The Matrix 4

Sida 1 av 1
2019-08-21 00:56
The Matrix 4

Jag trodde nästan att det var ett tidigt / sent 1:e April-skämt när jag ikväll läste att "The Matrix 4" har fått grönt ljus. Keanu Reeves och Carrie-Anne Moss är tillbaka som Neo respektive Trinity skrivs det. Hur och vad de ska göra i den nya filmen vet vi inte än, men jag tycker tidpunkten är perfekt att väcka gamla hjältar till liv; för visst var det en och annan som trillade av pinn i filmerna som måste återuppväckas på något sätt (?)

Kanske får vi reda på att Neo som dog i slutet av "The Matrix: Revolutions" (vid det här laget är det ingen spoiler hoppas jag), kanske bara var en klon, och den "riktiga" Neo är fortfarande kvar i "fabriken" i sin lilla pod med slangar in i kroppen. Man kan spekulera hur mycket som helst, men jag hoppas Lana Wachowski på något sätt lyckas få tillbaka magin som fanns i den första filmen.

Apropå "The Matrix". Det var väl tur att Will Smith inte accepterade rollen som Thomas Anderson, för det hade varit en helt annan filmserie med facit i hand. Vissa gör sig redan nu lustiga över det faktum att filmen ska göras. "The Matrix: Remilked", låter det på vissa ställen, och det är kanske inte helt obefogat; för den sista filmen var ju mycket av allt, för mycket kanske att den dribblade bort sig själv. Jag tycker man får ge filmskaparna ännu en chans, för jag gillade verkligen grundtanken.

Tills dess att filmen finns på vita duken, kommer Keanu Reeves fortsätta att glida på framgångarnas vingar. John Wick-filmerna är toppen, sedan ska han ju också medverka i det lilla spelet "Cyberpunk 2077" från den lilla indiestudion CDPR. Glöm för allt i världen inte "Bill och Ted", som också snart är tillbaka.

Vad kan man säga om inte "Whoa!"

LÄS MER: https://www.indiewire.com/2019/08/the-matrix-4-keanu-reeves-c...

2019-08-21 03:09

Som vi säger på redaktionen: "Kan bli jättebra – kan bli jättedåligt."

Jag trodde också att det var ett skämt först. Kommer följa detta med spänning! The Matrix är fortfarande en av mina absoluta favoritfilmer.

2019-08-21 03:19

Många intressanta film nyheter igår ..

Nya bond filmen har fått namn ..

Sony säger att Marvel inte får låna spindel mannen längre till sina filmer ..

Matrix 4 som sagt ..

Men det mest intressanta va ju nya Harley quinn youtube klippet

2019-08-21 04:08

Skrev lite om det i senaste filmen-tråden -

"Första Matrix var ju bra iallafall, andra var väl ok, tredje not so much. Jag gissar på att denna kommer floppa hårt, då Wachowskis inte gjort något speciellt bra sen The Matrix" Och med andra "var väl ok" menar jag, den hade sina små stunder, ibland.

Så ja, gissar på flopp. Om Wachowskis hade gjort fler bra filmer den senaste tiden än just den första Matrix-filmen så kanske man hade varit lite mer hypad. Men vem vet, kanske överraskar.

2019-08-21 05:07

The Matrix 4? Menar ni The Matrix 2? Finns inga uppföljare sedan tidigare vad jag vet...

2019-08-21 06:08

Utmärkt utmärkt utmärkt. Kanske vi äntligen också får ett matrix spel med Rocksteady som utvecklare.

Angående remilked grejen... Skulle inte kalla det att mjölka en filmserie då det i nuläget finns 3 filmer på 20 år... Vilket även fick mig att inse att jag börjar bli ganska gammal

2019-08-21 07:29

Det finns gott om klassiska filmer som var riktigt bra, men som inte behöver en fortsättning. Matrix är en sån film. Troligtvis blir det en kalkon, men jag hoppas självklart på motsatsen.

2019-08-21 07:58
Skrivet av DrAg00nEn:

Utmärkt utmärkt utmärkt. Kanske vi äntligen också får ett matrix spel med Rocksteady som utvecklare.

