Ninja gör slut med Twitch och börjar strömma exklusivt på Mixer

Robot
Ninja gör slut med Twitch och börjar strömma exklusivt på Mixer

Flyttlasset går för Tyler "Ninja" Blevins.

#mixer, #ninja, #twitch


Medlem
Citat:

Enligt ett uttalande ska det handla om att Mixer erbjuder större möjligheter och därmed rikare målbilder.

Med uppenbart fokus på "rikare"... Det är väl med största sannolikhet en stor säck pengar det handlar om, inget annat.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Varför? Pengar såklart.

Ninja fick $1mil för att spela lite Apex av EA så kontraktet med MS kan knappast vara dåligt.

Medlem

Kostar det pengar att kolla på hans streams? På mixer.com står det nu "For a limited time, subscribe to Ninja's channel for free!".

Medlem

money money money


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Fulci:

Kostar det pengar att kolla på hans streams? På mixer.com står det nu "For a limited time, subscribe to Ninja's channel for free!".

Nej, jämför med Twitch. Bara titta på streamen kostar inte, men vill man vara en subscriber med extra perks så kostar det.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Tycker Mixer verkar Nice det lilla jag hunnit kolla på det 😁

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Nej, jämför med Twitch. Bara titta på streamen kostar inte, men vill man vara en subscriber med extra perks så kostar det.

Ok, jag förstår.

Kollade ett par streams på Mixer, tyckte kvaliten var rätt dålig (den tekniska alltså). Kan förstås bero på de som streamade, men hittade ingen med bra kvalite i alla fall.

Medlem

Vad bra. Twitch är katastrofalt dåligt.

Avstängd

Ingen större förlust i mina ögon. Jag ser bara stora e-sportevenemang, DrDisrespect ibland samt Kitboga (snubbe som busringer scammers i Indien, sjukt kul). Snubben Ninja är den amerikanska versionen av Pewdiepie, med andra ord, ett frågetecken i mina ögon.

Skrivet av Sillgam:

Vad bra. Twitch är katastrofalt dåligt.

Vad gör Twitch så katastrofalt dåligt jämfört med Mixer? Verkar mer eller mindre samma sak med annat skal och kanske lägre delay i vissa fall på Mixer.

Medlem

Jag har inte ens någon aning om vem det är. Generationsgapet börjar bli tydligt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av AplAy:

Ingen större förlust i mina ögon. Jag ser bara stora e-sportevenemang, DrDisrespect ibland samt Kitboga (snubbe som busringer scammers i Indien, sjukt kul). Snubben Ninja är den amerikanska versionen av Pewdiepie, med andra ord, ett frågetecken i mina ögon.

Vad gör Twitch så katastrofalt dåligt jämfört med Mixer? Verkar mer eller mindre samma sak med annat skal och kanske lägre delay i vissa fall på Mixer.

Många kontroversiella fall med avstängningar på Twitch, där de uppenbarligen gjort felbedömningar. Dessutom hör man ofta att vissa typer av streamare (tänk lättklädda) särbehandlas, moderatorerna hoppas väl på att de ska få något tillbaks.

Medlem
Skrivet av DhasseLOL:

Många kontroversiella fall med avstängningar på Twitch, där de uppenbarligen gjort felbedömningar. Dessutom hör man ofta att vissa typer av streamare (tänk lättklädda) särbehandlas, moderatorerna hoppas väl på att de ska få något tillbaks.

Detta är ett problem. Därför tror jag att dessa olika plattformar kommer att satsa mycket på stora stjärnor som har kontrakt likt Ninja. Likt TV-stationer har programledare. Streaming är enbart i startgroparna. Förmodligen kommer de också att börja ta folk just TV snart. Eller musikbranschen. Än så länge har inte publiken varit så stor. Därför har t.ex Twitch kunnat ha lite lättare regler. Men nu börjar det bli viktigare att ha en plattform som alla kan ta del av. Inte bara dem som förstår vad trihard & kkona betyder. Ninja gör allting rätt.

