Oro bland Resident Evil-fans, Capcom ger svar på Project Resistance-kritiken

Robot
Oro bland Resident Evil-fans, Capcom ger svar på Project Resistance-kritiken

"En grym survival horror-upplevelse, om än annorlunda."

#capcom, #project-resistance, #resident-evil


Releasehästryttare

Rätta mig om jag har fel men teamet som jobbade med re7 och re2r är ju inte de som gjort det här spelet right?

Är ju mer troligt att de sitter och filar på re3r eller re8.

Medlem

Kul och intressant med ett så brett IP

Medlem

Detta upplägg är väl inte nytt för resident evil? Tycker att det liknar en reboot/remake av resident evil outbreak i upplägg och gameplay.

Edit: Var lite snabb så hade inte kommit till Mastermind delen än

Medlem

Verkar intressant men personligen är jag trött på sådana här multi-player skräckspel. Men gillar man dead by daylight tex så ser det ju definitivt roligare ut och något som bygger vidare på konceptet.

Medlem

Dom har ju alltid gjort skumma / en hel del dåliga spin-offs mellan huvudspelen. Så om detta kommer bli värdelöst blir jag inte direkt förvånad. Bara man inte drar resurser från huvudspelen(vilket med största sannolikhet dom inte gör) så är det ju lugnt.

Lite tråkigt att dom riktigt aldrig lyckas med deras multiplayer spin-offs dock.(för det mesta) Inte för jag är så intresserad av dom, men för Capcoms skull snarare.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Vad ska CAPCOM svara på kritiken...klart som korvspad att de måste promota spelet.
Till vem skapar de spelet? Inte är det för resident evil fans iaf.

Medlem

Skulle ej säga att jag är orolig snarare lite besviken visst vi fick R2 remake som var underbart och hoppas dom håller på med 3an. Men jag hoppas dom gör RE8 mer ja Resident evil.

Jag menar 7an säkert bra horror spel men det är inget resident evil jag menar vart är Chris,Jill Leon, Ada etc ? Jag menar dom har massa mer story där o göra typ mer om Ada vem hon jobbar för och så vidare inte ens dom animerade filmerna går in så mycket på det. Sedan kommer B.S.S.A lyckas stoppa umberlla helt ?

7an är typ Capcoms egna Sillent hill. Låter inte detta bekant "The player controls Ethan Winters as he searches for his wife in a derelict plantation occupied by a cannibal family, solving puzzles and fighting enemies."

Sillent Hill "The objective of the player is to guide main protagonist and player character Harry Mason through a monster-filled town as he searches for his lost daughter"

The object of Silent Hill 2 is to guide player character, James Sunderland, through the monster-filled town of Silent Hill as he searches for his deceased wife.

jag menar RE7 är stort sätt du söker din fru och massa skumma saker sker och sånt. Vart är Chris,Leon Zombies, Hunters lickers med mera?

Och vad gäller coop RE spel så gillar jag Revelation spelen mer men som sagt dom testar nya vatten vilket är bra men kanske slappa RE namnet på det bara för att sälja kanske är lite tråkigt.

1
Skriv svar