Quiz – Rysligt bra skräck

Robot
Quiz – Rysligt bra skräck

Bränd av Blair Witch och Man of Medan? Veckans quiz handlar bara om bra skräck.

#quiz


Medlem

1/10 PEGI 3 är din grej.

Medlem

"5/10 Korrekta svar!
Du försöker men är innerst inne ett darrigt harhjärta. (Calle, är det du?)"

- NEIN!

I ärlighetens namn så kunde jag ingen, så resultatet var minst sagt bättre än väntat.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

4/10 Korrekta svar!
Du försöker men är innerst inne ett darrigt harhjärta. (Calle, är det du?)

Medlem

3/10 Korrekta svar!
PEGI 3 är din grej.

Det kan jag ju faktiskt hålla med om när det kommer till skräckspel i alla fall. Tror bara jag har gillat Amnesia av alla skräckspel jag spelat.

Medlem

Jag lyckades gissa mig till 7/10 men egentligen kan jag inget om skräckspel.

Medlem

5/10 Korrekta svar!

lol

Inaktiv

Haha 5 av 10 här också. Vi verkar ha ett redigt gäng räddharar här på fz

Medlem

3/10

Fan..

På tal om Alan Wake, kör ni Control så håll noga utkik och läs allt ni hittar. Väldigt intressanta kopplingar där.

Medlem

Haha! Skrattade gott åt sista alternativet...Personlig tränare

Medlem

5/10 Korrekta svar!
Du försöker men är innerst inne ett darrigt harhjärta. (Calle, är det du?)

Perkele... Dåligt score. Älskar skräckspel och skräckfilmer.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag lyckades gissa mig till 7/10 men egentligen kan jag inget om skräckspel.

Samma här

Medlem

Inte ett ord om Clive Barker's Undying, jag är ganska besviken.

Medlem

4/10... och jag chansade dessutom på 2 av dom rätta svaren. Harhjärta är det rätta ordet.

Gnällkuk

4/10, gissade friskt då jag bara spelat Dead Space-serien, men den frågan svarade jag givetvis fel på


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

9/10. Trots att jag tycker skräckspel är ruskigt obehagliga verkar det ju ändå som jag har hyfsad koll hehe

Frilansare

Haha trodde hoodien var del av skräck-quizet. Återkommer med resultat.

Medlem

9/10, slarvade med namnet på dead space skaparna... Men tillhör dock lägret som tycker att A machine for pigs är betydligt bättre än första amnesia. Mycket intressantare karaktärer, musik, miljöer och framförallt en riktigt bra story i uppföljaren. Sedan tycker jag även att Blair Witch får för mycket negativt kring sig, få som lyfter upp det spelet försöker berätta kring ptsd och den grund som finns i karaktären. Skräck är ju inte samma som något som skrämmer en.

Frilansare

6/10. Avgår.

Medlem

Fick 3/10 eller 4/10. Läste inte så noga.
Kunde bara svaret på en fråga. ^^
Det märks att jag inte spelar skräckspel. Senaste jag lirade var Dead Space. Innan dess var det nog RE4 på Gamecube...


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

3/10, pegi 3 är din grej! Haha och då chansade jag rätt på två utav dom rätta svaren :D. Skräckspel är inte min grej, tycker det mest är scriptad dynga. Until dawn var dock helt ok.

Medlem

Inget om "Dark corners of the earth" med ju

Medlem

Haha jag älskar skräckfilm och skräckspel men hade ändå typ 3 rätt varav någon var en chansning.... Det går uppenbarligen utför.

Medlem

Hade dålig koll på dessa frågor, men de gjorde ont i mig att ni kallade Man of Medan en besvikelse, jag tyckte det var riktigt bra och lagom längd för den storyn som berättas! Längtar till Little Hope !

Medlem

5/10, gissade friskt.


signatur

I drank what?

Medlem

9/10 kuggade så klart på "hur många" frågan
Slående hur få bra skräckspel det finns när det kommer på lista

Medlem

7/10 - Har faktisk flera på den listan jag inte spelat.
Nöjd ändå.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

7/10

Har inte spelat något av spelen som omnämns i hela quizet... Gissningar baserat på vad som lät att passa bäst.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

1
Skriv svar