Jedi Knight II, Overwatch och Divinity 2 på väg till Switch

Robot
Jedi Knight II, Overwatch och Divinity 2 på väg till Switch

Also: Doom 64, Xenoblade Chronicles, Tokyo Mirage Sessions, Assassin’s Creed, Obra Dinn...

#nintendo-direct, #nintendo-switch


Medlem

Wow, hade helt missat att Divinity: Original Sin 2: skulle komma till Switch! Ser fram emot att få se hur väl det flyter på. Vill minnas att det kunde få min dator (GTX 1080, i5-7700k) att anstränga sig lite när det var som mest kaotiskt på slagfältet - d.v.s. hela explosioner över hela skärmen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jedi knight är ju fett! Så tror det kan passa bra på Switch. Fortfarande det bästa fäktningsstriderna i ett spel.

Medlem

Fattar inte varför dom envisas med att ha motion sensors till overwatch. Vem fan vill använda det i ett sånt spel liksom?

Medlem

Väntar tålmodigt på Monster quest 11. Men annars så är jag redan nöjd med dom spel jag inte har spelat igenom på switchen. Men skulle aldrig klara av att nöja mig med switchen som första val av konsol. Förstår inte varför Overwatch eller fortnite finns till switchen alls.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av robbis:

Fattar inte varför dom envisas med att ha motion sensors till overwatch. Vem fan vill använda det i ett sånt spel liksom?

Gissar att det är valfritt, och jag måste ändå säga att det passar för finjustering av siktet i Zelda och Splatoon 2. Grova drag med spaken, finlir med gyrot.


signatur
Medlem
Skrivet av robbis:

Fattar inte varför dom envisas med att ha motion sensors till overwatch. Vem fan vill använda det i ett sånt spel liksom?

Jag antar att det är krav från Nintendo, de vill nog att deras leksaker som de har utvecklat till switchen ska användas för att det är en av Nintendo Switch's unique selling point.


signatur
Medlem
Skrivet av robbis:

Fattar inte varför dom envisas med att ha motion sensors till overwatch. Vem fan vill använda det i ett sånt spel liksom?

Är en smaksak. Är man inne på switch reddit så verkar konsensus vara att folk blir sura om det inte är gyroaim i fps-spel. Är också valfritt så man behöver ju inte om man inte vill.

Skribent
Skrivet av robbis:

Fattar inte varför dom envisas med att ha motion sensors till overwatch. Vem fan vill använda det i ett sånt spel liksom?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Gissar att det är valfritt, och jag måste ändå säga att det passar för finjustering av siktet i Zelda och Splatoon 2. Grova drag med spaken, finlir med gyrot.

Ja, det är nog ingen som kör helt med motion sensors, däremot funkar det fantastiskt som komplement för att göra finjusteringarna. Trodde inte heller jag skulle använda det förrän jag provade det i Splatoon. Kan fan inte vara utan nu.

Det jag är lite frågande till angående directen är ju varför de släpper Xenoblades 1 när folk tjatat om att de vill ha X då det enbart släpptess på Wii-U. XB1 har ju ändå fått en omrelease på N3DS en gång innan då Wii-versionen. Fortfarande ett bra spel, men känner att X förtjänar en omrelease mer än 1an gör.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jedi Knight II kan ju vara trevligt att köra

Medlem

Vilken JK2-version är det som släpps till PS4? Är det PS2-versionen som körs genom bakåtkompatibilitet eller är det en ny port för PS4?

Glöm det, spelet finns inte ens till PS2. Spelet finns däremot på Gamecube och Xbox, och PS2 var ju störst den generationen så jag utgick ifrån att det fanns en port till den platformen med. Då är det alltså en native port. Spännande! Önskar dock att dom portade hela serien, alltid velat spela Dark Forces II & Mysteries of the Sith på konsol...

JKII, vilket spel alltså. Det var tider.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Trevlig nyheter, men fortfarande lite väl mycket re-masters till Switch


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Det är komiskt när ett så här gammalt spel får mer uppmärksamhet än nya Star Wars spel, säger en hel del om hur stort intresse det finns för SW spel utvecklade av EA. Eller komiskt, snarare tragiskt, hur Star Wars en gång i tiden var spelen som ofta satte "måttstocken" för andra spel.

Att intresset är svalt för Star Wars idag har inte att göra med att folk tröttnat på spel baserade på licensen, nej det har att göra med att EA inte bryr sig eller förstår vad som gjorde att många, mig själv inkluderad, gillade Battlefront.

Skribent
Skrivet av PcGamer:

Det är komiskt när ett så här gammalt spel får mer uppmärksamhet än nya Star Wars spel, säger en hel del om hur stort intresse det finns för SW spel utvecklade av EA. Eller komiskt, snarare tragiskt, hur Star Wars en gång i tiden var spelen som ofta satte "måttstocken" för andra spel.

Att intresset är svalt för Star Wars idag har inte att göra med att folk tröttnat på spel baserade på licensen, nej det har att göra med att EA inte bryr sig eller förstår vad som gjorde att många, mig själv inkluderad, gillade Battlefront.

Ja det är lite märkligt att just Jedi Knight 2 grävdes upp också, det kom som från ingenstans. Nu får de gärna damma av Rouge Squadron-serien och jag skulle vara nöjd.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hade den spelserien Jedi Knight, academy, dark forces... var för sin tid fantastiskt bra spel. Håller de idag? Mer tveksamt, men det blir säkert ett köp till PS4 enbart för nostalgin. Som jedi-spel är de fortfarande oöverträffade, men vi har ju ett nytt lir som har viss potential att bli riktigt bra. Sorgligt nog var ju flera av de mest populära Star Wars-figurerna just i extended universe som Disney tog död på, och sedan tog Bioware helt död på Old Republic med sitt "mmo"-lirs f'ed up story.

Skribent
Skrivet av ulrik.borg:

Hade den spelserien Jedi Knight, academy, dark forces... var för sin tid fantastiskt bra spel. Håller de idag? Mer tveksamt, men det blir säkert ett köp till PS4 enbart för nostalgin. Som jedi-spel är de fortfarande oöverträffade, men vi har ju ett nytt lir som har viss potential att bli riktigt bra. Sorgligt nog var ju flera av de mest populära Star Wars-figurerna just i extended universe som Disney tog död på, och sedan tog Bioware helt död på Old Republic med sitt "mmo"-lirs f'ed up story.

Jedi Knight 2 och Academy håller faktiskt idag på grund av spelmekaniken. Spelet ser lite gammalt ut, men inte för taskigt heller. Däremot Jedi Knight 1 ser sjukt taskigt ut grafiskt. Dark Forces funkar dock på nostalgi, på samma vis som DOOM gör idag....men tveksamt om jag skulle spela igenom hela det.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar