Vilket är det läskigaste spelet du har spelat?

Sida 3 av 3
jbx
2019-09-16 08:42
Skrivet av Cooling23:

Minecraft är läskigt.

Tyckte Until Dawn hade sina obehagliga stunder. Samt början av Resident Evil 7.

2019-09-16 10:29

Skulle säga F.E.A.R

2019-09-16 12:09

Vill ändå slå ett slag för besöket till Ravenholm i Half Life 2, det hade jag svårt att ta mig igenom som ung pojkspoling.

2019-09-16 12:27

Undviker helst skräckspel men mentalsjukhus banan i Thief (2014) och Outlast. Spel med människor som beter sig konstigt är bra läskigare än när det är monster.

2019-09-16 12:47

Resident Evil

2019-09-16 15:06
Skrivet av Araxnoid:

F.E.A.R 2 (som är ett väldigt bra spel överlag)
Kommer ihåg när jag för första gången kom till skoldelen (som är värst) och knappt vågade spela igenom det.
Jag satt på nålar och skrek för mig själv hela tiden i skolan.

Har för mig att spelet var ganska kort? Annars är det ett bra spel! 😊

2019-09-16 17:27
Har inte kört det själv, men kolla in Layers of Fear
Skrivet av Banzeken:

Jag kan inte säga att jag någonsin har känt rädsla när jag spelar spel. Ibland finner man spel där man hoppar till, men det är mer en instinktiv impuls av höga ljud + någonting som plötsligt dyker upp på skärmen. Det sätter sig inte i ens huvud som en kuslig tavla, skulptur eller fotografi gör, och det är sådana saker jag har funnit läskigast i livet.
Kanske behöver jag bara hitta det rätta spelet.

På tal om kuslig konst liksom. Har en vän som är mycket visuell/konstnärlig och han gick igång på det.

2019-09-16 17:39

Resident evil 1 var mitt första, och förmodligen därför värsta, skräckspel.
Sen var man dum i huvudet och spelade ju det alltid sent på kvällen när alla andra sov.
Inte spelat så många mer.

En av de bästa spelupplevelserna jag haft var Silent Hill Shattered Memories på Wii. Inte det läskigaste jag spelat. Inte heller det bästa.
Men sättet de använde TV spel som medium? Helt lysande! Knastriga telefonsamtal? Dom ljuden kom från wii moten. Kasta av sig monster? Perfekt för panikslaget wii viftande.
Ingen HUD. Kartan var en smartphones kart-app. Och sen har vi valen. Ska inte spoila, men när jag läste om spelet efter, och de stora, men framför allt SMÅ grejer man kunde göra, ofta helt omedvetet, som tweakade spelet åt olika håll.

2019-09-17 13:56

Skrämde vi dig Carl?

@RedZour: Haha, skräckspel är inte min grej.

2019-09-17 20:10

Doom 95 som liten påg var ingen godnattvisa direkt. Minns att jag knappt vågade ta ett enda steg framåt på första banan. Mysteriet på greveholm var också obehagligt med sin kusliga stämning! Idag håller jag mig borta från rena skräckspel, även om jag gillar kusliga inslag i spel!

2019-09-17 20:52

Alien isolation är nog det värsta. Det är för mig helt ospelbart, i alla fall om jag är ensam. Samma sak gäller Outlast och Amnesia. Om någon mer är med så går det (nätt och jämt, föredrar att någon annan håller i handkontrollen).

Sida 3 av 3