Minns ni FZ-supporter?

Sida 1 av 1
2019-09-21 09:15
Minns ni FZ-supporter?

Jag hade en helt unik tanke, inte alls i koppling till Fragzone lördagsfrukost. Minns någon gamla FZ-supporter?

Själv var jag fattig student under förra perioden så har personligen inga minnen av det. Men det skulle vara intressant att höra vad ni tyckte om det.

Jag grävde fram lite artiklar:
https://www.fz.se/nyhet/188162-bli-fz-supporter-fa-bannerfri-sajt
https://www.fz.se/nyhet/185798-stod-fz-bli-supporter

Dessa var förmånerna:

• Bannerfri sajt

• 6 nummer av svenska PC Gamer

• Bok om Minecraft

• Supporterforum

• Exklusiva betainbjudningar och tävlingar

• Pimpad profilsida

• Fraktfritt hos Maxfps

• Rabatt på andra Egmont-prenumerationer

Vad skulle då vara en morot för oss användare att punga upp till FZ, likt Taskman under Fragzone Fredag?

Personligen krävs det inte så mycket. För mig är det viktiga att det ska vara smidigt och transparent via en tjänst som gör att pengarna faktiskt går till FZ och inte rinner ut till en mellanhand. Jag tycker inte det ska göra att man får unikt innehåll heller.

2019-09-21 10:29

Jag var aldrig FZ-supporter. Däremot har jag donerat nån tjuga vid ett par tillfällen under streams. Jag vet att FZ säger att det inte behövs, men det är ett sätt att ändå visa uppskattning för en tjänst man utnyttjar. Streaming kräver en hel del tid och engagemang, och en lite donation då och då är ett mer personligt tack än reklampengarna de drar in på alla mina klick. Varje donerad femtiolapp är ett litet steg mot deras dröm att köpa redaktionens egna privatplan.

2019-09-21 10:32

Själv har jag redan MineCraft-boken sedan förra supportertiden och jag använder fortfarande min signerade musmatta.

För min del skulle jag vilja kunna ta bort viss reklam (har för mig att man kunde välja vilka banner-spots som man ville dölja och ha kvar vissa andra). Sedan är BETA-inbjudningar trevligt, även om jag kanske inte skulle nappa på alla då jag inte har jättemycket tid.

En finare profilsida och kanske en ram runt sin avatar är lite fånigt, men jag är ju fånig så ja tack

2019-09-21 10:37

Minns att jag satt och tjatade på @Carl Johansson-Sundelius: att han skulle fixa så man fick prenumerera på Bamse istället för Kalle.

2019-09-21 10:42

Personligen är Bannerfri sajt eller åtminstone ett rent samvete om man använder ad-blocker det mest intressanta. Någon symbol vid namnet när man skriver saker på forumet har jag inga problem med heller.
Jag är inget fan av exklusivt innehåll däremot kan jag tycka att det är ok om man får tillgång till saker i förtid eller en mindre gräddfil. Exempelvis om man öronmärker exempelvis 50 av 1000 beta nycklar till just supportrar eller om man får beställa eller anmäla sig till saker några dagar i förtid.

Sen hade jag gärna sett ett geeksbrett alternativ.

Jag minns nervositeten innan vi lanserade. Trodde vi skulle bli tjärade och fjädrade men istället fick vi så mycket tillbaka. Underbart.

2019-09-23 10:49

Jag använde delar av min lön från högvakten vid Stockholms slott till att blir supporter. Så en kan nästan säga att Konungen varit supporter.

2019-09-23 14:05

Bring it back!

2019-09-23 14:18

Tyckte det var väldans bra och skulle gärna ha det tillbaka så att jag kan stödja FZ nu när min nyinskaffade VPN blockerar alla annonser här oavsett vilka inställningar jag provar. Glad att den blockerar mycket som uBlock släppte igenom men väldigt tråkigt att jag inte längre stödjer en av de få sajter jag har avaktiverat annonsblockering på.

2019-09-28 20:55

Jag har kvar min musmatta!

2019-09-29 08:57
Skrivet av Augustus:

Jag har kvar min musmatta!

Har faktiskt 2 oanvända musmattor

2019-09-29 10:12

Hur mycket var kostnaden för att vara supporter? Ibland får jag nästan dåligt samvete av att köra blocker. Har funderat på andra sätt att bidra.

2019-09-29 10:38
Skrivet av maq777:

Hur mycket var kostnaden för att vara supporter? Ibland får jag nästan dåligt samvete av att köra blocker. Har funderat på andra sätt att bidra.

Man kan ju alltid stänga av adblockers på FZ också? ^^ Så hemsk är inte reklamen på denna sida, tack och lov.

Skrivet av maq777:

Minns inte priset, fanns både helår och månadsvis. Det var ju ändå fem år sedan och tror att man skulle behöva skruva lite på upplägget.

2019-09-29 23:41

Jag är klart för, så länge det inte blir något slags exkluderande innehåll. Forumdel för "supportrar" är ju okej t.ex., men (och jag tror ju inte det skulle hända) innehåll som låses för folk som inte betalar går fetbort.

Skrivet av keffkebab:

Jag är klart för, så länge det inte blir något slags exkluderande innehåll. Forumdel för "supportrar" är ju okej t.ex., men (och jag tror ju inte det skulle hända) innehåll som låses för folk som inte betalar går fetbort.

Näe, vi är inte heller några fans av att låsa innehåll.

2019-09-30 10:45

Om jag minns rätt så köpte jag ett år FZ supporter medans jag gick på gymnasiet. Gillade det. Skulle kunna tänka mig att bli supporter igen ifall det kom tillbaka. Något så simpelt som man slipper reklam är bra nog för mig

2019-09-30 12:32

Jag är också helt klart för! Blir lite som Patreon, även om ni kanske inte är lika beroende som andra mindre aktörer som har YT som plattform för intäkter primärt, merch i all ära men man köper ju inte så ofta där ifrån.

Vad ni väljer att lägga för olika nivåer och vad som ingår blir väl det luriga att fundera ut. Jag tänker mig dock att det kan finnas små nivåer, kanske en tjuga eller något i månaden där man kanske inte få så mycket annat än ett emblem i forumet och kanske något annat.

Om pengen som kommer in inte är några jätteslantar kan det ju läggas på hög och användas till att göra lite roliga tävlingar eller dylikt där man kan vina fina priser eller något. Kan ju vara att det görs en månadsstream t ex där ni kanske skramlat ihop 10 lakan och ger bort spelkoder till tittarna för motsvarande värde?

Sida 1 av 1