Guild Wars 2 får nytt innehåll i The Icebrood Saga

Robot
Guild Wars 2 får nytt innehåll i The Icebrood Saga

Börja lira i september om du äger Path of Fire-expansionen.

#ArenaNet, #Guild-Wars-2


Medlem

"Winter is coming"

Geeks Gaming

Kommer bli riktigt nice. Börjat spela gw2 igen. Tyvärr missat mycket med living world. Men denna tänker jag va med från början.

Om någon är intresserad av att spela lite så är det bara att hojta till nya som gamla. Är själv ganska casual i mitt spelande.

Btw. Mycket bättre än wow

Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:

Btw. Mycket bättre än wow

Testade gw2 några veckor och det enda som hände var att jag blev mer och mer sugen på wow
Samma som händer med alla andra mmo man testar.

Medlem

Känner lite nostalgi här, känns som om man är tillbaks i det första Guild Wars och Eye of the North. Det spelet har en speciell plats i gamerhjärtat, haha.

Det var längre sedan jag spelade GW2 och det har inte fångat mig som ettan gjorde, men jag älskar verkligen världen. Kanske får ta och plocka upp det igen och spela detta!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Bra spel. Tappade dock intressent när kontot blev hackat. Kul att folk fortfarande spelar.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Testade gw2 några veckor och det enda som hände var att jag blev mer och mer sugen på wow
Samma som händer med alla andra mmo man testar.

Japp.

Det spelar ingen roll vilka MMO man testar. Har man en gång spelat WoW så är det kört.

Det måste dock vara Classic WoW. Det är nog bara Blizzard som kan besegra sig själva med ett World of Warcraft 2.

Inaktiv
Skrivet av Skelögd:

Japp.

Det spelar ingen roll vilka MMO man testar. Har man en gång spelat WoW så är det kört.

Det måste dock vara Classic WoW. Det är nog bara Blizzard som kan besegra sig själva med ett World of Warcraft 2.

Visst är det så. Går aldrig att överglänsa sin första kärlek ;D

Tror inte det kommer gå att skapa ett WoW2 dessvärre. De måste lyssna på sin spelarbas och göra nästa expansion bättre.
Känner inte att det behövs ett nytt spel. Finns ingen mening när de redan har ett klockrent recept. Förbättra och lägg till nyskapande ingredienser så är det finemang

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Visst är det så. Går aldrig att överglänsa sin första kärlek ;D

Tror inte det kommer gå att skapa ett WoW2 dessvärre. De måste lyssna på sin spelarbas och göra nästa expansion bättre.
Känner inte att det behövs ett nytt spel. Finns ingen mening när de redan har ett klockrent recept. Förbättra och lägg till nyskapande ingredienser så är det finemang

Det är bättre om de fokuserar på classic nu och sedan struntar i att släppa några fler expansioner. Blizzard börjar med WoW 2 som de släpper om 4 år eller nåt.

Men de borde göra så att man kan ha kvar allting som man har klarat av på retail på sitt battlenet account.

Varför?

Jo,för att detta är den största orsaken varför folk inte vill ha ett WoW 2. Man är för rädd för att släppa alla achievements som man har fått ihop på retail.

Inaktiv
Skrivet av Skelögd:

Det är bättre om de fokuserar på classic nu och sedan struntar i att släppa några fler expansioner. Blizzard börjar med WoW 2 som de släpper om 4 år eller nåt.

Men de borde göra så att man kan ha kvar allting som man har klarat av på retail på sitt battlenet account.

Varför?

Jo,för att detta är den största orsaken varför folk inte vill ha ett WoW 2. Man är för rädd för att släppa alla achievements som man har fått ihop på retail.

Nej tack till wow 2 personligen. Ser hellre bättre och mer episka expansioner

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Nej tack till wow 2 personligen. Ser hellre bättre och mer episka expansioner

I sådana fall så måste expansionerna att likna old-school WoW, annars kan det kvitta.

