Borderlands 3 dubbelt så stort på pc som Borderlands 2

Sida 1 av 1
2019-09-16 13:26
Borderlands 3 dubbelt så stort på pc som Borderlands 2

Stark premiärdag för Borderlands 3.

#borderlands-3, #gearbox

2019-09-16 13:30

Det blir en STEAM-version för mig, inte för att Epic har fått händerna på det först, utan för att det skulle vara trevligt om det var så buggfritt som möjligt och inte hade barnsjudomar.

2019-09-16 13:41

Steam eller inte alls
Spelet verkar fortfarande vara i beta stadie och jag har verkligen inte bråttom att spela ett early access spel
Har rätt så stor backlog som jag aldrig kommer röra

SteamDB och steamcharts ska man ta med en nypa salt nu förtiden efter Steam privacy ändringen för något år sen som gjorde dom sidorna värdelösa om man vill kolla statistisk

Borde inte Gearbox ha exakta siffror själva?
Kom igen Randy, posta siffror

2019-09-16 13:43

Grymt att höra. Lätt köp nästa år när det kommer en väl optimerad GOTY edition med all DLC till PS5. Tills dess får man fortsätta att köra vidare med att plocka "overpower levels" I Ultimate Vault Hunter mode i Borderlands 2.

2019-09-16 13:56

Om Randy säger att det är soligt ute tittar jag först ut genom fönstret. Ökänd lögnare så jag tror inte alls på vad han säger här

2019-09-16 14:08

Har inga problem med att låta dag 1-köparna agera betatestare

Då hinner det komma ner till en rimlig prisnivå tills att det blir dags att köpa på Steam också.

2019-09-16 14:37

90% rea på Steam eller inte alls.
Dag 1 buggarna och prestanda problemen är ju det värsta vad jag förstått. Tur att de gick till Epic först så jag automatiskt undvek spelet. Epic är bra på det sättet. Det visar vilka spel jag ska vänta med.

2019-09-16 15:00

Jag väntar tills det kommer till Steam. Den 17:e kommer det en Risk of Rain 2 uppdatering som jag och min bror lär spela. Just nu är jag även upptagen med att utforska Fallout 76, och den 1:a Oktober kommer Destiny 2 Shadowkeep. Har gott om saker att underhålla mig med för tillfället. Med det sagt, kommer definitivt spela Borderlands 3, ser sjukt mycket fram emot det, det råkar bara inte finnas plats för det just nu!

CTI
2019-09-16 15:17

Kör det på Ps4:an nu, sen blir det Steam när det släpps där.

2019-09-16 15:20

Planerade helgen väl och hann med drygt 24h spelande! Spelet har kraschat en gång när jag skulle byta vapen i inventoryt. Utöver det så har jag inte haft ett enda tekniskt problem, rullar på i ca 90-80fps i 1440p med ultra förutom skuggor (high) och ambient occlusion (high).

2019-09-16 15:59

Jag inväntar rea och tre likasinnade kompisar för att härja loss. Epic eller Steam spelar ingen betydelse. Just nu är mitt grafikkort på väg tillbaka till INET också så lite knapert med prestanda för tillfället :/

2019-09-16 16:00

Kommer hoppa över spelet helt o hållet. Gav BorderLands 1 och 2 en chans men tycker de är snuskigt överskattade faktiskt och det var inget för mig. Sedan kan Pitchford gå o hoppa i sjön.

2019-09-16 16:24

Köper troligen det när det är 75% rea. Har så många ospelade spel redan.

2019-09-16 17:34

Väntar trofast på steamreleasen

2019-09-16 23:16

Kommer att vänta ett halvår innan köp. Jag använder mig inte av Epic-klienten fram tills den har grundläggande funktioner. Om de hade spenderat hälften så mycket pengar på att göra en bra klient som de spenderat på att köpa exklusiva lanseringsrättigheter hade de nog haft bra många fler kunder nu.

Och givetvis hade Borderlands 3 haft mycket bättre försäljningssiffror om de inte hade lanserat spelet exklusivt på PC-marknadens (just nu) sämsta plattform.

Gen
2019-09-17 10:52

Tror inte en sekund på hans ordbajsande såvida han inte postar faktiska siffror.

2019-09-17 15:53
Skrivet av Mikaelh:

Kommer att vänta ett halvår innan köp. Jag använder mig inte av Epic-klienten fram tills den har grundläggande funktioner. Om de hade spenderat hälften så mycket pengar på att göra en bra klient som de spenderat på att köpa exklusiva lanseringsrättigheter hade de nog haft bra många fler kunder nu.

Och givetvis hade Borderlands 3 haft mycket bättre försäljningssiffror om de inte hade lanserat spelet exklusivt på PC-marknadens (just nu) sämsta plattform.

Fråga: får du alla gratis spel om du inte har klienten? Brukar logga in en gång i veckan för att se vad som erbjuds.

2019-09-17 15:56

Hoppar spelet totalt. Har inte ens orkat ta mig igenom tvåan än. Min looter shooter är Destiny

2019-09-17 17:22

Ville välja Steam i listan, men "tvingades" köpa det på Epic därför att alla jag spelar med vägrade vänta tills Steamversionen släpptes.

Spelet är kul solo, men vi är ett gäng som kört serien tillsammans och det blev tyvärr Epic Store p g a det.

Sida 1 av 1