Medlem

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av DhasseLOL:

Många kontroversiella fall med avstängningar på Twitch, där de uppenbarligen gjort felbedömningar. Dessutom hör man ofta att vissa typer av streamare (tänk lättklädda) särbehandlas, moderatorerna hoppas väl på att de ska få något tillbaks.

Eller djurplågeri där någon kan kasta katter över huvudet medvetet och mata dom med vodka men blir inte bannad/suspended medan andra blir bannad/suspended för att en fisk man vill visa råkar hoppa ur famnen. 😆😆😆

Medlem
Skrivet av employed:

Varför? Pengar såklart.

Ninja fick $1mil för att spela lite Apex av EA så kontraktet med MS kan knappast vara dåligt.

Ja, det är definitivt många nollor med i kontraktet.
Skulle det skita sig för Ninja efter bytet så lär han inte behöva jobba en dag till i hela sitt liv i alla fall

Medlem

Kommer fortsätta använda och streama på Twitch. Tänker inte byta för att Mixer har en blå bakgrund haha

Medlem

Rant: (Ursäkta det) De har råd med Ninja men inte AAA spel? Senast AAA nya IP utannonserades 2015. Det var Sea of Thieves. Senast nya AAA IP som släpptes var Quantum Break 2016. Alla nya studior är upptagna med Multiplats i 3 år till. Undantaget är The Initative. Men dem är 3-4 år bort med nytt spel.

phi
Medlem

Ryktet säger väl att han fick 3 miljoner dollar för att signa med Mixer/Microsoft.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Rant: (Ursäkta det) De har råd med Ninja men inte AAA spel? Senast AAA nya IP utannonserades 2015. Det var Sea of Thieves. Senast nya AAA IP som släpptes var Quantum Break 2016. Alla nya studior är upptagna med Multiplats i 3 år till. Undantaget är The Initative. Men dem är 3-4 år bort med nytt spel.

Va? Ninja kostar väl en bråkdel av vad ett trippel-A spel? 3 miljoner är väl också bara ett rykte som kommer efter att Forsen satt och gissade. Dessutom så släpptes väl Forza ganska nyligen.

Flakmonkey
Skrivet av Freeman79a:

Rant: (Ursäkta det) De har råd med Ninja men inte AAA spel? Senast AAA nya IP utannonserades 2015. Det var Sea of Thieves. Senast nya AAA IP som släpptes var Quantum Break 2016. Alla nya studior är upptagna med Multiplats i 3 år till. Undantaget är The Initative. Men dem är 3-4 år bort med nytt spel.

Tror nog de har råd med både och men det är ju inte som att Ninja kostar lika mycket för ett år som ett års utveckling av ett AAA-spel. Antar att kostanden för Ninja-satsningen är en veckas kostnad för ett AAA-spel och då är Ninja ett betydligt säkrare val och betydligt kvickar time to market. Men visst är det surt att se dem satsa pengar på sånt här när deras first party-titlar inte riktigt håller måttet, iaf jämfört med konkurrenterna.

Men men det är ju intressant att se om det här blir början på samma trend som man ju sett ett tag inom streamingtjänster för TV och film dvs att det blir alltmer splittrat där du måste veta vilken tjänst du ska använda för att se din favoritstreamer. Inte dit man vill komma men kanske en nödvändighet för att det ska fortsätta utvecklas tack vare viljan att slå konkurrenterna på fingrarna.

Xmk
Medlem

Kan man få bättre kvalite på streams där?
Det känns som att man får bättre video-kvalite på youtube än twitch.

Någon feature jag saknar när det gäller streams är separat ljud-kanaler för tal och musik, det är inte alltid man vill lyssna på andras musik men man vill höra dem prata såklart!

Undrar om mixer kör lika kompetent chat, Twitch kör ju IRC och IRC bots går att göra rätt avancerade!
Hade ju vart något om de kunde köras direkt till Discord-chatten, discord bots är rätt kompetenta dem med dock svårare att koda.

Skrivet av ZeroSaberX:

Kommer fortsätta använda och streama på Twitch. Tänker inte byta för att Mixer har en blå bakgrund haha

Du kan ju alltid lägga till vilken bakgrund du vill på twitch också med custom CSS addons till din browser

Avstängd
Skrivet av phi:

Ryktet säger väl att han fick 3 miljoner dollar för att signa med Mixer/Microsoft.

