Varför kan vi inte slÀppa WoW classic?

Sida 2 av 2
2019-09-21 08:35

JorÄ, jag slÀppte det för 14 Är sen.

2019-09-22 00:25

Jag tror att av de idag existerande spelen sÄ Àr det bara Eve som fortfarande stÄr sig. Men annaras sÄ tror jag atr Swtor hade kunnat konkurrera om de hade fÄtt ut material i den tackt som fansen krÀvde.

2019-09-22 12:12
Skrivet av spikes:

@Puscifer: Var WoW ditt första MMO? För det dÀr med att utforska vÀrlden var sÄdÀr magiskt för mig i EverQuest, inte i WoW. (Vilket var mitt första riktiga mmo:P)

HÄller med. Everquest var första riktiga MMO man spelade och den kÀnslan fÄr man aldrig mera. Var livrÀdd att dö och förlora timmar av exp nÀr man sprang runt.

Men jag hÄller med att wow var ett mycket bra spel. Jag spelade det ocksÄ och kÀnslan var riktigt bra, dock lite för "enkelt". Att bli maxlevel i everquest var ingen barnlek som i wow.

2019-09-22 13:05
Skrivet av moggen:

Jag tror att av de idag existerande spelen sÄ Àr det bara Eve som fortfarande stÄr sig. Men annaras sÄ tror jag atr Swtor hade kunnat konkurrera om de hade fÄtt ut material i den tackt som fansen krÀvde.

SWTOR Àr det enda MMO som fÄtt mig att inte logga in i WoW under en lÀngre tid.
Hade sjukt roligt nÀr jag levlade i SWTOR men det Àr ju som du sÀger att efter man kommit till maxlvl sÄ blev det dött.
Förutom SWTOR sÄ har inget annat spel haft en sÄ perfekt spelkÀnsla som WoW har och dÄ har jag spelat 99% av alla MMOs som finns.

WoW Àr överlÀgset bÀst i MMO-genren och det ser inte ut som det kommer Àndras inom kort...

2019-09-22 13:52
Skrivet av veckans:

Varför? För att WoW var ditt första MMO gissar jag? Det Àr svÄrt eller omöjligt att slÄ det första MMO't man har spelat pÄ allvar. Det Àr ingenting unikt för WoW utan MMO'n i allmÀnhet.

Jag har i alla fall aldrig pratat med nÄgon som tyckt att nÄgot annat MMO Àn det första de verkligen lade ner tid pÄ Àr det bÀsta.

Jag tror det ligger mycket i detta. Man prövade ett MMORPG dÄ MMORPG var nytt (för en sjÀlv) och dÄ kommer det spelet vara det som man jÀmför andra spel med.

Skrivet av PontusT:

Wow hade nÄgot som andra mmo inte hade. En igenkÀnning frÄn tidigare spel, man kÀnner igen karaktÀrer, omrÄden och lÀnder osv osv.

Detta var en anledning till att jag fastnade för LotRO - att man kÀnde igen lore, platser, karaktÀrer osv osv frÄn filmerna/böckerna. Samma anledning som att jag lyckades komma ur LotRO och spela Star Wars ett tag. Man kÀnde igen platserna osv frÄn filmerna och tyckte det var kul att utforska dem i spelet.

Men som nÄgon skrev i en annan trÄd, om varför man gÀrna kommer tillbaka till samma spel igen: det Àr vÀl för att det spelet kÀnns som hemma.

Bt
2019-09-22 14:57

Elder Scrolls Online tycker jag trumfar. Mer realistisk grafik och fokus pÄ att utforska passar mig perfekt.

2019-09-22 15:13

För mig skulle jag sÀga Ragnarok,Elderscrolls,FFXIV slÄr wow hÄrt som fan. Jag fastnade alldrig för WoW och dom gÄnger jag försökt pröva det har jag slutat spela helt efter 2 dagar för spelet kÀnns sÄ jÀvla segt,slöt,fattigt pÄ saker som fÄr mig att vilja utforska vÀrlden. Helt enkelt wow för mig Àr bara blaha och jag önskar dom kunde ta dö pÄ skiten och skapa ett Warcraft 4. Jag har alltid Àlskat Warcraft som ett roligt strategi spel, men jag förstÄr dom som Àlskar wow och gÄr tillbaka hela tiden sÄ var jag med EVE online i 10 Ärs tid innan jag insÄg spelet Àr inte sÄ jÀvla roligt lÀngre som jag minns det nÀr jag starta utan nu gÄr jag bara tillbaka för att det Àr Àn vana och med hopp om det ska vara lika roligt som nÀr jag var ny till spelet men det kommer aldrig hÀnda om jag ej fick minnesförlust.

Wow mÄ ha mycket lore och story men för mig personligen vÀldigt fattigt pÄ det jag Àlskar hos ESO eller FFXIV. Typ jag Àlskar pilla med housing om jag vill ha en pause frÄn allt questandet men WoWŽs housing Àr ett skÀmt jÀmfört med ESO eller FFXIV. Samma med crafting i wow Àr ju bleeh.

Fast det jag Àlskar med ESO Àr enemy sacling jag kan gÄ vart som helst och levela dÄ fiend alltid nÀra min egna level. Jag Àlskar det för jag slipper vara i samma trÄkiga öken/skogs zone i 5-8 timmar innan du fÄr ta dig vidare.

Men alla tycker vi olika men sÀga wow Àr bÀst jag det kanske var det för 10-12 Är sedan men idag nÀ kan ej hÄlla med alls.

Sida 2 av 2