No Man's Skys VR-uppdatering Beyond släpps 14 augusti

Robot
No Man's Skys VR-uppdatering Beyond släpps 14 augusti

Lägger till virtual reality-stöd och en helt ny multiplayer-upplevelse.

#Hello-games, #No-mans-sky-beyond


Medlem

Snacka om att vända skutan från releasen.
All respekt för utvecklare (och utgivare) som låter spel växa så det knakar och det helt gratis dessutom!


signatur

“All thinking people are atheists.”

eld
Medlem
Skrivet av Tassel:

Snacka om att vända skutan från releasen.
All respekt för utvecklare (och utgivare) som låter spel växa så det knakar och det helt gratis dessutom!

Namnet på uppdatering säger allt!

Och då har de inte ens pratat om den sista tredjedelen av uppdateringen.

Skribent
Skrivet av Tassel:

Snacka om att vända skutan från releasen.
All respekt för utvecklare (och utgivare) som låter spel växa så det knakar och det helt gratis dessutom!

Ja men kan inte hävda att Hello Games har legat på latsidan direkt. Trist att releasen blev som den blev, men jag tycker de har demonstrerat att de är villiga att göra rätt för sig.

Medlem

Jag är ganska övertygad om att det var Sony som pressade dem till att släppa spelet för tidigt. Sen var ju en del videor de släppte uppenbarligen fake. Men jäklar, ser så mycket fram emot den här uppdateringen nu, eller sks man kalla det expansion? Flyga runt i vr och utforska ett universum. En dröm jag inte ens kunde föreställa mig som barn =D
Hoppas den tredje delen blir att de lägger till städer osv, Han tweetade ett kryptiskt inlägg om det. Npc strider hade spelet mått bra av också, det finns ju stider mot pirater osv i rymden, varför inte mot pirater på deras rymdskepp eller nån rymdbas eller så? Sjukt taggad

Medlem

Tusan också, nu blir jag bli sugen på att pröva det här igen. Minns bara att början av spelet var oerhört förvirrande och att jag dog stup i kvarten (av mätare som jag inte förstod...). Men om man tittar på lite Youtube-videor kanske man förstår grundkonceptet hyggligt fort?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Här har du lite tips =)
Skrivet av Nomman:

Tusan också, nu blir jag bli sugen på att pröva det här igen. Minns bara att början av spelet var oerhört förvirrande och att jag dog stup i kvarten (av mätare som jag inte förstod...). Men om man tittar på lite Youtube-videor kanske man förstår grundkonceptet hyggligt fort?

https://youtu.be/M-sPVp0WAHU
I övrigt så är det inte jätte svårt att förstå spelet. Du måste varit en av dem som haft den extrema oturen att starta på en såkallad "Extreme planet" med väder eller liknande som tar väldigt hårt på rymddräktens energi. Man den har som en sköld kan man säga, som kräver energi. På planeter med hårdare väder och temperaruter så kan det ta väldigt mycket på den energin. Dock har dessa planeter väldigt dyrbara resurser som man kan hitta

Medlem
Skrivet av PontusT:

https://youtu.be/M-sPVp0WAHU
I övrigt så är det inte jätte svårt att förstå spelet. Du måste varit en av dem som haft den extrema oturen att starta på en såkallad "Extreme planet" med väder eller liknande som tar väldigt hårt på rymddräktens energi. Man den har som en sköld kan man säga, som kräver energi. På planeter med hårdare väder och temperaruter så kan det ta väldigt mycket på den energin. Dock har dessa planeter väldigt dyrbara resurser som man kan hitta

Toppen! Tack!

Och ja, det kan ha varit något sådant. Kanske i kombination med att jag inte blev handhållen hela vägen som jag är bortskämd med från lättare titlar.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Toppen! Tack!

Och ja, det kan ha varit något sådant. Kanske i kombination med att jag inte blev handhållen hela vägen som jag är bortskämd med från lättare titlar.

Haha ja det här spelet håller en inte i handen direkt =p Speciellt inte om du spelar på Survival mode inget jag skulle rekommendera. Hoppas du gillar spelet som det är nu. Det hsr verkligen blivit enorma förbättringar

Skribent
Skrivet av PontusT:

Jag är ganska övertygad om att det var Sony som pressade dem till att släppa spelet för tidigt. Sen var ju en del videor de släppte uppenbarligen fake. Men jäklar, ser så mycket fram emot den här uppdateringen nu, eller sks man kalla det expansion? Flyga runt i vr och utforska ett universum. En dröm jag inte ens kunde föreställa mig som barn =D
Hoppas den tredje delen blir att de lägger till städer osv, Han tweetade ett kryptiskt inlägg om det. Npc strider hade spelet mått bra av också, det finns ju stider mot pirater osv i rymden, varför inte mot pirater på deras rymdskepp eller nån rymdbas eller så? Sjukt taggad

