dödar en fiende.

Sen är väl den delen kanske ännu mer prevalent i The Division.

Gen
Medlem

Fördelar : Verkar finnas mycket att göra, fin grafik, något spännande story
Nackdelar : Kass prestanda (som Wildlands), flera buggar (dock beta), tvivelaktiga ansiktsanimationer

Jag tycker inte det liknar Division utan mer Wildlands. Dock lirar jag hellre Division 2 än detta.

Medlem

@Maddox: Om du kom dit på 10min så försökte du ju pressa dig dit så snabbt som möjligt... Eller överdrev du kanske lite?

Tycker det verkar vara straight up Wildlands+ det här, eller snarare vad dom ville att Wildlands skulle vara... Wildlands var ju så barnsligt arkadigt, bara springa runt och hipfirea allt med sina assault rifles, wtf liksom?

International
Man of Mystery

@spikes: Det är tyvärr Breakpoint också, fast ännu mer eftersom du är ensam och behöver vara ännu mer badass.. motståndarna är alldeles för lätta också, man kan lätt ligga utanför en bas och snipa 90% varefter man går in och sopar upp resten.. de kvarvarande står oftast i hörn och skriker "enemy contact!" och "Don't let your guard down"

edit: och då körde jag på näst svåraste, advanced


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Årets bästa spel utan tvekan lirat alla betor hittils dock inte denna för jag väntar på release sjukt bra kul spel )

Skrivet av Maddox:

Jag avskyr det, de har bara klippt och klistrat in spelmekanik från deras andra spel (Far Cry, The Division och Assassins Creed) och hoppas att alla ska köpa det.

Ghost Recon har helt och hållet tappat sin identitet som taktiskt shooter där planering och samarbete ska spela stor del i att klara av uppdragen. Medans Wildlands var svårt på högre nivå med AI kamrater för de var dumma i huvudet så är Breakpoint alldeles för lätt för den ensamma spelaren som kan planera fem minuter framåt.

P.S. Att hamna i en social hub 10 minuter efter man kraschat på ön och sett döda soldater bland vrak samt sett de bli avrättade av Wolves dödade all inlevelse för mig.

Jag tycker Upper Echelon Gamers summerar det väldigt bra i sin video.
https://www.youtube.com/watch?v=Izrj2ckc4yU

Håller med honom. Gamla "GR" hade också en svårighetsgrad som jag gillade. Hela den här open world-typen av spel görs bättre av andra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ett tips är att lägga spelet på ssd, installera mitt på HDD och jisses..

Medlem

@spikes: Jag har kört igenom introduktionen fyra gånger sammanlagt i technical test, stängd beta och öppen beta, och jag envisas med att döda de wolves som är kvar efter Weaver avrättas.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Finns saker jag gillar mer i Breakpoint och andra saker som jag gillade mer i Wildlands. Kör det på svåraste med allting av och den här gången hör man inte längre när fienderna är på väg att upptäcka en (i Wildlands kunde man höra detta trots att allting var av). Men när fienderna blir varnade då ser man en massa utropstecken.

AI´n känns aningen bättre än den in Wildlands men det är inga större problem att plocka dem från håll. Det är först när man blir omringad av dem som de blir ett större problem. Det jag inte gillar är hur fiender återigen spawnar när larm går.

Så det är en förbättring på en hel del punkter jämfört med Wildlands men jämför jag med äldre Ghost Recon spel som Graw 1 och 2 så är Breakpoint inte i närheten lika utmanande.

Jag är inte heller något fan av att de mixat The Division med Ghost Recon, håller med till fullo om Ghost Recon handlar om taktiskt spelande, och inte om att "levla" sin karaktär.

Har inte testat Ghost War än men det var tack vare PvP delen som jag beslutade mig för att testa "betan", gillade den rejält i Wildlands och den verkar vara lika underhållande i Breakpoint.

Medlem

@Maddox: Mmm, så då borde du veta att det tar längre än 10min.

@bluenephilim: Mmmm, fast AI'n i _ALLA_ open world spel är ju smått efterbliven.

Medlem

Blev sugen på att testa, på svåraste, andra gången jag spelar det så tog det mig 15 min att komma till PvP delen av spelet. AI´n må vara träffsäker men den är inte smart, det är inte svårt att "exploita" den men jämfört med den skrattretande AI´n i Wildlands så är den iaf bättre (baserat på 3-4 timmars spelande eller nåt i den stilen).

Avstängd

Jag och en polare har lirat det i lite över 25 timmar nu, riktigt djävla skoj!
Har själv närmare 400h i Wildlands, så Breakpoint inhandlar man direkt på release!

