Ni tyckte till – gamla WoW peakade vid The Burning Crusade

Robot
Ni tyckte till – gamla WoW peakade vid The Burning Crusade
Medlem

De skulle släppt denna fast med 2019 grafik istället. Hade varit kickass


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Köpte spelet tillsammans med TBC när det kom ut, jag spelade månaden man fick på köpet, sen var jag ganska nöjd med det otroligt enformiga leveling-systemet.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Ambassadör
Xbox

Vissa saker var faktiskt bättre förr!


signatur

Jump in.

Medlem

För mig var det Lich King..
BC hade ju sina ögonblick men den drog mig aldrig in lika mycket som Lich King gjorde.

Medlem

Jag spelade mellan Vanilla till Legion, och Wrath of the Lich King var höjdpunkten för min del. The Burning Crusade kommer på andra plats, men mycket tack vare att jag och mina kompisar spelade som mest då, och eftersom vi var PvP-fokuserade var Arenan ett välkommet inslag.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tröttnade på allt raidande iom TBC, blev ju som ett andra jobb att jaga grejjer för alkemi. Körde dock PvP ett tag men tröttnade och lade ner i juli 2007.
Blir nog inte en revival för min del nu, nostalgi i all ära, men hittills har det oftast varit bättre att ha ett litet skimmer över minnena än att försöka upprepa dem

Medlem

Hej alla intresserade!

Jag spelade spelet och sen tröttnade jag.

okej....


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Avstängd

Lirat till och från (senare år mer från) sedan 2005. Provat alla expansioner och alltid nått lvl cap. Enl. mig var det som roligast i WOTLK, mest för att det var så stort på den tiden och verkligen alla spelade. Alla i skolan, alla i hockeylaget osv. T.om många som var anti-wow och nötte cs klev över och lirade ett tag, flera fastnade. Efter Cata så slutade de flesta polarna, vilket gjorde att jag lirade mindre, men iom b.net och connected realms (släpptes i början av MOP om jag minns rätt?) så kunde man spela med de irl polare man hade kvar som var på andra severs. Bästa expansionen egentligen blir MOP - trots att jag precis som alla andra hatar panda-temat och allt trams där kring. Det kom så mycket nytt och fanns alltid saker att göra. Iom WOD så gick de i motsat riktning och började plocka bort saker och göra allt mer strömlinjeformat, vilket var kasst. WOD & LEG spelades i några månader innan man tröttnade, BFA knappt en månad (<- inte för att säga att BFA är dåligt, endast att intresset för gaming generellt och wow i synnerhet är väldigt lågt hos mig idag)

Att testa Classic blir kul, men tvivlar starkt på att det håller i längden. De flesta kommer nog droppa av inom 3-4 månader, jag själv troligtvis efter 1-2.

My two cents.

Skrivet av cybo:

Hej alla intresserade!

Jag spelade spelet och sen tröttnade jag.

okej....

Medlem sedan 2001 tho

Inaktiv

Hade definitivt hellre haft TBC än Classic. Men det kommer kanske så det är ju nice

Medlem

Blir att prova classic, men väntar nog en vecka eller två tills det har lugnat ner sig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tills folk inser att inget var bättre förr

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Tills folk inser att inget var bättre förr

Lite av den inställningen jag har till vanilla/classic rent GENERELLT. Saken är ju dock den att vissa saker var bättre förr.
Tyvärr är många av dessa saker omöjliga att återskapa i dagsläget.

Många nämner "ooh allt var svårt och en utmaning.. fanns inga addons som hjälpte en" medan det var totala motsatsen.
Fanns massor av saker som hjälpte en.

Tror tyvärr i många fall så är nostalgin förblindande men för väldigt många andra så tyckte de VERKLIGEN om vanilla för exakt vad det var.

Jag hoppas att alla, både gamla och nya, får en riktigt bra upplevelse av classic. Jag hoppas att det tänder den gnistan som fanns i början. Jag vet att jag personligen troligtvis inte kommer få igång maskineriet igen då jag är väldigt bekväm och intolerant mot undermåliga system så jag föredrar retail över gamla expansioners system. Sen att vissa pvp-säsonger var bättre förr är ju dock en helt annan femma som man kan diskutera i en annan tråd.

TLDR; Hoppas innerligt att alla som ser fram emot classic får en underbar upplevelse. Alla andra kan återvända till retail och så kan forumen vara fria från denna otroligt tråkiga X vs Y-debatt som pågått sedan classic kom på tal.

Medlem
Skrivet av Ankh:

De skulle släppt denna fast med 2019 grafik istället. Hade varit kickass

Du kan väl ha retail grafiken? Du kan välja "recommended" och "classic" i inställningarna.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Hade definitivt hellre haft TBC än Classic. Men det kommer kanske så det är ju nice

The burning crusade utan flying mounts.

Flygande gjorde wow... meeehhh

Inaktiv
Skrivet av Kotz:

The burning crusade utan flying mounts.

Flygande gjorde wow... meeehhh

agree to disagree. älskar att kunna flyga. jävla värdelöst att behöva springa runt i landskap man sett 4000 gånger redan och bli knockad från sitt mount hela tiden. Men alltså... man BEHÖVER ju inte använda flying mounts om man inte vill. Ser inte problemet

Medlem
Skrivet av Dahlis87:

Du kan väl ha retail grafiken? Du kan välja "recommended" och "classic" i inställningarna.

Det visste jag inte - men jag tänkte mer på grafik i stil med Crysis/Division osv


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av anon_326725:

agree to disagree. älskar att kunna flyga. jävla värdelöst att behöva springa runt i landskap man sett 4000 gånger redan och bli knockad från sitt mount hela tiden. Men alltså... man BEHÖVER ju inte använda flying mounts om man inte vill. Ser inte problemet

Problemet är att om alla andra flyger så blir det inte world-pvp som det var utan flying mounts, för ALLA andra är uppe i luften. Hela charmen med att man ser andra spelare kämpa för att ta sig runt i världen försvinner totalt med flying mounts. Istället blir hela världen öde, där man ibland ser någon dunka ner med sin fågel, döda en fiende och sedan flyga därifrån igen. Dessutom måste du använda flying mounts för att komma till vissa daily-quest etc etc. Så jo, flying mounts förstör rejält.

Inaktiv
Skrivet av mrbananpappa:

Problemet är att om alla andra flyger så blir det inte world-pvp som det var utan flying mounts, för ALLA andra är uppe i luften. Hela charmen med att man ser andra spelare kämpa för att ta sig runt i världen försvinner totalt med flying mounts. Istället blir hela världen öde, där man ibland ser någon dunka ner med sin fågel, döda en fiende och sedan flyga därifrån igen. Dessutom måste du använda flying mounts för att komma till vissa daily-quest etc etc. Så jo, flying mounts förstör rejält.

Nah. Överdrivet gnäll imo. De nya zonerna i BfA är fulla av folk och world pvp även om folk har flying.

1
Skriv svar