Free-to-play-debuten för Destiny 2 skjuts upp, liksom Shadowkeep

Robot
Free-to-play-debuten för Destiny 2 skjuts upp, liksom Shadowkeep
Medlem

Nästan som att dom inte ville släppa det just när open betan för COD: Modern Warfare är igång och skjuter på releasen tills den är slut...

Inaktiv
Skrivet av Heggiiman:

Nästan som att dom inte ville släppa det just när open betan för COD: Modern Warfare är igång och skjuter på releasen tills den är slut...

Eller ännu mer sannolikt är att de inte vill göra sin "nylansering" bara 4 dagar ifrån årets kanske tyngsta spelsläpp (Borderlands 3) som dessutom ligger inom samma genre.

Gnällkuk
Skrivet av Heggiiman:

Nästan som att dom inte ville släppa det just när open betan för COD: Modern Warfare är igång och skjuter på releasen tills den är slut...

Skrivet av anon_319742:

Eller ännu mer sannolikt är att de inte vill göra sin "nylansering" bara 4 dagar ifrån årets kanske tyngsta spelsläpp (Borderlands 3) som dessutom ligger inom samma genre.

Jag skulle nog snarare tro att det har att göra med just det som de själva säger, att de behöver lite mer tid på sig. Det kommer ju armor 2.0 med denna lansering och kanske är så att de inte hunnit lösa det med balanseringen. Att det har med en kort öppen beta känns väldigt långsökt att det skulle ha någon större effekt.

Gällande BL3 så är det väl mer rimligt, men tror ändå inte spelet är det avgörande kring förskjutningen av släppet. Tidigare har de varit helt styrda av Acti och även om de velat haft mer tid på sig för släpp så har det varit svårt eller inte möjligt alls. Som både utvecklare och utgivare har man större möjligheter.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Eller ännu mer sannolikt är att de inte vill göra sin "nylansering" bara 4 dagar ifrån årets kanske tyngsta spelsläpp (Borderlands 3) som dessutom ligger inom samma genre.

Juste, helt glömt att det kommer då. I min värld så släppts det inte förens 6 månader senare

Inaktiv

Destiny 2 är ju redan free to play? Har väl varit det sen alla fick det gratis?

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Destiny 2 är ju redan free to play? Har väl varit det sen alla fick det gratis?

Det var gratis på Battlenet ett tag ja, men kostar nu. Nu blir det f2p för alltid+mer innehåll vad jag förstått.

Själv tog jag det när det var gratis sist, men aldrig installerat och testat, körde bara betan. Men nu när det blir f2p igen kanske man testar lite, får se hur man känner.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Svårt att vilja spela Destiny 2 helt enkelt. Många bitar dom måste förbättra och ändra (väldigt enkelt) tycker jag.

1
Skriv svar