Då kommer FZ:s Borderlands 3-recension!

Robot
Då kommer FZ:s Borderlands 3-recension!

Viktigt Meddelande till Allmänheten!

#borderlands-3, #recension


Medlem

Känns alltid sjukt shady när utgivare gör såhär. Vissa amerikanska recensenter har ju tydligen fått nån sorts ofärdig ,buggig version att recensera tillsammans med lite direktiv vad man inte bör göra, typ håll er borta från DX12 settings och så vidare.
Kommer att spela på fredag oavsett men jag blir alltid lite nervös när utgivare försöker påverka recensioner.

Medlem

Förutsätter att det är vuxenblöja som gäller så att betyget kommer snabbt! Jag kör ju faktiskt utan Ad-blocker så någon valuta för reklamen kan jag ju kräva!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Jag har läst mycket spekulation om varför de gör på detta sättet idag och igår, men ingen verkar egentligen veta något. Men det kan ju finnas många anledningar...

Men de har visst inte gett recensenterna tillgång till det färdiga spelet via antingen digital eller analog distribution, som man oftast gör. Utan snarare gett recensenterna tillgång till epickonton med en buggig WIP-version av spelet. Polygons recension beskriver detta i detalj.

Kombon av få recensenter och att det är en WIP-version de får testa, får i alla fall mig att fundera på om de är rädda för att det skulle läcka en tidig piratkopia av det färdiga spelet från någon skrupelfri recensent? Det är det enda jag kan tänka mig att det skulle kunna vara som gör att de beter sig så ovanligt...

Medlem

Men spelet släpps ju inte förrän om ett halvår ändå så... Hehe 🙂

Medlem

Brukar vara ett dåligt tecken när de inte tillåter recensioner innan release.

Medlem

Låter spontant som att spelet helt enkelt inte är färdigt, men de är tvingade att releasa ändå. Kanske ett försök att mitigera den allra värsta shitstormen för buggighet, prestandaproblem etc. är att ge några tillgång till en WIP version med strikta order vad de får och inte får testa.

Det rätta att göra hade ju helt enkelt varit att skjuta på releasen något halvår och göra färdigt spelet.

Gnällkuk
Skrivet av Lasrod:

Brukar vara ett dåligt tecken när de inte tillåter recensioner innan release.

Ja, finns det något AAA som inte har fått kassa betyg med koder som inte ges ut till media innan release? Enda spelet jag kommer på så här på rak arm är DOOM.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

KoP
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Brukar vara ett dåligt tecken när de inte tillåter recensioner innan release.

Fast nu finns det ju recensioner utav Borderlands 3 ute (sedan ett dygn). Fast inte ifrån någon Europeisk sajt/tidning. Så vill man veta hur spelet står sig så finns det ingen brist på recensioner.

Medlem

Finns uppemot 20 recensioner ute (icke-europeiska) där snittet ligger på solida 85%, så inget att oroa sig över direkt


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Borderlands 3 verkar få lite blandade recensioner. PC Gamer ger det 63%.

Polygon skriver:
"Borderlands 3, if it works well at launch, is a competent game that feels like a passable continuation of the franchise instead of an evolution. It’s the same general idea with new vault hunters, but with little of the joy and danger that I fell in love with in earlier entries.

The franchise used to feel adventurous. Now, without any fresh ideas or concepts, it’s little more than a holdover from a different time. Borderlands 3 feels safe, oddly careful (especially for a game about anarchy), and, worst of all, corporate."

Så jag kan nog hoppa över det med gott samvete. I alla fall tills det är på rea på Steam. Och så slipper jag den absolut sämsta spelklienten på marknaden.

Medlem

Givet dag 1 köp. Behöver inte recension för att veta att Borderlandsspelen är magiska i Co-op.

Medlem

Enda recensionen av 20 som ger spelet under 80, så visst går man alltid efter de som ger sämst betyg så blir det inte många spel man lirar under sin livstid (zelda till switch hade ju ett par sådana på 60, så det spelet måste ju vara rätt kasst då)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Inaktiv

Betygen är klart över förväntan, ser ut att ha förbättrats ur alla aspekter. Högre betyg än Borderlands till och med!
Ett givet köp, speciellt eftersom det denna gång släpps till den absolut bästa spelbutiken på marknaden. Bara tre dagar kvar till release!!!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DKvarn:

Förutsätter att det är vuxenblöja som gäller så att betyget kommer snabbt! Jag kör ju faktiskt utan Ad-blocker så någon valuta för reklamen kan jag ju kräva!

Vi får se till att Gurra bunkrar pampers!


signatur
Medlem

Ni får införskaffa IKEAs nya Gaming stol "Dumpa"


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Är ju 2K som är utgivare, så är inte det minsta förvånad att dom beter sig shady


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Releasehästryttare

Pc gamer tyckte ju att det mest positiva i spelet va att det innehåller ett homo förhållande så man fattar ju vad den personens värderingar ligger ..

Medlem

Blir perfekt att plocka upp ur reabacken på Steam framåt vårkanten


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

eld
Medlem
Skrivet av Devan:

Pc gamer tyckte ju att det mest positiva i spelet va att det innehåller ett homo förhållande så man fattar ju vad den personens värderingar ligger ..

Nej, den kortfattade notisen om några karaktärer som kändes genuina påverkar inte betyget i reviewen.

Vad kände så jobbigt med att det nämndes?

Medlem

"Trist såklart, men sådant händer. Utgivarna bestämmer själva vilka de vill ge kod, och även om vi inte ser logiken i att välja ut några få"

@JoakimBennet Haha kom igen nu, ni vet varför.

Releasehästryttare
Skrivet av eld:

Nej, den kortfattade notisen om några karaktärer som kändes genuina påverkar inte betyget i reviewen.

Vad kände så jobbigt med att det nämndes?

Var skrev jag att det kändes jobbig? sätt inte ord i min mun tack!

Medlem
Skrivet av Devan:

Var skrev jag att det kändes jobbig? sätt inte ord i min mun tack!

Så det är inte ok att man sätter ord munnen för dig. Men det är helt ok att du bestämmer var en persons värderingar ligger efter tolkat en recension på ditt eget sätt?

Frilansare
Skrivet av kaealy:

"Trist såklart, men sådant händer. Utgivarna bestämmer själva vilka de vill ge kod, och även om vi inte ser logiken i att välja ut några få"

@JoakimBennet Haha kom igen nu, ni vet varför.

Vadå, för att de är köpta? Köper inte det såklart. Kolla in PC Gamers betyg.
Däremot kan det såklart handla om att man vill kontrollera spelmiljön såhär pre-release. Vilket jag ju också antydde i texten.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Vadå, för att de är köpta? Köper inte det såklart. Kolla in PC Gamers betyg.
Däremot kan det såklart handla om att man vill kontrollera spelmiljön såhär pre-release. Vilket jag ju också antydde i texten.

PC Gamers betyg säger allt.

"An endless fonts of bad jokes and cool weapons in the series most vapid story yet.
Borderlands skates by on watching numbers fly and goons explode".

Detta är mitt typ av Borderlands!

Vill man ha en seriös, djup story är det nog inte i Gearsbox Borderlands man ska leta efter det.

Gnällkuk
Skrivet av Rydell1986:

PC Gamers betyg säger allt.

"An endless fonts of bad jokes and cool weapons in the series most vapid story yet.
Borderlands skates by on watching numbers fly and goons explode".

Detta är mitt typ av Borderlands!

Vill man ha en seriös, djup story är det nog inte i Gearsbox Borderlands man ska leta efter det.

Jag finner en sån recension så otroligt märklig. Givetvis är det alltid recensentens högst personliga åsikt som gäller, men du kan ju inte skriva en recension baserat på stora förhoppningar om förändringar när det gjorts klart för länge sedan att de handlar om en evolution, inte revolution.

Tycker absolut inte att storyn varit svag i tidigare spel, rejält mycket vassare än i andra spel där man ska ha en seriös ton. Framför allt har de lyckats bygga karaktärerna så otroligt bra vilket är det enda som gör mig besviken på förhand att de förvisso återvänder många av dem, men i mindre roller.

Sen är jag sur att Tiny Tina växt upp. Åtminstone på förhand.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Nu kan man pre-loada spelet!

1
Skriv svar