Steam-moddar måste nu godkännas innan de släpps

Robot
Steam-moddar måste nu godkännas innan de släpps

Valve vill stoppa bedrägeriförsök.

#csgo, #steam, #valve


Medlem

Med tanke på hur många uppdateringar och patchar ett spel som tex Total War: Warhammer kan få och hur många moddar just det spelet har så vore det bra om de kunde korta ner tiden till någon timmer eller två istället för ett dygns väntan innan moddarna kan bli uppdaterade och släppta efter en ny patch.

Medlem

Undrar hur Steam handskas med CreamAPI? Eller detta är inte detsamma?


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Om det nu ska ta "mindre än ett dygn" så kan det inte vara någon särskilt noggrann granskning, vilket betyder att det förmodligen inte kommer vara så effektivt, samt att antalet följare ska bestämma om någon är trovärdig, som om det skulle vara något hinder. För att inte tala om den sjuka mängd mod-stölder och upphovsrättsskyddat material (som oftast inte löses/svaras på utan advokat och DMCA).

Sen tvivlar jag på att Valve kan göra någonting på mindre än ett dygn oavsett, det tar ju extremt lång tid (och ibland inte alls) att få dem att reagera överhuvudtaget på anmälningar på Workshop..

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Om det nu ska ta "mindre än ett dygn" så kan det inte vara någon särskilt noggrann granskning, vilket betyder att det förmodligen inte kommer vara så effektivt, samt att antalet följare ska bestämma om någon är trovärdig, som om det skulle vara något hinder. För att inte tala om den sjuka mängd mod-stölder och upphovsrättsskyddat material (som oftast inte löses/svaras på utan advokat och DMCA).

Sen tvivlar jag på att Valve kan göra någonting på mindre än ett dygn oavsett, det tar ju extremt lång tid (och ibland inte alls) att få dem att reagera överhuvudtaget på anmälningar på Workshop..

Moddare måste ju använda valves API för att kunna modda till steam. API ger inte fullkontroll så jag gissar på att Valve har ett system som scannar igenom koden som letar efter kod som kan skada användaren på olika sätt.

Gissar vilt men borde var något liknande. Hur ska man annars kunna hinna gå igenom tusentals med rader med kod.

Medlem

Det här är varför vi inte kan ha fina saker. :/


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av jehuty:

Moddare måste ju använda valves API för att kunna modda till steam. API ger inte fullkontroll så jag gissar på att Valve har ett system som scannar igenom koden som letar efter kod som kan skada användaren på olika sätt.

Gissar vilt men borde var något liknande. Hur ska man annars kunna hinna gå igenom tusentals med rader med kod.

Jo, men det är ju mot skadliga moddar, virus och liknande, upphovsrättsskyddat material och mod-stölder är svårare än så att hitta. Och mods behöver inte specifikt använda Steams API, det är oftast i de flesta situationer upp till själva spelet, och vilken typ av mod som gjorts.

De som snor mods och gör sånt fejk-skit är ganska listiga, så om Valve har ett automatiskt system så tar det nog inte särskilt lång tid innan det upptäcks kryphål och liknande.

Medlem

Ska bli intressant att se hur detta ska gå till när det fortfarande smiter igenom spel som inte ens fungerar

Gen
Medlem

Vad mycket folk de måste anställt för detta. Lär ju skapas ruskigt många mods per dag.

Medlem

Skönt att det finns tex nexusmods.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Skönt att det finns tex nexusmods.

Kan inte bara vara jag som hatar skiten. Irriterande som fan med moddar som inte stöds av version X av spelet. Usch!
Men jag använder inte moddar i stor grad så det är nog en stor anledning till att jag hatar Nexus när Steam är så kalasenkelt!

1
Skriv svar