Comic Con: "Kistamässan" 13:e - 15:e September

Sida 1 av 1
2019-09-05 09:01
Comic Con: "Kistamässan" 13:e - 15:e September

Jag och bonusgrabben åker upp nästa Fredag för att bevittna detta härliga spektakel. Bland gästerna syns Dmitry Glukhovsky (författaren till Metro-böckerna) och Lee Bermejo (DC Comics illustratör).

Läs mer:

https://comicconstockholm.se

Är det någon från FZ-camp som tänkte ansluta sig i år?

Jag kanske svänger förbi med grabbarna, men troligen inte. Inte så mycket på spelfronten att latja med.

2019-09-05 11:20
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag kanske svänger förbi med grabbarna, men troligen inte. Inte så mycket på spelfronten att latja med.

OK, hade varit kul med lite FZ-folk på plats, kanske andra forumiter dyker upp? Få se om någon läser den här tråden.

2019-09-05 22:17

Sjukt sugen på att dra ner dit faktiskt! Var på Comic Con i Göteborg sist, riktigt roligt. Min polare kunde inte denna gång men det kan hända att jag drar dit ändå

2019-09-08 15:03

aldrig varit på comic con. kanske vore skoj, men har svårt för folksamlingar kanske är mer ok när alla runtom är nördar som en själv, hehe

2019-09-08 15:37

Funderar faktiskt på att åka upp dit, blir första gången i så fall

2019-09-08 16:12

Trevligt att ni funderar att komma dit. Jag bor ju i södra Skåne, så det blir inte speciellt många resor uppåt, men vill gärna visa bonusgrabben landet lite.

2019-09-08 16:23

Har varit där alla år och åker även i år.

2019-09-08 17:51

De håller mässan på fel sidan om stan så det blir nej för min del.
Jag har varit på den mässan två gånger och blev inte imponerad någon av dem.

2019-09-08 18:21

@Walter S.A. Iego:

Ska ni till Stockholm över helgen? Finns flera bra nördställen i stan som kan vara roliga att besöka i sådana fall Roq med Hey Sthlm är en arkadhall med väldigt mycket roliga saker, inte långt därifrån har du Kappa Bar, vilket är en esportsfokuserad bar. Sen har du N3rds, som är en pub med TV-spel på alla platser som man kan spela tillsammans Om ni nu väl ska upp liksom.

2019-09-08 18:51

Inte omöjligt att jag drar dit faktiskt. Har en kompis som brukar cosplaya på mässorna, men hon är nog inte där då. Man kan ju testa Gears 5 iaf

Köpte biljett till lördagen, men insåg att det krockade med annat. Ska försöka byta till söndag.

2019-09-08 19:50

Fick avslag på långledigt den veckan så blir tyvärr inget för mig.
Hoppas ni som ska dit kommer få en episk upplevelse dock
Ser fram emot lite bilder och videos därifrån!

2019-09-08 21:23

Var på Comic Con i Göteborg och det var riktigt kasst, inte alls som de mässor man sett på andra sidan Atlanten (kanske inte så konstigt iofs budgetmässigt)...

Var ett par intressanta intervjuer, men inget man åker till Sveriges baksida för

2019-09-08 21:35

Har varit på så många att jag tyvärr inte känner det finns så mycket förutom merchandise och kanske 1 minut med en kändis. Och ofta är det få som jag bryr mig tillräckligt om för att preussa 300+ spänn.
ComicCons i Sverige är tyvärr trokiga i jämförelse med de (stora) i tex USA.

2019-09-08 21:46
Skrivet av Rh3nium:

Har varit på så många att jag tyvärr inte känner det finns så mycket förutom merchandise och kanske 1 minut med en kändis. Och ofta är det få som jag bryr mig tillräckligt om för att preussa 300+ spänn.
ComicCons i Sverige är tyvärr trokiga i jämförelse med de (stora) i tex USA.

Kanske värt att åka ner till Tyskland, det borde ju finnas mycket större cons där än i Sverige.

edit: omg, lite fler gäster där 0o
https://germancomiccon.com/en/gaeste/#berlin

2019-09-08 22:12

Jag kommer vara där på lördagen. Har varit på alla mässor ända sedan de hette Gamex.

2019-09-08 23:03
Skrivet av Dunder:

Var på Comic Con i Göteborg och det var riktigt kasst, inte alls som de mässor man sett på andra sidan Atlanten (kanske inte så konstigt iofs budgetmässigt)...

Var ett par intressanta intervjuer, men inget man åker till Sveriges baksida för

Har samma upplevelse från de få gånger jag varit på sånna mässor. Kan inte hjälpa att jag blir besviken även om man väl borde ta ner förväntningarna lite.
Hade jag varit i rätt land å i rätt stad hade jag kunnat tänka mig ett besök ändå, det var några år sedan sist.

2019-09-09 08:07

Jag arbetar på Comic Con i montern från Sveriges schackförbund. Ni är välkomna dit och säga hej!

Det kommer många bilder på Instagram därifrån om ni följer @schackiskolan där vi förra året exempelvis hade en Jawa som spelade schack OCH glömde sin blaster i vår monter.

2019-09-09 10:22

@monsterbenke: Jag diagnoserades med social fobi, men har lyckats bli av med den efter ett par år av terapi. Jag var dock på comicon när jag fortfarande var hyffsat dålig och det gick bättre än jag förväntat mig, som du säger underlättade det säkert att jag kunde känna någon slags gemenskap med my fellow nerds.

Lite svettig blev jag och undvek entimmars-köerna, men jag är glad att jag drog dit. Det var kul.
Edit: Det kanske hette gamex på den tiden. Minnet är bra men kort.

2019-09-10 00:46

Det låter som om det ändå finns ett visst intresse av FZ-medlemmar. Om ni är på plats, skriv ett par rader här och var ni befinner er så kanske vi ses.

Om det är någon familj här som ännu inte köpt biljett så har jag en för lördagen. Skulle behöva gå på söndagen istället och säljer den därför till rabatt!

Sida 1 av 1