The Last of Us 2 blir ett rent singleplayer-spel

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag håller med allt du säger men blir så dåligt värde i tid per krona. Hade varit smartare om de gjort TLOUS2 open world så hade man kunnat ha sidouppdrag och collectibels så man iaf kunnat få in 50-100 timmar speltid för de där 599 kr. Verkar bli ett otroligt magert spel men kan ju vara kul som en mumsbit, om även en dyr en.

Jag tycker absolut inte att det ska vara open wolrd i The Last of Us. Storyn blir betydligt mer splittrad om spelet är uppbyggt så.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag håller med allt du säger men blir så dåligt värde i tid per krona. Hade varit smartare om de gjort TLOUS2 open world så hade man kunnat ha sidouppdrag och collectibels så man iaf kunnat få in 50-100 timmar speltid för de där 599 kr. Verkar bli ett otroligt magert spel men kan ju vara kul som en mumsbit, om även en dyr en.

Man kan ju aldrig mäta ett spel i hur bra det är pga sin längd. Om du spenderar 100 timmar fylld av mediokra uppdrag och story vad är då poängen? Tar ju hellre 4 briljanta timmar än 100 mediokra timmar där mycket av innehållet känns bara som utfyllnad, och fungerar som en ursäkt att få säga att man har ett långt spel. (Få företag som genuint lyckas göra detta) Tycker bara det är ett väldigt märkligt sätt att se på spel. Som att längden gör ett spel bra per automatik.


signatur

God is dead

Medlem

Sjukt synd. MP:n i första spelet är fortfarande unikt och helt vansinnigt spännande/bra/roligt när man kommer in i det! Helvete.. Jag såg såklart galet mycket fram emot att få fortsätta storyn. Men jag såg nästan lika mycket fram emot ett ännu bättre MP. Ja nu blev man jävligt besviken 😩

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag håller med allt du säger men blir så dåligt värde i tid per krona. Hade varit smartare om de gjort TLOUS2 open world så hade man kunnat ha sidouppdrag och collectibels så man iaf kunnat få in 50-100 timmar speltid för de där 599 kr. Verkar bli ett otroligt magert spel men kan ju vara kul som en mumsbit, om även en dyr en.

Att räkna värdet i "tid per krona" är såklart helt vansinnigt när det gäller ett spel som detta. Naughty Dog satsar hellre på en gripande story, spännande gameplay och fantastiska karaktärer istället för att boosta speltiden. Om man föredrar enorma transportsträckor som ökar på speltiden så finns ju t.ex. Red Dead Redemption 2.


signatur

Kunskapsförmedlare.

12
Skriv svar