Guide – Så minskar du kötiden till WoW: Classic (utan fusk)

Robot
Guide – Så minskar du kötiden till WoW: Classic (utan fusk)
NiC
Medlem

Själv har jag via TW ställt mig i kö efter lunch och då haft ca 20 min kvar när jag kommit hem. Har visat sig effektivt!

Medlem

Alltså det här är så otroligt löjligt.

Hur kan ett företag så stort som Blizzard inte se till att ha tillräckligt med servrar för sina spelare? Dom borde bli återbetalningsskyldiga för detta.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Testpilot

Teamviewer hatar mitt Telia fiber jag har hemma.

De har 3 gånger svartlistat mitt konto och säger det är "commerical use"
Jag har gått över till Anydesk istället då de slutat vitlista kontot.
Trots inskickat signerat PDF dokument att jag inte kör kommerisiellt. *suck*

Skrivet av bellyman:

Alltså det här är så otroligt löjligt.

Hur kan ett företag så stort som Blizzard inte se till att ha tillräckligt med servrar för sina spelare? Dom borde bli återbetalningsskyldiga för detta.

Det är en nostalgisk "feature".


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

"Se till att du bidrar till spelet"
Efter en 3 sidor lång guide hur man fjärrar via teamviewer i mobilen, aka kan inte göra ett skvatt mer än att ta upp en serverplats

I övrigt, would have done the same om jag hade spelat

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är en nostalgisk "feature".

Antalet servrar är inte problemet, det är att de mer populära servrarna är proppfulla. De vill inte heller slänga upp för många servrar då när hypen lagt sif roslerar vissa att bli för tomma. Inte heller kan dom in absurdum öka kapaciteten på befintliga utan att påverka serverns "ekosystem" för mycket.

Medlem
Skrivet av bellyman:

Alltså det här är så otroligt löjligt.

Hur kan ett företag så stort som Blizzard inte se till att ha tillräckligt med servrar för sina spelare? Dom borde bli återbetalningsskyldiga för detta.

Återbetalningsskyldig för vad?

World of Warcraft: Battle for Azeroth är senaste i raden för "Live" World of Warcraft. Classic är ett "bonus" spel som ingår i samma subscription kostnad. Du har full möjlighet att spela Battle for Azeroth, även om nu Classic skulle ha kötider och/eller downtime.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av bellyman:

Alltså det här är så otroligt löjligt.

Hur kan ett företag så stort som Blizzard inte se till att ha tillräckligt med servrar för sina spelare? Dom borde bli återbetalningsskyldiga för detta.

Det finns servrar så det räcker.
Det står i artikeln t.o.m, att man kan välja spela på en mindre befolkad server. Men herd mentality gör att alla vill spela med de coolaste killarna på de största servrarna.

I moderna WoW är problemet löst med cross-realm och andra saker, men i Classic fanns inte sånt och ska inte finnas. Folk vill ha en server community.
Och spelvärlden kan inte ha inne mer än ett visst antal spelare för annars skulle alla områden bli överfulla och omöjligt att kunna hitta några mobs att döda.

Köer i Classic går inte komma runt så länge alla vill spela på samma servrar.

Medlem

Varför fjärrstyra? Kan man inte bara göra ett macro?


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Barak:

Varför fjärrstyra? Kan man inte bara göra ett macro?

Hörru du, det där är fusk och man kan bli bannad för det.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Felen Blizzard gjorde var att de inte trodde på sin egen produkt och vilken massa som var intresserade av spelet. Och att de inte släppte alla servrar på en gång, så det blev en jämn spridning.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Felen Blizzard gjorde var att de inte trodde på sin egen produkt...

Det verkar vara ett vanligt fenomen som gäller för många spelutvecklare. Bara kolla på hur ID Software tvinga in hjältar i Quake. Eller hur DICE inte fattar varför folk gillade BC2 så mycket.

Medlem

vi får se när hypen lagt sig och de miljoner Retail/Fortnite spelarna går tillbaka till sitt.

Tyckte de tänkte rätt och öppnade nya servrar efter hand. Kanske borde vara mer från start men inte över 20 som de är nu.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Antalet servrar är inte problemet, det är att de mer populära servrarna är proppfulla. De vill inte heller slänga upp för många servrar då när hypen lagt sif roslerar vissa att bli för tomma. Inte heller kan dom in absurdum öka kapaciteten på befintliga utan att påverka serverns "ekosystem" för mycket.

Inte helt sant. I torsdags vid ~21 hade alla EU PvP utom "Ten Storms" kö.
De populäraste (Gehnnas, Firemaw osv). Hade ungefär 15000, men även nyare servrar som "Noggenfogger" hade 6000 i kö. Venoxis som släpptes samtidigt som Ten Storms hade 4000 i kö. 4000 är ändå 3/4h av köande.
Jag har ingenting emot en liten kö på 1000/2000 personer. Men att sitta i 6h+ är bara löjligt och varken bra för Blizzard eller spelarna. Många Casuals kommer sluta vilket i slutändan blir förödande.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Hörru du, det där är fusk och man kan bli bannad för det.

