Calle pangar loss i Ghost Recon: Breakpoint

Robot
Calle pangar loss i Ghost Recon: Breakpoint

Förutom den stora, öppna världen att spela coop i erbjuder Breakpoint också PvP - vi har testat!

#gamescom, #ghost-recon-breakpoint, #ubisoft


Medlem

Kräks på tredjepersonsskjutare.
Ubisoft har en gigantisk kärlek till tredjeperson.

Har varit med i stängda alfan och ogillade det massor. Dina intryck calle?


signatur

"High life on low budget"

Föredrar tredjeperson framför första, gillar inte Far Cry tex. Har längtat efter en uppföljare till Wildlands länge, jäkligt kul spel. Detta blir nog helt okej!

Medlem

Strul med videon, vid 1:30 bland annat. Inte den öronbedövande överraskningen man är inte efter till morgonkaffet direkt.

Avstängd
Skrivet av bent toe:

Kräks på tredjepersonsskjutare.
Ubisoft har en gigantisk kärlek till tredjeperson.

Har varit med i stängda alfan och ogillade det massor. Dina intryck calle?

Tredjeperson är så mycket bättre än första. Hade önskat att cyberpunk var i tredje med, kommer bli mycket sämre då det bara är första.


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bent toe:

Kräks på tredjepersonsskjutare.
Ubisoft har en gigantisk kärlek till tredjeperson.

Har varit med i stängda alfan och ogillade det massor. Dina intryck calle?

Det känns väldigt mycket som ett Ubi-spel men jag gillade den taktiska biten, även om de kunde ha gått ännu djupare där.


signatur
Medlem
Skrivet av breahl:

Tredjeperson är så mycket bättre än första. Hade önskat att cyberpunk var i tredje med, kommer bli mycket sämre då det bara är första.

Det enda fördelen med 3e person är imo att det passar bättre med handkontroll än vad FPS gör(om man ser det som en fördel)
I sammanhanget så spelade jag The Witcher 3 med handkontroll men Cyberpunk kommer bli med mus+tangentbord.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Det enda fördelen med 3e person är imo att det passar bättre med handkontroll än vad FPS gör(om man ser det som en fördel)
I sammanhanget så spelade jag The Witcher 3 med handkontroll men Cyberpunk kommer bli med mus+tangentbord.

Jo jag kommer spela det på playstation 4, eller 5 förhoppningsvis. Kanske både och.

Därför jag vill ha tredjeperson.


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv

I Breakpoint så går dock spelet in i FPS vy när man ADS'ar vilket jag tycker är helt ok.
Cover Based Shooters däremot, det är kanske den sämsta typen av speldesign och jag avskyr det verkligen. Typiskt konsolspel...

Medlem

Någon annan som ogillar starkt hur illa fysiken är för fordon och liknande i både Wildlands och Breakpoint? Förstör verkligen hela spelet för mig. Hur gubben rör sig, studsar fram över stenar som att man teleporterar vid varje höj och sänkning i marken..

Medlem

@mathiaaas
Dom har fixat det i wildlands, tycker jag iaf. I början sög det som fan dock, helikoptern var värst

Skrivet av Mathiaaas:

Någon annan som ogillar starkt hur illa fysiken är för fordon och liknande i både Wildlands och Breakpoint? Förstör verkligen hela spelet för mig. Hur gubben rör sig, studsar fram över stenar som att man teleporterar vid varje höj och sänkning i marken..

Den sög ja, men jag tyckte det va hur kul som helst, full fart och sen bara krascha ned för en brant med motorcykeln och halv slira in på någon favela fast du är elitsoldat

Medlem

SPOILER!

SPOILER!

SPOILER!

Testade technical Alpha i i juli (mindre än tre månader innan release, 4 oktober).

Spelet är en jävla katastrof. Det började jättebra med introduktionen och hur man hamnar på ön, man börjar gå vidare till nästa kraschade helikopter och hittar bandage och granater vilket var helt okej. Hittar sin första låda mitt ute i ingenstans och får ett vapen, lite konstigt att den ska vara mitt ute i ingenstans men ok. Går igenom några vrak tills man kommer till en med en mellansekvens. Sekvensen spelar och man kommer också i kontakt med en okänd person via radio som ger dig beskrivning hur du hittar honom/henne.

