Trailer – se Bloodlines 2 med raytracing

Robot
Medlem

Spontant säger jag bara, inte värt det för den lägre bildfrekvensen man kommer få.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dave Lister:

Spontant säger jag bara, inte värt det för den lägre bildfrekvensen man kommer få.

Nä det känns väl som att raytracing är något vi kommer se betydligt mer av i framtiden men som kanske inte är så vasst just nu...

Medlem

I like it!


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Minecraft med raytracing ser bättre ut på ett sätt som gör skillnad... men det här är ju bara nån enstaka reflection här och där som ser bättre ut. Känns helt och hållet som en gimmick.

Inaktiv
Skrivet av Fletchett:

Minecraft med raytracing ser bättre ut på ett sätt som gör skillnad... men det här är ju bara nån enstaka reflection här och där som ser bättre ut. Känns helt och hållet som en gimmick.

Kan det bero på att Minecraft ser förjävligt ut (rent grafiskt tekiskt) vanilla och därför gör ett större hopp medans spel som detta, BFV och Metro Exodus redan lyckats ”fejka” realistisk grafik så bra att skillnaderna blir minimala?

Medlem

Vackert! Riktigt riktigt vackert! Men ska spelet verkligen bara vara i förstapersonsperspektiv? Jag körde första nästan enbart i tredjepersonsperspektivet och tyckte det var fantastiskt. Trots sina buggar ett av de bästa spel jag spelat.

Medlem

Hur sugen? Med det sagt: Jag är enormt intresserad av V:TM. Innan ett tidigare ekonomiskt trångmål så fick jag sälja hela min samling, till ett grovt underpris och då fick jag ändå 3,500:- . Jag har kvar min prisade läderinbundna "Book of Nod" med försilvrade kanter på alla sidor. Jag spelade Redemption och Bloodlines 1 till leda och varvade de om och om igen. Spelade tabletop rollspelet, läste alla novellerna och spelade alla datorspel jag kunde.

Med det sagt kommer jag vänta tills detta spelet är i reabingen. Det ser för jävligt ut, de har slaktat disciplinerna, maskeradsystemet är ett skämt och staden är lika död som Bloodlines 1 för 15 år sedan. Nu kan BL1 skylla på 15 års ålder, vilken ursäkt har BL2? (förutom ingen?)

Enormt skeptisk, och det gör mig jävligt frustrerad.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Kan det bero på att Minecraft ser förjävligt ut (rent grafiskt tekiskt) vanilla och därför gör ett större hopp medans spel som detta, BFV och Metro Exodus redan lyckats ”fejka” realistisk grafik så bra att skillnaderna blir minimala?

Jo, det ligger nog mycket i det. Samma anledning till varför skillnaden blev så drastisk i Quake 2 med RTX. Samtidigt så är det också lite hur utvecklarna väljer att implementera raytracing. Metro och Minecraft använder det ju för att beräkna alla ljus, etc. medans BFV och Bloodlines 2 använder det endast för reflektioner.

Medlem

Dom borde inte visa jämförelser med ON/OFF. Man ska väl se att det är bra grafik? Själv får jag nästan leta i bilden för att se skillnad. Jag ser att det är skillnad och oftast till det bättre men det borde räcka med att visa videon och sen får man reagera... wow vilken snygg grafik. Men det är ju knappt någon skillnad... förutom att plånboken är lite lättare.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hur sugen? Med det sagt: Jag är enormt intresserad av V:TM. Innan ett tidigare ekonomiskt trångmål så fick jag sälja hela min samling, till ett grovt underpris och då fick jag ändå 3,500:- . Jag har kvar min prisade läderinbundna "Book of Nod" med försilvrade kanter på alla sidor. Jag spelade Redemption och Bloodlines 1 till leda och varvade de om och om igen. Spelade tabletop rollspelet, läste alla novellerna och spelade alla datorspel jag kunde.

Med det sagt kommer jag vänta tills detta spelet är i reabingen. Det ser för jävligt ut, de har slaktat disciplinerna, maskeradsystemet är ett skämt och staden är lika död som Bloodlines 1 för 15 år sedan. Nu kan BL1 skylla på 15 års ålder, vilken ursäkt har BL2? (förutom ingen?)

Enormt skeptisk, och det gör mig jävligt frustrerad.

Håller med.

Kommer förmodligen köpa det och hoppas att mods kan lösa det mesta. Är orolig över disciplines också, samt att animationerna ser för stela ut, speciellt när du "feedar" på NPCs även i stealth. Switchen mellan första och tredje person i dessa sekvenser upplevs oerhört klumpigt utfört.

Stridsmekanismen känns också väldigt klumpigt utfört, speciellt på konsolversionerna man hittils enbart fått se i action. Jag upplever att det saknas tyngd. Förhoppningsvis lär discipliner trots slaktet bli roligare.

Gillade alltid att spela som en malkavian med full obfuscate, nu kan jag icke göra så i BL2 om jag förstått rätt.

Jag är oerhört skeptisk, men hoppas att teamet får en andra chans och kan göra BL3(?) mycket bättre. Har för mig att Fredrik Wester sade att BL2 förmodligen kommer vara dålig på sitt sätt, och hoppas att de kan lära sig och göra nästa spel bättre.

Håller tummarna och hoppas på att vi fått se en pre alpha build och får kanske se en beta build vid PDXCON.


signatur

Ordo Ab Chao

1
Skriv svar