Medlem

signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

rug
Medlem

Körde väldigt mycket wildlands och var grymt taggad på denna. Får inte alls samma varma goa känsla tyvärr. Mer en "grind"-känsla av att hela tiden hitta bättre prylar.
Dom tuffa fiender med lång rock känns som nått liknande Ori i stargate.
Nä, tyvärr blir det inget köp för mig, ävrn im jag ägt och spelat nästan allt i hela serien.

/C

Inaktiv

Pluspoäng för att det är lite slöare och mer realistiska rörelser. Minuspoäng för att det känns som en looter shooter med levels och skit. Minuspoäng också för allt sci fi drone käbbel. Hade hellre sett en miljö som Mellanöstern, Afrika eller dylikt.

Medlem

@Maddox: Så du börjar vid 2min, videon är 14, 12min asså? Och som jag skrev, om du gör det sub10 så måste du ju gå in för att göra det på sub10. Dvs, ignorera eventuella grejer som ligger precis vid vägen etc etc. Du pressade dig fram och gjorde det på 12, men du hade ju kunnat skippa lite cinematic shit och gjort det snabbare. MEN, då går du ju in för det som sagt.

Och dom där wolvesen du dödar i starten är ju gearscore 40? Dom är ju ingenting jämfört med dom gs200 som är på coal island stället. Men ja, AI'n är ju jävligt tråkig i alla open world spel. Tänker ju anta att det är ganska svårt att fixa en vettig AI när man erbjuder free roaming etc.

Medlem

@spikes: Läs kommentaren och min uträkning för hur lång tid det tog i video beskrivningen. Wolves är 150 i det området.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

@Maddox: Säker på att dom är 150 där i starten?

För dom dör jääääääävligt snabbt trots att du inte HS'ar, menar det 150 campet med maxad gearscore dör mycket långsammare än vad dina gjorde i videon?

Och som jag sa, du skippade ju att göra saker som fanns runtomkring dig, försökte pressa dig dit så snabbt som möjligt, klart du kan göra det på sub10 då, PRECIS som jag skrev innan du ens spelade in videon.

Någon som spelar spelet första gången kommer ju inte råka vara i Erewhon sub10, vilket var poängen... Eftersom du påpekade att det inte kändes survival för att man var i en social hub med massa spelare inom 10min från start?

Medlem

@spikes: Min poäng var att JAG kunde köra introduktionen på mindre än 10 minuter. Angående Wolves så säger spelet att det är 150 direkt efter mellansekvensen är slut, men det stämmer säkert inte eftersom hela spelet är skräp.

Det enda gearscore gör är att ändra värdet för hur mycket skada man gör eller tar. Vapen har samma stats oberoende på om det är GS 1 eller GS 200.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

@Maddox: Precis, mina GS50 vapen jag hade såg ut att göra mindre damage än vad ditt gearscore typ 3-10 vapen du hade där i början. Vilket får mig att tro att dom där i starten inte är 150.

Vapen har samma stats oberoende av gearscore säger du, förutom att man gör mer damage med högre gearscore? Då är ju inte statsen samma? eller? haha

Jag fick känslan att gearscore typ gav damage reduction, som armor value i ett mmo eller ngt.

Jag påstod ju aldrig att du INTE kunde köra introt på under 10? Jag sa ju bara att om man kör det på under 10 så försöker man göra det på under 10. Det är inget man råkar göra bara.

Medlem

Om något så är det miljöerna som får mig att tveka. Betamiljöerna känns livlösa och kartan tråkig.

Medlem

@spikes: Stats på vapen är alltid samma men beroende på skillnaden i gearscore mellan spelare och fienden så får spelaren en damage reduction och tar också mer skada. Statsen på din gear är visuellt samma, det får bara ett minus värde bakom kulisserna för att bestraffa dig för att du attackerar något som har högre gearscore.

Totalt värdelöst RPG system som inte hör hemma i Ghost Recon. Framför allt när man fortfarande kan döda robotar eller fienden som har dubbla en egens gearscore eller mer.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

@Maddox: Beror väl på hur man ser det, lite av en deterrant att bara gå rakt på endgame shittet som har bästa grejerna som man kunde göra i wildlands?

Kan ju dock tillägga att jag aldrig orkade spela klart wildlands för det var så jävla kalkonigt lätt. Här är det iaf lite utmaning även om utmaningen kommer i idiotiska movement patterns på drönare som dödar en på 2-3 skott...

12
Skriv svar