Fem miljoner krängda Borderlands 3 på fem dagar, och 2K bara myser

Robot
Fem miljoner krängda Borderlands 3 på fem dagar, och 2K bara myser

Säljer 50 procent snabbare än Borderlands 2.

#2k-games, #borderlands-3, #gearbox-software


Medlem

Har inte köpt det då jag vill ha alla samlade på samma plattform Steam. Så jag väntar till dess. Kanske kommer ut med några DLC extra i fullpriset då också. Samt att det kommer vara mer optimerat och patchat till dess.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

I ett parallellt universum så kan man köpa BL3 både på Epic, Steam och GOG. Undrar hur siffrorna ser ut där?

Rent gameplaymässigt så lever det definitivt upp till förväntningar, nästan. det är roligare än någonsin att springa och skjuta på allt som rör sig men många saker är fel rent tekniskt.

Storymässigt dock så är jag inte alls lika nöjd än så länge, även om jag har säkert ganska långt kvar(Har klarat av hela Promethea).

Medlem

Officiella siffror skulle vara super, istället för tomma ord från en uppköpt utgivare

Givetvis, jag kan förstå om det har sålt riktigt bra, men siffror tack


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ser fram emot att testa det nästa år, när det kanske t.o.m kommer som GOTY edition till steam kan man väl hoppas.

Ser förjävla kul ut, men en jävla massa problem verkar spelet ha för nuvarande, får väl hoppas de hinner fixa det mesta innan det landar på steam, men med gearbox vet man ju aldrig med tanke på att BL1& 2 båda led av dålig optimering under hela sin livstid.

Medlem

Helt fantastiskt med tanke på den hårda konkurrensen som...

Fallout 76...

och Anthem...

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Officiella siffror skulle vara super, istället för tomma ord från en uppköpt utgivare

Givetvis, jag kan förstå om det har sålt riktigt bra, men siffror tack

Du hade inte trott på dom oavsett. Dessutom är detta officiella siffror, men du kanske vet bättre än 2k själv, som du menar sprider lögner? Berätta vad för nytta dom skulle ha av det? Epic circlejerken fortsätter glänsa.

Medlem

När jag tog ett mellanjobb som lärare så visste knappt några barn vad steam var, alla hade epic gamestore och spelade/pratade om Fortnite non-stop. Misstänker att vi lite äldre nördar är lite efter, så som man blir.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Du hade inte trott på dom oavsett. Dessutom är detta officiella siffror, men du kanske vet bättre än 2k själv, som du menar sprider lögner? Berätta vad för nytta dom skulle ha av det? Epic circlejerken fortsätter glänsa.

Lite förhastade slutsatser om jag skulle tro på det eller inte
När det inte finns någon publik sida man kan kolla på sales så kommer jag ta det som fakerinos
Dom toppar inte ens alla charts med borderlands 3 om man kollar på VGcharts.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Väntar på borderlands 4 med tanke på hur 3:ans story var uppbyggt. Som ett enda stort prolog. Tänkte på vad eridan guardian sa i pre sequel. Vi behöver alla vault hunter vi kan sammla ihop för kriget som kommer. Vilket krig, vault hunters var var dom nån stans. Säger inte att 3:ans story var dålig, men.....

Medlem

Kul för dom och välförtjänt, riktigt bra spel!

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Väntar på borderlands 4 med tanke på hur 3:ans story var uppbyggt. Som ett enda stort prolog. Tänkte på vad eridan guardian sa i pre sequel. Vi behöver alla vault hunter vi kan sammla ihop för kriget som kommer. Vilket krig, vault hunters var var dom nån stans. Säger inte att 3:ans story var dålig, men.....

Tänk att det kanske kommer som DLC till 3:an?


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Tänk att det kanske kommer som DLC till 3:an?

Det är ju inte så det fungerar. Main story ska ju i stort sätt berätta det vitala delarna i huvud spelet och sen blir det en fortsättning om det slutar på ett sånt sätt. Men om main storyn saknar det vitala delarna och det känns mer som ett prolog till något större. Så kan man ju inte komma med dlc och fylla ut resten av storyn. Ta borderlands 2 main story då fick du ju som spelare följa med hela vägen till ett slut, där lilith råkade visa de övriga vaultsen genom att ladda nyckeln istället för att förstöra den.

