Världsrekordet i Quake slaget efter 17 år

Robot
Världsrekordet i Quake slaget efter 17 år

Bonus: se historien om hur Quake blev ett av de första speedrun-spelen.

#quake, #quake-done-quick, #speedrunning


Medlem

Helt galet imponerande, undra vad man själv klarar av för tid. Lite bunnyjumping färdigheter har man, dock måste det utföras så jädra exakt och mycket kan gå fel.

Vad säger ni, klarar ni Karl Jobs utmaning på 25sek?

Skägg.
10 Chambers

Jag minns att jag såg de där demo-filerna och började försöka själv. Så långt ifrån att det var löjligt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag minns att jag såg de där demo-filerna och började försöka själv. Så långt ifrån att det var löjligt.

Samma här. Problemet var nog inte att göra varje nivå för sig jävligt snabbt, problemet var att göra de i följd utan konstigheter. Minnet var bra men kort som 10-12-åring. Idag är det permaförstört.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rockefellerz:

Samma här. Problemet var nog inte att göra varje nivå för sig jävligt snabbt, problemet var att göra de i följd utan konstigheter. Minnet var bra men kort som 10-12-åring. Idag är det permaförstört.

Minns att jag nötte just den där tunnexplosionen på E1M1, och att försöka hoppa på kanterna i ramperna ner. Visste dock inte att det gick snabbare att strefja mot en vägg förrän jag såg dagens video.


signatur
Medlem

Mängden av kunskap om spelet som krävs är imponerande, samt den extrema tajming som behövs. Även om man samtidigt inte kan låta bli att vara "den som är den" och undra hur många andra spel dom hade kunnat spela igenom istället för att nöta samma bana i samma spel så många gånger...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

70.000 försök.

Känner spontant att en lobotomi är trevligare

Medlem
Skrivet av djgloom:

70.000 försök.

Känner spontant att en lobotomi är trevligare

Tycker moderna AAA-spel annars har samma effekt.

Medlem

@Sapiens: Du är inte tvungen

Medlem
Skrivet av djgloom:

70.000 försök.

Känner spontant att en lobotomi är trevligare

Skrivet av Sapiens:

Tycker moderna AAA-spel annars har samma effekt.

Tack för skrattet båda.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kan rekommendera Karls andra videos, jäkligt intressanta faktiskt. Detta rekordet är också rätt rätt sjukt. Har aldrig spelat quake själv men inser ändå vilken bedrift det är. Speciellt eftersom spelet räknar hela sekunder enbart.


signatur

Ducati Streetfighter 848

1
Skriv svar