Ny Rise of the Skywalker-trailer!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Laddemannen:

Var nog inte helt tydlig där! Menade det är ideetårka att ta från nått dom själva säger inte är canon, om det ger dig nån mening

Vi skyller på att det är morgon. Mer kaffe!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Fragtjuv

Jag har varit ett fan av Star Wars sedan barnsben och visst har serien haft sina toppar och dalar men jag tycker inte att någon film varit total katastrof och tror inte att det blir så den här gången heller.

Med filmen knappt två månader bort börjar jag känna mig spänd nu och allt är naturligtvis redan bokat och klart.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Känner ingen hype alls för den kommande filmen. Jag hoppas att J.J. Abrams kan avsluta denna saga bra efter Rian Johnsons misslyckande med The Last Jedi.

Medlem

Det som ger mig gåshud är ju musiken som fortfarande i sin 'originalform' rycker tag i en och väcker minnen... i övrigt MEH!

För mig så kommer 'canon' i Star Wars alltid vara baserat runt filmerna i det som benämns som 'Star Wars saga' + dessa böcker... https://starwars.fandom.com/wiki/Bantam_Spectra

Sen kan Disney försöka med vad dom vill, dom har inte övertygat alls, för mig är Disneys försök till att skapa ett Star Wars universum ett parallellt universum som inte existerar, den enda filmen som ändå är bra är Rogue One, mycket på grund av att den har en någorlunda förankring till tidigare filmer och tidigare tidslinjer.

Att Disney inte plockat upp 'Admiral Thrawn' (Dark fleet) trilogin skriven av Timoty Zahn är för mig en gåta, eftersom den innehåller precis allt man kan önska sig.

Eller exempelvis X-Wing Rogue Squadron böckerna.

Tänker kolla på den här men hypen är långt borta. Borta är dagarna innan TFA släpptes och man kände hur hela internet blev enormt hypat över första teasern och trailern. Efter det enorma misslyckandet the last jedi var så kan jag bara hoppas att J.J faktiskt lyckas rädda Star wars och ge det iaf ett bra slut(tills nästa batch med filmer dyker upp).

Om nu Darth Sidious är tillbaka måste ju Anakin åxå komma tillbaka (där av Rise of Skywalker kanske) och ta dö på han.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Nä, inte det minsta intresserad längre...tyvärr.
Force awakens tyckte jag var en helt okej nystart, Rogue One en härlig spinoff men både Solo och TLJ var fullständigt skräp och har förstört så mycket.

Serien, The Mandalorian, är jag intresserad av men räds att även den blir ytlig smörja. Hoppas bli överraskad dock!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Förstår inte att folk ser fram emot att JJ är tillbaka i regissörsstolen. Han är ju totalt värdelös. Han har ju inget nytt att komma med, allt han rör förlorar känslan (se Star Trek och Into Darkness som han regisserade, jämfört med Beyond som han inte hade att göra med. Bara Beyond kändes som Star Trek).
Så hade hellre sett Rian Johnson i stolen än JJ. Rian har iaf nya idéer att komma med, även om flertalet av dem inte var så väl genomtänkta.

Medlem
Skrivet av Breger:

Förstår inte att folk ser fram emot att JJ är tillbaka i regissörsstolen. Han är ju totalt värdelös. Han har ju inget nytt att komma med, allt han rör förlorar känslan (se Star Trek och Into Darkness som han regisserade, jämfört med Beyond som han inte hade att göra med. Bara Beyond kändes som Star Trek).
Så hade hellre sett Rian Johnson i stolen än JJ. Rian har iaf nya idéer att komma med, även om flertalet av dem inte var så väl genomtänkta.

Jag ser inte fram emot JJ heller. Men hade hellre haft han på alla 3 filmer så kanske det blivit mediokert istället för totalt värdelöst iallafall efter Rian Johnsons flopp med TLJ. Men med Disney och Kathleen Kennedy i spetsen var det nog omöjligt att få något riktigt bra vilket fall tyvärr.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Har inte heller någon hype kvar för denna filmen. Allting dog med The last jedi. Var nästan gråtfärdig när vi gick ut från bion.

Skippar denna på bio, väntar till den släpps på skiva då jag skaffar den. Gäller att hålla sig spoilerfri tills dess.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jag ser inte fram emot JJ heller. Men hade hellre haft han på alla 3 filmer så kanske det blivit mediokert istället för totalt värdelöst iallafall efter Rian Johnsons flopp med TLJ. Men med Disney och Kathleen Kennedy i spetsen var det nog omöjligt att få något riktigt bra vilket fall tyvärr.

JJ skulle aldrig fått chansen att göra sjuan.
Nu fick han det och vi fick lida för det.
Hade Rian fått göra hela trilogin, exempelvis, tror jag vi hade haft en mycket bättre sjua och en åtta som passat till. Nu fick vi inte det, och JJ kommer ta allt som var intressant med TLJ och kasta det i sjön för att mjölka fanservice-bs och Palpatine.

Gen
Medlem

Äh...vette fan. Man får väl kolla på den för att få ett avslut men jag förväntar mig inget speciellt om jag ska vara ärlig. Hoppas faktiskt mer på spelet än på filmen

Medlem
Skrivet av Breger:

JJ skulle aldrig fått chansen att göra sjuan.
Nu fick han det och vi fick lida för det.
Hade Rian fått göra hela trilogin, exempelvis, tror jag vi hade haft en mycket bättre sjua och en åtta som passat till. Nu fick vi inte det, och JJ kommer ta allt som var intressant med TLJ och kasta det i sjön för att mjölka fanservice-bs och Palpatine.