När sekvensen är över så har du ett dussin tal Wolves framför dig (Kom ihåg de elaka förrädarna med coola hjälmar?)
De har nu en dödskalle över sig för att indikera att de är farliga och man absolut inte borde slåss emot dem. Kasta iväg några granater och de som stod nära varandra är nu döda, skjut ihjäl resten eftersom de verkar oförmögna till att skjuta på något högre än din bröstkorg. Så mycket för RPG moment och att gear ska spela roll...

Nu kan du springa vidare och leta reda på dina okända kontakter du pratade med på radion..
Du vill ju hitta dina vänner och återbygga någon struktur i anfallsstyrkan som du hade befälet över.

Du kan springa hela vägen dit men du får också möjligheten att välja bland flera markfordon för att ta dig vidare.
Fordon beter sig precis lika illa som i början av GR: Wildlands och att försöka att inte träffa något är en utmaning. Kom ihåg att du har inga AI vänner i detta spelet så vill du använda en kulspruta på fordonet så måste du hoppa ur och hitta interaktionen på fordonen för att hoppa upp i skyttetornet. Jaja, du möter inte så mycket motstånd på vägen och kan bara köra över motstånd du stöter på.

Du hittar dem i en grotta uppe på ett berg med fin stor grus parkering. Du går in i grottan och GRATTIS!!!!
Du är nu i en social hub med 20 andra efterblivna spelare som alla spelar Nomad. (Här dog all inlevelse för mig.) Du får träffa din kontakt som visar sig vara öns befolkning som gömmer sig från skurkarna. De presenterar sig själva och berättar vad som händer. Du kan gå runt social hub och får också ett uppdrag att träffa en kvinnlig karaktär som tidigare introducerat sig.
*Drum roll* Hon har en butik som du kan köpa saker ifrån (Mikrotransaktioner kanske? Japp, absolut, kommer 100% vara där).
I butiken kan du köpa vapen, vapen accessoarer, kläder, huvudbonader, knivar och fordon för skrell, vilket är spelets ingame valuta som du kan hitta. Du har också den dummaste konversationen hittills där Nomad som är en Tier 1 operator frågar en civil vad vapen accessoarer är....

Nu kan du äntligen springa ut i den öppna världen där du möts av uppdrag med endast fyra motståndare, horribla helikopter kontroller, klipp och klistra uppdrag och RPG mekanik som endast funkar på det sättet att du får bättre gear med ett högre level värde men samma stats. T.ex. en level 4 HK416 och en level 30 HK416 kommer ha samma värde...
En annan idiotisk sak är att safe spots är markerade med en brinnande eld och du kan ska hitta dem igenom den väldigt tydliga rökpelaren som inte alls kan användas av fienden för att hitta rebeller. Eftersom spelet också är byggt att kunna spelas själv utan AI vänner (De var ändå värdelösa i Wildlands) så är allt i princip för lätt och fiende AI är inte direkt revolutionerande. (Jag spelade på näst svåraste nivån).

De kommer aldrig fixa alla problem med spelet som jag har (de gjorde det inte med Wildlands heller) och de kommer aldrig att fixa det inom tre månader. Ghost Recon är inte Ghost Recon längre, det har gått ifrån att vara ett riktig taktiskt skjutspel där du måste planera och flankera fienden för att bekämpa dem på bästa sätt. Varje felsteg kunde bestraffas genom att du förlorade trupper och fick börja från din senaste sparpunkt till vad det är idag. Ett open world (Det gillar jag) tredjepersonsskjutare med klippa klistra uppdrag överallt utan någon direkt svårighet där du istället gråter över den katastrofala AI:n hos dina egna trupper eller fienden. Du bestraffas heller inte för misstag då du börjar om precis utanför uppdraget du försökte göra med alla dina trupper intakta.

Jag har också exakt samma problem med multiplayer som i tidigare Ubisoft titlar där den inklistrade nätkoden får igen för sig att sätta mina NAT inställningar till Strikt vilket begränsar enormt vem jag kan spela med. Jag har haft samma problem med Siege, For Honor och Wildlands. jag har spelat spelet själv p.g.a av denna anledning.

