Dice och Ghost får ny chef – F.d. Fifa-bossen Rutter ny EA Europe-boss

Robot
Dice och Ghost får ny chef – F.d. Fifa-bossen Rutter ny EA Europe-boss
Medlem

Känns inte som det här är ett steg i rätt riktning


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Detta är vad sportspel har blivit, minns en gång i tiden då NHL fokuserade på spelandet, inte på en massa sabla mikrotransaktioner (eller som EA kallar det "surprises")

Jag har dock nästan helt tappat intresset för merparten av de s.k AAA-spelen, finns betydligt mer intressanta spel som utvecklas av oberoende utvecklare, som hela tiden innoverar och dessa är de som jag vill stöjda. Fortsätter de stora utgivarna i samma riktning är det inte fråga om ifall det blir en ny spelkrash utan när.

Medlem

Yay... mer överraskningslådor i framtiden med andra ord. 🙄

Kommer aldrig försvinna förrens det lagstiftas bort.

Skribent

Kändes inte så positivt så här spontant. Men det återstår att se med tanke på hela kaosen runt Battlefront 2.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av PcGamer:

Detta är vad sportspel har blivit, minns en gång i tiden då NHL fokuserade på spelandet, inte på en massa sabla mikrotransaktioner (eller som EA kallar det "surprises")
https://www.youtube.com/watch?v=EcGZQDOOU6Y

Jag har dock nästan helt tappat intresset för merparten av de s.k AAA-spelen, finns betydligt mer intressanta spel som utvecklas av oberoende utvecklare, som hela tiden innoverar och dessa är de som jag vill stöjda. Fortsätter de stora utgivarna i samma riktning är det inte fråga om ifall det blir en ny spelkrash utan när.

Ja, nu när PEGI & ESRB verkar vara "uppköpta" (skulle faktiskt inte förvåna mig om denna "konspirationsteori" vore sann och på riktigt) av spelindustrin så kommer det att mjölkas pengar så inåt bomben via "överraskningsmekanismer" (bara det ordvalet är rykande revolver om att spelbolagen vet exakt 100 % vad de pysslar med).

Gen
Medlem

Helt ärligt hade jag inte blivit förvånad om citatet blivit så här:

Citat:

David Rutter has moved to Europe and taken on the role of Group General Manager for EA Studios Europe to lead our creators at DICE Stockholm, Ghost and Criterion. For the last 12 years, David has led our FIFA franchise and EA SPORTS development teams at EA Vancouver and EA Romania to amazing success with help of micro transactions. David will make sure to focus even more on micro transactions with EAs other beloved franchises like the Battlefield, Battlefront and NFS series.

Medlem

Vill ni få hela nyheten om var han bor och vad han exakt ska göra får ni köpa överraskningsDLC't New Boss EU.


signatur

I drank what?

Redaktör
Skrivet av Mirage:

Vill ni få hela nyheten om var han bor och vad han exakt ska göra får ni köpa överraskningsDLC't New Boss EU.

Haha! Och ouch...


signatur
Medlem

Lootboxar till Alla 🤣🤣🤣

1
Skriv svar