Städer eller någon form av samhällen på planeterna känns som nästa logiska steg. Nu när man själv kan bygga baser och liknande. Det jag skulle älska är att ha större skepp som flera spelare kan dela på och som har kontrollstationer för samtliga. Ett capitolship där folk kan landa sina småskepp och sen flyga tillsammans. Det skulle ju kunna öppna upp för scenarion där man blir attackerad och bordad av pirater etc.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Känns som No man sky släpptes som Early access spel fast dom "mörkade Early access"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Känns som No man sky släpptes som Early access spel fast dom "mörkade Early access"

Som nämnts ovan, så fanns det en jäkla press från Sony att släppa spelet. Trodde själv det skulle vara en release title för PSVR, så det känns lite som "Äntligen". Älskade spelet, det var så jäkla zen att glida runt på planeterna efter jobbet, bra avkoppling. Jag är själv inte så mycket för bas-byggandet och annat de lagt till men jäkligt glad att jag och alla fans fick rätt och gnällspikarna fel.

DET VAR INGEN MONEY GRAB!

Nu blir det dock till att spela med mitt Index/knuckles istället för PSVR förmodligen, även om soffan/PS4 nästan alltid slår stolen/datorn. ...när jag kan slita mig ifrån återupplivade och förbättrade City of Heroes (Homecoming Torchbearer).

Medlem
Skrivet av Tassel:

Snacka om att vända skutan från releasen.
All respekt för utvecklare (och utgivare) som låter spel växa så det knakar och det helt gratis dessutom!

Gratis och gratis. De som köpte No Man's Sky när det släpptes köpte ju näst intill en stabilare alpha-version till fullpris av ett AAA-spel...
Det är inte mer än rätt att de släpper gratisuppdateringar som ska ta spelet till det utvecklarna lovade från början. Det har dessutom tagit tre år...

Men jag håller delvis med. Uppdateringarna är samtidigt väldigt välkommet. Hello Games kunde lika gärna ha släppt spelet 2016, övergett det och låtit det dö ut om de hade velat.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

eld
Medlem
Skrivet av T.Mani:

Det är inte mer än rätt att de släpper gratisuppdateringar som ska ta spelet till det utvecklarna lovade från början. Det har dessutom tagit tre år...

Bilar, ubåtar, basbyggande, undervattensbaser, coop, vr etc.

De lovade inget om dessa saker, allt detta är bonusar, No mans sky fick det beryktade multiplayer läget för över två år sen. Det som Sean Murray var väldigt vag om, där man kan se andra spelare (som lysande bollar) men ett spel som inte riktigt var multiplayer precis som han sa.

All multiplayer efter detta är en bonus, Sean Murray var poängterade alltid att No mans sky inte var ett multiplayer-spel.

Men visst, vissa kommer ju gräva sin grav bredvid sandormen som de aldrig kommer få.

Skribent
Skrivet av T.Mani:

Gratis och gratis. De som köpte No Man's Sky när det släpptes köpte ju näst intill en stabilare alpha-version till fullpris av ett AAA-spel...
Det är inte mer än rätt att de släpper gratisuppdateringar som ska ta spelet till det utvecklarna lovade från början. Det har dessutom tagit tre år...

Men jag håller delvis med. Uppdateringarna är samtidigt väldigt välkommet. Hello Games kunde lika gärna ha släppt spelet 2016, övergett det och låtit det dö ut om de hade velat.

Nu blev NMS väldigt speciellt tack vare uppmärksamheten det fick genom Sony, och det var nog här jag tror det gick fel. Ett indie-spel som blåses upp till en AAA-titel och sen antagligen också stressades ut.

Det är så många spel idag som släpps halvfärdiga och sen bara överges, möjligen några halvdana uppdateringar innan der dödas av i förmån för en uppföljare som sedan lovar att ha allt det första spelet inte hade. Med tanke på kritiken och vilket skick NMS var i är det fascinerande att de fortsätter jobba med spelet. Det säger mig mer om vilken vision Sean och c:o faktiskt har, de är inte här för en snabb cashgrab. Då hade de tagit pengarna och stuckit för två år sedan.

Nu är givetvis inget av det jag sa en ursäkt, men jag ger dem kred för att de är här fortfarande och försöker rätta till sina misstag. Sen kan man ju ta en diskussion om spelmediet överlag och hur utvecklare crunchas ihjäl och ändå släpper halvfärdiga spel som måste patchas första veckan för att ens det grundläggande ska funka.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag är beredd, NMS är som klippt och skuret för VR.

Började spela det här igen för lite sedan och efter de uppdateringar som har gjorts med åren är det är riktigt bra spel.
Jag gillade NMS även när det släpptes enbart för de coola planeterna och hur precis allt var procedurellt genererat men nu har det utvecklats till vad många förväntade sig vid releasen (Tyvärr mycket mer än vad som någonsin utlovades av utvecklarna) plus en himla massa innehåll som är rena expansioner. Dessutom är det numera väloptimerat och riktigt snyggt.

1
Skriv svar