Jag kommer ge ett betyg redan nu för vi vet alla att de inte kommer fixa majoriteten av gameplay eller göra om spelet från grunden till vad det borde vara.

Spelet gör få saker rätt och många saker fel precis som sin föregångare, de har också försökt att utveckla spelet vidare genom att klippa och klistra in spelmekanik från andra Ubisoft spel, t.ex. social hub. Ghost Recon har inte varit en riktig taktisk shooter ett bra tag nu och Breakpoint går vidare på den linjen genom ta funktioner från The Division och Assassins Creed istället för att gå tillbaka till sina rötter.

+ Den öppna världen är vacker att gå runt i, men tom.
+ Massor med vapen
- Social hub
- Mikrotransaktioner
- Fiende AI
- Fordonsfysik
- Helikopter kontroller
- Meny system är en katastrof av under menyer.
- Klippa klistra uppdrag
- Roleplaying mekanik som inte gör något.
- Multiplayer nätkod


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Maddox:

SPOILER!

SPOILER!

SPOILER!

Testade technical Alpha i i juli (mindre än tre månader innan release, 4 oktober).

Spelet är en jävla katastrof. Det började jättebra med introduktionen och hur man hamnar på ön, man börjar gå vidare till nästa kraschade helikopter och hittar bandage och granater vilket var helt okej. Hittar sin första låda mitt ute i ingenstans och får ett vapen, lite konstigt att den ska vara mitt ute i ingenstans men ok. Går igenom några vrak tills man kommer till en med en mellansekvens. Sekvensen spelar och man kommer också i kontakt med en okänd person via radio som ger dig beskrivning hur du hittar honom/henne.

När sekvensen är över så har du ett dussin tal Wolves framför dig (Kom ihåg de elaka förrädarna med coola hjälmar?)
De har nu en dödskalle över sig för att indikera att de är farliga och man absolut inte borde slåss emot dem. Kasta iväg några granater och de som stod nära varandra är nu döda, skjut ihjäl resten eftersom de verkar oförmögna till att skjuta på något högre än din bröstkorg. Så mycket för RPG moment och att gear ska spela roll...

Nu kan du springa vidare och leta reda på dina okända kontakter du pratade med på radion..
Du vill ju hitta dina vänner och återbygga någon struktur i anfallsstyrkan som du hade befälet över.

Du kan springa hela vägen dit men du får också möjligheten att välja bland flera markfordon för att ta dig vidare.
Fordon beter sig precis lika illa som i början av GR: Wildlands och att försöka att inte träffa något är en utmaning. Kom ihåg att du har inga AI vänner i detta spelet så vill du använda en kulspruta på fordonet så måste du hoppa ur och hitta interaktionen på fordonen för att hoppa upp i skyttetornet. Jaja, du möter inte så mycket motstånd på vägen och kan bara köra över motstånd du stöter på.

Du hittar dem i en grotta uppe på ett berg med fin stor grus parkering. Du går in i grottan och GRATTIS!!!!
Du är nu i en social hub med 20 andra efterblivna spelare som alla spelar Nomad. (Här dog all inlevelse för mig.) Du får träffa din kontakt som visar sig vara öns befolkning som gömmer sig från skurkarna. De presenterar sig själva och berättar vad som händer. Du kan gå runt social hub och får också ett uppdrag att träffa en kvinnlig karaktär som tidigare introducerat sig.
*Drum roll* Hon har en butik som du kan köpa saker ifrån (Mikrotransaktioner kanske? Japp, absolut, kommer 100% vara där).
I butiken kan du köpa vapen, vapen accessoarer, kläder, huvudbonader, knivar och fordon för skrell, vilket är spelets ingame valuta som du kan hitta. Du har också den dummaste konversationen hittills där Nomad som är en Tier 1 operator frågar en civil vad vapen accessoarer är....