Och de kommer förmodligen aldrig att släppa någon expansion på retail som liknar classic.

Inaktiv
Skrivet av Skelögd:

I sådana fall så måste expansionerna att likna old-school WoW, annars kan det kvitta.

Och de kommer förmodligen aldrig att släppa någon expansion på retail som liknar classic.

njae... hade inte haft något emot något nyskapande personligen

Medlem

Har gett GW2 otaliga nya chanser de senaste åren, för det finns så mycket som är så sjukt coolt med det spelet. Men kommer tyvärr alltid fram till samma sak som får mig att tappa intresset: så JÄVLA tråkiga klasser och abilities.. Hur kan man misslyckas med en sådan vital del i ett MMO?

Geeks Gaming
Skrivet av elfgaard:

Har gett GW2 otaliga nya chanser de senaste åren, för det finns så mycket som är så sjukt coolt med det spelet. Men kommer tyvärr alltid fram till samma sak som får mig att tappa intresset: så JÄVLA tråkiga klasser och abilities.. Hur kan man misslyckas med en sådan vital del i ett MMO?

Tyckte jag med fram tills jag börja leka runt med specializations. Ja det saknar mycket från typ gw1. Men när man ser på allt annat man kan göra i spelet och hur man kan fixa sin karaktär så kan man smått förlåta de hela med abilities.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tyckte jag med fram tills jag börja leka runt med specializations. Ja det saknar mycket från typ gw1. Men när man ser på allt annat man kan göra i spelet och hur man kan fixa sin karaktär så kan man smått förlåta de hela med abilities.

Jag har försökt det med, att förlåta alltså. Men det blev bara att jag hoppade tillbaka till WoW istället.. =/

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Btw. Mycket bättre än wow

har börjat lira WoW för första gången och jag håller med för det mesta speciellt när det kommer till stridssystemet och abilities, det känns så statiskt att bara stå och trycka på dina abilites utan att aktivt dodga attacker osv...

men jag saknar open world pvp(wvw är inte samma sak) och den klassiska vertikala progressionen som gw2 saknar

Geeks Gaming

@MaLiBu: Säger inte att Gw2 är perfekt. Är en hel del jag saknar i GW2. Typ min smite munk build från GW1 och möjligheten att sno abilities från bossar.
Men med tanke på att man betalar en gång och får typ allt så kan jag inte klaga. Behöver inte spela på ett år men ändå kunna komma tillbaka utan att behöva betala ett öre till.

Medlem

Köpte gw2 när det släpptes och spelade fram till PoF släpptes. Gillade många saker med gw2, men som många säger så saknade jag dom klassiska rollerna, tycker det är roligare att ha dedikerade healers, tanks och dps. Saknar även de klassiska faktionsystemet vilket skulle ge oss pvp under tiden vi levlade. Den sista saken jag saknar är progression när det gäller gear. Exotic är i stort sett lika bra som ascended och ascended är lika bra som legendary. Vill ha något att kämpa mot, men när vinsten är minimal så tycker jag inte det är värt det.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Köpte gw2 när det släpptes och spelade fram till PoF släpptes. Gillade många saker med gw2, men som många säger så saknade jag dom klassiska rollerna, tycker det är roligare att ha dedikerade healers, tanks och dps. Saknar även de klassiska faktionsystemet vilket skulle ge oss pvp under tiden vi levlade. Den sista saken jag saknar är progression när det gäller gear. Exotic är i stort sett lika bra som ascended och ascended är lika bra som legendary. Vill ha något att kämpa mot, men när vinsten är minimal så tycker jag inte det är värt det.

Guild Wars 2 hade antagligen lockat mer folk on de hade kopierat WoW mer.

Två factions
Tank, healer, dps
World PvP

Etc.

Jag tröttnade i alla fall väldigt snabbt på GW2. Kommer att hålla mig till WoW classic nu. Om nu inte Blizzard släpper en expansion som kopierar vanilla rakt av.

1
Skriv svar