Ghost Recon: Breakpoint kräva denna hårdvara

Robot
Ghost Recon: Breakpoint kräva denna hårdvara
Inaktiv

Vad är 2K? Finns ingen sådan upplösning såvitt jag vet. Tänkte först 1080p men det har ju sin egen kategori, inte lätt att tolka dessa.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Vad är 2K? Finns ingen sådan upplösning såvitt jag vet. Tänkte först 1080p men det har ju sin egen kategori, inte lätt att tolka dessa.

2K är definitionen av en skärm med 2000 pixlar eller mer i längd, oftast en 2560x1440 så i folkmun en 1440p skärm

Medlem

Det är troligen 4k i 30fps dem menar, med tanke på hur krävande Wildlands är.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Inaktiv
Skrivet av Sinnace:

2K är definitionen av en skärm med 2000 pixlar eller mer i längd, oftast en 2560x1440 så i folkmun en 1440p skärm

Nej det är helt fel. 4K avser en upplösning som är ungefär 4000-pixlar i bredd. Nu när jag googlar på 2K så avser det en upplösning på ungefär 2000 pixlar i bredd (vilket gör att det avser 1080p men ändå inte), inte 2000 eller mer för då hade ju alla upplösningar över 2000 pixlar kallats 2K.
Digital Cinema Initiatives specificerar 2K till 2048×1080, d.v.s. en upplösning som i stort sett aldrig används i spel och knappast i Breakpoint. Vidare så är 2560x1440 kallad 1440p och den upplösningen ligger närmare "3K" än "2K" så då ska den i så fall kallas det.

https://en.wikipedia.org/wiki/2K_resolution

Så återigen, dessa systemkrav är lite svårbegripliga.

Redaktör

2K lär väl vara 2 560 x 1 440, ett (inte alldeles bra) försök att ge den ett namn. Rimligen borde den heta 1440p eller 2.5K, för 2K är dels inte i närheten av upplösningen, dels föder det frågan vad 3K är.

Namn på upplösningar är för övrigt helt ikonsekvent, sen gammalt (HD Ready, Full HD osv.).


signatur
Medlem

Så skönt att ha konsol. Slippa tänka och uppgradera PC:n titt som tätt.

Medlem
Skrivet av denza:

Så skönt att ha konsol. Slippa tänka och uppgradera PC:n titt som tätt.

Det är inte så jobbigt. Jag uppgraderar grafikkort vartannat/tredje år och hela datorn vart 6-7e år.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av denza:

Så skönt att ha konsol. Slippa tänka och uppgradera PC:n titt som tätt.

Så skönt att ha PC. Kan uppgradera när jag känner för det.

Eller så kanske man kan enas om att båda plattformarna har sina för- och nackdelar?

Geeks Gaming

Dator? Ja. Viljan? Nej. Ubisoft har förbrukat mitt förtroende gällande allt Tom Clancy I sina produkter. Speciellt Ghost recon märket som en gång i tiden stod för något speciellt.

Xmk
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

2K lär väl vara 2 560 x 1 440, ett (inte alldeles bra) försök att ge den ett namn. Rimligen borde den heta 1440p eller 2.5K, för 2K är dels inte i närheten av upplösningen, dels föder det frågan vad 3K är.

Namn på upplösningar är för övrigt helt ikonsekvent, sen gammalt (HD Ready, Full HD osv.).

Här kommer lite brainstorming.

Man kanske borde räkna i antalet pixlar då det kommer alla sorters olika format osv.
Om något sorts förvirrande bland normala användare som ej är insatta dock!

(Om man ej rundar av, så allt ifrån 2-2.9 = 2M)
2M
3M
8M

Nu är jag ej insatt i unionsupplösningar på kameror men dom ligger ju på XX MP, varför inte bildskärmar också!

Inaktiv
Skrivet av Xmk:

Här kommer lite brainstorming.

Man kanske borde räkna i antalet pixlar då det kommer alla sorters olika format osv.
Om något sorts förvirrande bland normala användare som ej är insatta dock!

(Om man ej rundar av, så allt ifrån 2-2.9 = 2M)
2M
3M
8M

Nu är jag ej insatt i unionsupplösningar på kameror men dom ligger ju på XX MP, varför inte bildskärmar också!

Eller varför inte bara ange den upplösning som används istället för att hitta på alla dessa otydliga och förvirrande namn för dem. Det är inte många siffror till.

Medlem

När jag testade detta spel i någon beta fas så kunde man knappt nå 60 fps på alldeles low runt 30-50. Högre inställningar ju lägre fps fick man.

Men spelet va långt ifrån bra optimerat då.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

När jag testade detta spel i någon beta fas så kunde man knappt nå 60 fps på alldeles low runt 30-50. Högre inställningar ju lägre fps fick man.

Men spelet va långt ifrån bra optimerat då.

Hur var spelet i övrigt? Personligen hade jag riktigt skoj med föregångaren Ghost Recon: WildLands, Detta blir ett köp helt klart på release. Synd att jag inte kan köpa genom Steam o få all statistik o gemenskapen som jag gillar men kommer handla det till Uplay nu.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hur var spelet i övrigt? Personligen hade jag riktigt skoj med föregångaren Ghost Recon: WildLands, Detta blir ett köp helt klart på release. Synd att jag inte kan köpa genom Steam o få all statistik o gemenskapen som jag gillar men kommer handla det till Uplay nu.

Vet inte hur jag ska beskriva det men de kändes som man spelade Ghost Recon: Wildland. Bortsett spelet va långt ifrån bra optimerat för att försöka nå 60 fps på low. Jag gillade inte riktigt hur man styrde sin karaktär kändes slowmotion och gjorde mig lite illamående, men som sagt va långt ifrån bra under de testet.

Jag tro detta spel kan bli ett bra spel när de bli färdigt.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

1
Skriv svar