Angående remilked grejen... Skulle inte kalla det att mjölka en filmserie då det i nuläget finns 3 filmer på 20 år... Vilket även fick mig att inse att jag börjar bli ganska gammal

Håller inte Rocksteady på med ett ännu icke namngivet "superhjältespel"?

2019-08-21 08:26
Skrivet av Shadee:

Vad ska de annars göra?

Eller jo, de får ju gärna göra en uppföljare på Urban Chaos. När vi ändå talar sena uppföljare.

2019-08-21 08:44
Skrivet av Shadee:

Jepp... Hoppas verkligen det visar sig vara matrix

2019-08-21 08:59
Skrivet av Vamp:

The Matrix 4? Menar ni The Matrix 2? Finns inga uppföljare sedan tidigare vad jag vet...

Menar du allvar?? Eller bara känner du att du tyckte dom andra 2 var så dåliga att du inte vill komma ihåg dom?

2019-08-21 09:17
Skrivet av Devan:

Många intressanta film nyheter igår ..

Nya bond filmen har fått namn ..

Sony säger att Marvel inte får låna spindel mannen längre till sina filmer ..

Matrix 4 som sagt ..

Men det mest intressanta va ju nya Harley quinn youtube klippet

Just precis, läste det nyss ang. James Bond: "No Time To Die".

2019-08-21 21:11
Skrivet av hannes.theorell:

Vad ska de annars göra?

Eller jo, de får ju gärna göra en uppföljare på Urban Chaos. När vi ändå talar sena uppföljare.

Jag syftade på att Rocksteadys ännu ej utannonserade projekt kanske är ett Matrixspel (som användaren jag citerade hoppas på). Att de jobbar på någon form av superhjältespel är ju känt.

2019-08-21 21:17

Blä. Älskade första Matrix, samt Animatrix-samlingen. Har sett dem otaliga gånger, kan nog recitera hela manuset på ettan i sömnen. Tyvärr är tvåan och trean rena skitfilmer i jämförelse. Är inte alls taggad faktiskt.

2019-08-21 21:21
Skrivet av Shadee:

Jag syftade på att Rocksteadys ännu ej utannonserade projekt kanske är ett Matrixspel (som användaren jag citerade hoppas på). Att de jobbar på någon form av superhjältespel är ju känt.

Och jag syftade på deras track record där de i princip inte gjort något annat än superhjältespel.

2019-08-21 21:50

Och jag syftade på deras track record där de i princip inte gjort något annat än superhjältespel.

Aha. När jag läste kommentaren så lät det i mitt huvud som en dryg "besserwisserkommentar" av någon som inte läst den citerade texten. Anade dock att jag kanske "hörde fel" i mitt huvud så tänkte jag skulle förklara vad jag menade.

2019-08-21 23:00

Jag hoppas verkligen inte att dom tar tillbaka Neo. Fan kan inte bolagen bara låta karaktärer dö? Måste vi ta tillbaka dom 1-2 filmer senare och skylla på kloner och andra dimensioner. Film har gått och blivit ett jäkla barnprogram..

2019-08-21 23:03

Vet ej vad jag ska tycka om detta. Känns ju verkligen tidsenligt att återuppväcka diverse lik nuförtiden

2019-08-22 01:08

Edit: it's a joke you guys.

2019-08-22 01:42
2019-08-22 01:44

Det där är väl inte ens en äkta tweet, varken från Marvel Studios eller Tom Holland? Känns ju lite onödigt att dela även om det är "kul".

Folk delar ju runt den där som att det faktiskt hänt, helst med tanke på allt som skett den här veckan.

2019-08-22 02:07

Vad ska de annars göra?

Minns demot till Urban Chaos än idag. Så jäkla roligt spel. Hade också blivit glad för en uppföljare

2019-08-22 03:08
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det där är väl inte ens en äkta tweet, varken från Marvel Studios eller Tom Holland? Känns ju lite onödigt att dela även om det är "kul".

Folk delar ju runt den där som att det faktiskt hänt, helst med tanke på allt som skett den här veckan.

Ändrat mitt inlägg.

Sida 1 av 1