Well, håller inte med. Last Jedi var totalt värdelös och jag skulle absolut inte velat haft Rian Johnson som regissör till alla 3 filmer. Nu säger jag inte att Force Awakens är ett mästerverk, den var högst medioker(dock mycket bättre än TLJ) men det den byggde upp kunde ha blivit något mycket bättre.

Men som sagt, Kathleen Kennedy och Disneys inblandning + dessa regissörer dom valde gjorde att det blev som det blev.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

FM-guru
F.d. Sisyr

Får lov att medge att jag inte alls gillar de nya filmerna. Inte ens sett alla. The Force Awakens och Rogue One fick mig att tappa nästan allt intresse, och det jag läste om The Last Jedi fick mig att tappa resten.... Lär inte se denna heller.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Enig med att sido-filmerna har varit hästlängder bättre en nya triologin.

Han Solo-filmen var enligt mig helt värdelös/meningslös och inte i närheten av de två huvudfilmerna i nya trilogin.
Med det sagt var ju Rogue One mycket bra! Minus för att Forest Whitaker är så sjukt träig skådis.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Han Solo-filmen var enligt mig helt värdelös/meningslös och inte i närheten av de två huvudfilmerna i nya trilogin.
Med det sagt var ju Rogue One mycket bra! Minus för att Forest Whitaker är så sjukt träig skådis.

Personligen gillade jag Solo! Vilda västern i rymden, helt ok äventyrsfilm. Skönt att slippa det här tjatet om the force också. Rogue One är enligt mig den bästa av dom nyaste filmerna, mörkt, hopplöst och en bad ass Darth Vader (även om dom kunde gjort betydligt mer med han)

Medlem

jävla tramstrailer...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Får lov att medge att jag inte alls gillar de nya filmerna. Inte ens sett alla. The Force Awakens och Rogue One fick mig att tappa nästan allt intresse, och det jag läste om The Last Jedi fick mig att tappa resten.... Lär inte se denna heller.

IMO är The Last Jedi det enda inlägget i nya Star Wars-satsningen som är genuint bra och sevärd.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vilken dålig trailer! Gör inte lusten att se filmen större direkt men måste väl ändå se den då det är SW. Även om den till och med skulle vara sämre än TLJ.

Medlem

Vad har denna på förstasidan att göra? Har den något med spel att göra? Eller är FZ för film också nu för tiden?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Vad har denna på förstasidan att göra? Har den något med spel att göra? Eller är FZ för film också nu för tiden?

En liten ynka "nyhet" om en av dom största filmserierna i historien som älskas(älskades) av nördar världen över kan du väl stå ut med? Man behöver ju inte ens klicka på den! Sen är det ju faktiskt en forumtråd som bara blev puffad till framsidan. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Vad har denna på förstasidan att göra? Har den något med spel att göra? Eller är FZ för film också nu för tiden?

Har gjorts en hel del spel grundade på SW ...

Medlem

Visst att man inte måste gilla dem, men det måste vara sorgligt att vara en av dem som sitter och hyser så mycket hat åt de nya filmerna och dess regissörer. Själv är man ju som ett barn på kvällen innan julafton. Kommer ihåg hur sorgligt det var att se Return of the Jedi för typ 10-15 år sedan och tänka att det inte skulle komma några fler Star Wars-filmer. Nu så har man istället två bra uppföljare och en tredje på väg, som ser ut att kunna bli ännu bättre.

Medlem

@Gubbtjyv: Ja usch vad sorgligt att folk tycker olika.

Jag menar, det är inte så att folket här skriver vedervärdiga saker direkt(som en del idioter har gjort på sociala medier t.ex.). Det är OK att hata en film och det är OK att inte gilla en regissör för hans arbete och självfallet tvärtom.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Vad har denna på förstasidan att göra? Har den något med spel att göra? Eller är FZ för film också nu för tiden?

Star Wars varumärke har en stark förankring i spelbranschen, likt andra adoptioner från spel till filmer och serier och vise versa.
Det är även en del av min uppväxt och jag har sett filmerna minst en gång varje år dom senaste 25 åren. Så mig får dom gärna mata med SW stoff.

Medlem

Rogue One förblir det enda vettiga Disney har gjort med Star Wars-licensen, av trailern att döma verkar inte Rise of Skywalker ändra på det. Får se när den släpps, blir nog inget biobesök eller BD-köp efter hur otroligt dålig Last Jedi var men den lär väl hitta till Disney+ ganska fort.

*dreglar ner tangentbordet*.

Medlem

Musiken gav mig gåshud, inte trailern


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Vi kan väl vara överens om att sedan Disney tog över Star Wars blev det pannkaka av allting, och då man fullkomligt misshandlade Lukes karaktär, för att därefter döda honom, ja då dog hela konceptet. Det finns bara tre "riktiga" Star Wars, alltså de som kom först allt annat är hädelse. Låtsas som att de inte finns helt enkelt.

Som enda person här är jag visst hypad och fick lite gåshud.

Ganska mycket känslor ändå när de ska sy ihop säcken för "sista gången"

Gillar Rey karaktären


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

123
Skriv svar