Twitch chat hade rätt: "S E L L O U T !!!"

Medlem

Twitch känns rent spontant som överlägset mycket bättre än både Youtube och Mixer, men å andra sidan bryr jag mig inte det minsta om Ninja... Det får gå som det går, tänker jag.

Roligt att det uppmärksammas i mainstreammedia, däremot...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Twitch chat hade rätt: "S E L L O U T !!!"

Majoriteten av alla på twitch är töntar så, 3 miljoner dollar ingen hade tackat nej till det, alla vill ha pengar och mera av det.

Dem som inte går över får väl skit erbjudanden.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av phi:

Ryktet säger väl att han fick 3 miljoner dollar för att signa med Mixer/Microsoft.

Tror han fick mycket mer än bara 3 miljoner. De får han ihop på 6 mån bara via sina subs. Han har ju sagt att han tjänat 4 miljoner i månaden så att han skulle flytta till mixer för 3 miljoner känns inte trovärdigt.

Jag hörde andra streamers nämna sjuka siffror så som 100 miljoner. Låter helt sjukt men mer trovärdig än att han lämnar Twitch för 3 miljoner.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Eller djurplågeri där någon kan kasta katter över huvudet medvetet och mata dom med vodka men blir inte bannad/suspended medan andra blir bannad/suspended för att en fisk man vill visa råkar hoppa ur famnen. 😆😆😆

ja den där jävla bruden alltså....mår så dåligt varje gång jag ser henne...

Medlem
Skrivet av medk:

Tror han fick mycket mer än bara 3 miljoner. De får han ihop på 6 mån bara via sina subs. Han har ju sagt att han tjänat 4 miljoner i månaden så att han skulle flytta till mixer för 3 miljoner känns inte trovärdigt.

Jag hörde andra streamers nämna sjuka siffror så som 100 miljoner. Låter helt sjukt men mer trovärdig än att han lämnar Twitch för 3 miljoner.

ja han hade ju över 100k subs ett tag där, dock är han långt ifrån de siffrorna nu men jag tror också att det är långt mer än 3milj det handlar om.

Medlem

Mixers spelkanaler har knappt ännu några tittare så det är enormt mycket pengar och fördelar som det handlar om. Kolla på den här listan https://mixer.com/browse/games, många populära spel har så gott som inga tittare alls.

Fortnite ''Ninjas spel''
Twitch 84,000 tittare
Mixer 7100 tittare

League of Legends
Twitch 158,000 tittare
Mixer 170 tittare

Något som jag tycker är lite märkligt är att Realm Royale har 2511 tittare med en spelarbas som peakar på runt 2500-3000 spelare per dag.

Gnällkuk
Skrivet av Xmk:

Kan man få bättre kvalite på streams där?
Det känns som att man får bättre video-kvalite på youtube än twitch.

Någon feature jag saknar när det gäller streams är separat ljud-kanaler för tal och musik, det är inte alltid man vill lyssna på andras musik men man vill höra dem prata såklart!

Undrar om mixer kör lika kompetent chat, Twitch kör ju IRC och IRC bots går att göra rätt avancerade!
Hade ju vart något om de kunde köras direkt till Discord-chatten, discord bots är rätt kompetenta dem med dock svårare att koda.

Du kan ju alltid lägga till vilken bakgrund du vill på twitch också med custom CSS addons till din browser

Ja, det är väl det som slog med med Mixer att de erbjuder väldigt bra kvalité på sin stream. Såg Xboxs event på E3 via Mixer och blev överraskad av kvalitén. YouTube har högre bitrate en Twitch, däremot verkar livestreaming via YT oftare ha tekniska problem än Twitch.

Skrivet av AplAy:

Twitch chat hade rätt: "S E L L O U T !!!"

Ptja, han bedriver ju en affärsverksamhet så att "sälja ut sig" är väl mer positivt än negativt. Så länge man är tydlig med om man gör en sponsrad video och fortfarande är sig själv när det kommer till kritik t ex ser jag inget fel med detta.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar