Nintendo Switch & SNES

Medlem
Nintendo Switch & SNES

Hej! Någon här som har Nintendo Switch?

Nintendo skulle släppa SNES-titlar igår för Sverige. Trots uppdatering och Nintendo Online så hittar jag inte dessa spel.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem

@Albrion:

Det är en separat app för snes-spelen.

Medlem

Fungerar för mig, en separat app ligger på första sidan i Nintendo-butiken som nytt släpp om du kollar där.

Medlem

Det missade jag helt, tack!


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

För alla andra som letar och inte hittat. Bästa stället att hitta appen är att i e-shopen gå ner till Nintendo Switch Online. Där hittas NES och SNES-apparna samt Tetris 99. De kommer aldrig försvinna därifrån.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Blir det en prenumerationstjänst för att köra gamla Nintendo spel?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Kontot avslutas
Skrivet av CliQue-SinneD:

Blir det en prenumerationstjänst för att köra gamla Nintendo spel?

Man får tillgång till gamla Nintendo spel om man betalar för en period med Nintendo Online. När det gått ut så kan man inte spela dessa spelen längre.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Man får tillgång till gamla Nintendo spel om man betalar för en period med Nintendo Online. När det gått ut så kan man inte spela dessa spelen längre.

Aaah Crap, så möjligheten att köpa spel som tidigare virtual consoles kommer inte finnas alls?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv
Skrivet av CliQue-SinneD:

Aaah Crap, så möjligheten att köpa spel som tidigare virtual consoles kommer inte finnas alls?

Som det ser ut just nu; nej tyvärr

1
Skriv svar