Nu kan du äntligen springa ut i den öppna världen där du möts av uppdrag med endast fyra motståndare, horribla helikopter kontroller, klipp och klistra uppdrag och RPG mekanik som endast funkar på det sättet att du får bättre gear med ett högre level värde men samma stats. T.ex. en level 4 HK416 och en level 30 HK416 kommer ha samma värde...
En annan idiotisk sak är att safe spots är markerade med en brinnande eld och du kan ska hitta dem igenom den väldigt tydliga rökpelaren som inte alls kan användas av fienden för att hitta rebeller. Eftersom spelet också är byggt att kunna spelas själv utan AI vänner (De var ändå värdelösa i Wildlands) så är allt i princip för lätt och fiende AI är inte direkt revolutionerande. (Jag spelade på näst svåraste nivån).

De kommer aldrig fixa alla problem med spelet som jag har (de gjorde det inte med Wildlands heller) och de kommer aldrig att fixa det inom tre månader. Ghost Recon är inte Ghost Recon längre, det har gått ifrån att vara ett riktig taktiskt skjutspel där du måste planera och flankera fienden för att bekämpa dem på bästa sätt. Varje felsteg kunde bestraffas genom att du förlorade trupper och fick börja från din senaste sparpunkt till vad det är idag. Ett open world (Det gillar jag) tredjepersonsskjutare med klippa klistra uppdrag överallt utan någon direkt svårighet där du istället gråter över den katastrofala AI:n hos dina egna trupper eller fienden. Du bestraffas heller inte för misstag då du börjar om precis utanför uppdraget du försökte göra med alla dina trupper intakta.

Jag har också exakt samma problem med multiplayer som i tidigare Ubisoft titlar där den inklistrade nätkoden får igen för sig att sätta mina NAT inställningar till Strikt vilket begränsar enormt vem jag kan spela med. Jag har haft samma problem med Siege, For Honor och Wildlands. jag har spelat spelet själv p.g.a av denna anledning.

Jag kommer ge ett betyg redan nu för vi vet alla att de inte kommer fixa majoriteten av gameplay eller göra om spelet från grunden till vad det borde vara.

Spelet gör få saker rätt och många saker fel precis som sin föregångare, de har också försökt att utveckla spelet vidare genom att klippa och klistra in spelmekanik från andra Ubisoft spel, t.ex. social hub. Ghost Recon har inte varit en riktig taktisk shooter ett bra tag nu och Breakpoint går vidare på den linjen genom ta funktioner från The Division och Assassins Creed istället för att gå tillbaka till sina rötter.

+ Den öppna världen är vacker att gå runt i, men tom.
+ Massor med vapen
- Social hub
- Mikrotransaktioner
- Fiende AI
- Fordonsfysik
- Helikopter kontroller
- Meny system är en katastrof av under menyer.
- Klippa klistra uppdrag
- Roleplaying mekanik som inte gör något.
- Multiplayer nätkod

Bra sammanfattat..
Har spelat de båda Online technical som de haft och det var knappt någon skillnad mellan dem bort sett från att de hade fixat några små saker men precis som du sammanfattar har jag svårt att förstå hur de skall hinna få Breakpoint klart till release då det upplevdes alldeles för trasigt för att de skall hinna få klart det till angivet release datum.

Måste också tyvärr upplysa att de verkar beslutat att återinföra AI medspelarna då många tydligen vill ha tillbaka dem, vilket jag tycker är lite trist då jag tycker de förstör mer än de tillför, t.ex AI medspelarna springer runt mitt framför näsan på AI motståndarna när man smyger runt i basen då AI medspelarna har har svårt att placera sig i omgivningen vilket förstör inlevelsen totalt. Man borde åtminstone få välja om man vill ha med dem eller inte eller kunna strategiskt placera ut dem tills man vill aktivera dem. Enda anledningen jag kan komma på att en del vill ha tillbaka AI medspelarna är att de antagligen inte förstått vad en Tactical Shooter är och går istället in *guns blazing ala Punisher style i varje bas och har svårt att hålla sig i liv där AI medspelarna kommer till nytta och återupplivar en..

Vi får väl hoppas att Studion har ett trollspö och hinner få en bra fungerande version till till release vilket jag är väldigt väldigt skeptiskt till.

*Guns Blazing Punisher:


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

[quote postid="3919156" userid="20748" name="Maddox"]

SPOILER!

SPOILER!

SPOILER!

Wildlands är bra tycker jag! Tycker du inte ens om det?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

1
Skriv svar