Medlem

Vad hände med att bojkotta spelet tills det släpptes på steam?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Vad hände med att bojkotta spelet tills det släpptes på steam?

Vad sägs om att köpa spelet en gång till!?

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Lite förhastade slutsatser om jag skulle tro på det eller inte
När det inte finns någon publik sida man kan kolla på sales så kommer jag ta det som fakerinos
Dom toppar inte ens alla charts med borderlands 3 om man kollar på VGcharts.

Du skriver ju att det inte toppar "Alla charts" men majoriteten för veckan på VGcharts är ju top 3, i vissa länder är det top 1. Har du varit inne och kollat själv eller har du bara tolkat lite fritt hur som helst eller? Om man ser på hur det ligger till så är ca 5 miljoner ex inte alls särskilt förundrande.

Men av att döma från dina kommentarer så lägger du egen agenda i det du läser och skriver.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Vad hände med att bojkotta spelet tills det släpptes på steam?

Varför ska man bojkotta det, när man kan spela det på sin PS4?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:

Officiella siffror skulle vara super, istället för tomma ord från en uppköpt utgivare

Givetvis, jag kan förstå om det har sålt riktigt bra, men siffror tack

Som sagt; du missar aldrig en chans att ge Epic en känga

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Som sagt; du missar aldrig en chans att ge Epic en känga

Well
Dom kunde lika gärna ha räknat in det som Epic har garanterat via deras exklusivitet deal


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Som sagt; du missar aldrig en chans att ge Epic en känga

Varför skulle man göra det?


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

Varför skulle man göra det?

Frågan är hur folk orkar? Borde finnas viktigare saker att lägga energi på

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Frågan är hur folk orkar? Borde finnas viktigare saker att lägga energi på

Uppenbarligen inte om en stor del av ens personlighet och liv baseras på en spelklient

Inaktiv
Skrivet av Fiddi:

Uppenbarligen inte om en stor del av ens personlighet och liv baseras på en spelklient

Tragiskt

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Well
Dom kunde lika gärna ha räknat in det som Epic har garanterat via deras exklusivitet deal

https://i.imgur.com/hZEr24p.jpg

Jag håller för det mesta med dig, särskilt i EPiC frågan men den där bilden gillar jag inte. Han borde vara skogstokig istället för den där minen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Ja, lite, men men...

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Lite förhastade slutsatser om jag skulle tro på det eller inte
När det inte finns någon publik sida man kan kolla på sales så kommer jag ta det som fakerinos
Dom toppar inte ens alla charts med borderlands 3 om man kollar på VGcharts.

Trams. Börsnoterade bolag kan inte bete sig hur som helst. Dom skulle bli stämda av sina aktieägare om dom gick ut med falska uppgifter.
VGChartz är ju förövrigt en fruktansvärt tillförlitlig källa...


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Inaktiv
Skrivet av Fiddi:

Ja, lite, men men...

Aja... vi har alla olika mål och intressen här i livet. Ber om ursäkt för att jag kallade det tragiskt.
Den sortens beteende är helt enkelt inte min kopp av te.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Aja... vi har alla olika mål och intressen här i livet. Ber om ursäkt för att jag kallade det tragiskt.
Den sortens beteende är helt enkelt inte min kopp av te.

Fan, pratade inte om mig, menar de som tar allting till det extrema

Medlem
Skrivet av anon_326725:

nej nej nej... jag fatta att det inte var du! Jag bara bad om ursäkt till ALLA rent allmänt så man inte blir avstängd igen för att man trampar någon på tårna.

Även om det var en bitterjävel som "veckans" som jag "bråkade" med och som tydligen också blev avstängd. Skönt att mods insåg att jag inte var den enda som hade problem med hans fittiga attityd.

Men jag ska nog lägga ner snacket om detta om jag inte vill bli avstängd igen ;P

Okej, jag missförstod, då är det jag som får be om ursäkt.

Och ja, det känns nog vettigt

12
Skriv svar