I min värld är de två sakerna samma sak. Skillnaden är att du kan kolla upp det ena sättet. Hade blizzard kunnat kolla upp fjärrstyrning så hade säkerligen även det givit en Ban.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Avstängd
Skrivet av Harakiri:

Teamviewer hatar mitt Telia fiber jag har hemma.

De har 3 gånger svartlistat mitt konto och säger det är "commerical use"
Jag har gått över till Anydesk istället då de slutat vitlista kontot.
Trots inskickat signerat PDF dokument att jag inte kör kommerisiellt. *suck*

Varför inte bara köra windows inbyggda remote desktop?

Medlem

Jag var tvungen å forska vidare på detta och tydligen så hade en spelare varit i kontakt med blizzards support angående detta och enligt denna spelaren så hade inte blizzard sagt att det varken är lagligt eller olagligt men att dom avrådde från att göra så.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Antalet servrar är inte problemet, det är att de mer populära servrarna är proppfulla. De vill inte heller slänga upp för många servrar då när hypen lagt sif roslerar vissa att bli för tomma. Inte heller kan dom in absurdum öka kapaciteten på befintliga utan att påverka serverns "ekosystem" för mycket.

Släng upp några servrar för mycket och sen när populationen dör ut så ge dem en gratis realm change eller nåt.

Testpilot
Skrivet av NiceAsBice:

Varför inte bara köra windows inbyggda remote desktop?

1: Du måste ha pro versionen av windows för att kunna agera server.
2: Du måste ha vissa portar öppna i din brandvägg/router för att connecta & veta din exakta IP på hemmaburken om du inte löser det med andra metoder.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Hörru du, det där är fusk och man kan bli bannad för det.

Nja ett macro per sig är inte fusk. Om man gör ett macro för att fuska så är det fusk.
I detta fallet skulle det inte vara mer fusk än att fjärrstyra sin dator för att flytta sin karaktär 1 m var 29 minut.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Teamviewer hatar mitt Telia fiber jag har hemma.

De har 3 gånger svartlistat mitt konto och säger det är "commerical use"
Jag har gått över till Anydesk istället då de slutat vitlista kontot.
Trots inskickat signerat PDF dokument att jag inte kör kommerisiellt. *suck*

Precis samma för mig. Använde Teamviewer i 1-2 år när de plötsligt flaggade mitt konto som kommersiellt och krävde att jag skulle hosta upp för ett hutlöst abonnemang på flera hundra kr/mån. Jag lade tid på att skicka in en överklagan där jag tydligt förklarade hur jag endast använde kontot helt privat, mest för att streama spel från PCn. Fick svaret att jag visst använde kontot kommersiellt. Då var det tack och hej för min del.

Dock var det ju bra att Anydesk gratis Android-app faktiskt fungerar bättre än Teamviewer så det kom ju något gott ur det.

Testpilot
Skrivet av Frux:

Precis samma för mig. Använde Teamviewer i 1-2 år när de plötsligt flaggade mitt konto som kommersiellt och krävde att jag skulle hosta upp för ett hutlöst abonnemang på flera hundra kr/mån. Jag lade tid på att skicka in en överklagan där jag tydligt förklarade hur jag endast använde kontot helt privat, mest för att streama spel från PCn. Fick svaret att jag visst använde kontot kommersiellt. Då var det tack och hej för min del.

Dock var det ju bra att Anydesk gratis Android-app faktiskt fungerar bättre än Teamviewer så det kom ju något gott ur det.

Det sjuka för mig var att jag har ett kommersiellt konto i mitt jobb så jag kan använda det om jag skulle vilja.
Jag påpekade det för dem och lade även ett supportcase till dem från jobbkontot gällande mitt privata konto. De svarade 1 ggn med "standard klippa klistra default - vi jobbar på ditt ärende" och vägrade sen svara mer efter det,

Så teamviewer = grymt program - usel support.

Medlem
Skrivet av Meurik:

Återbetalningsskyldig för vad?

World of Warcraft: Battle for Azeroth är senaste i raden för "Live" World of Warcraft. Classic är ett "bonus" spel som ingår i samma subscription kostnad. Du har full möjlighet att spela Battle for Azeroth, även om nu Classic skulle ha kötider och/eller downtime.

Ingen som är intresserad av live i den här tråden dock.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Det sjuka för mig var att jag har ett kommersiellt konto i mitt jobb så jag kan använda det om jag skulle vilja.
Jag påpekade det för dem och lade även ett supportcase till dem från jobbkontot gällande mitt privata konto. De svarade 1 ggn med "standard klippa klistra default - vi jobbar på ditt ärende" och vägrade sen svara mer efter det,

Så teamviewer = grymt program - usel support.

Du kan använda chrome remote desktop också, funkar smidigt att köa i också.

1
Skriv svar