Sweclockers hårdtestar Control med och utan ray tracing

Robot
Sweclockers hårdtestar Control med och utan ray tracing

Det är snyggt, men kräver eftergifter.

#control, #releaselistan, #sweclockers


Gen
Medlem

Känns lite som Crysis 3 som inte gick att lira i spelbart läge såvida man inte drog ner på allt ögongodis. RTX är som vanligt bara att glömma, synd för det ger riktigt fina effekter till skillnad från BFV där det knappt syns.

Medlem

Jag hade ungefär 75 fps med RT och 1440p (MSI RTX 2080ti & i9-9900k). Hade dock på WoW Classic i bakgrunden där jag satt i kö. Vet inte hur mycket det påverkar.

Medlem

Helt värdelöst spel när man inte kan stänga av deras hemska motion blur.

Medlem

Får ut ungefär 120-125 med RT på


signatur

God is dead

Gen
Medlem
Skrivet av devilda:

Jag hade ungefär 75 fps med RT och 1440p (MSI RTX 2080ti & i9-9900k). Hade dock på WoW Classic i bakgrunden där jag satt i kö. Vet inte hur mycket det påverkar.

WoW påverkar nog lite beroende på hur mycket RAM du har samt hur mycket VRAM som används. 75fps med topphårdvara är ju inte fantastiskt (beroende på vad du har för skärm så klart) och skulle du slänga på RT lär du droppa under 60fps.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Helt värdelöst spel när man inte kan stänga av deras hemska motion blur.

https://wccftech.com/control-mods-fov-slider


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

Påminner mig lite om Quantum Break i det avseendet om jag minns rätt, att grafiken mellan medium och ultra inte är lätt att urskilja jämfört med andra spel.

Medlem

max allt utan raytracing går skitbra, 80fps, med RT på, knas. måste ha ganska fett grafikkort för det helt klart


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Helt värdelöst spel när man inte kan stänga av deras hemska motion blur.

Minns att det var något med grafiken i Quantum Break som fick mig att på riktigt avinstallera spelet istället för att spela vidare. Måste ha varit motion blur eller något liknande.

1
Skriv svar